Hvilken rente kan man kræve til en kassekredit?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92746
    AnonymForfatter

    Jeg vil gerne høre, hvad der er en normal kasskredits rentesats for en almindelig budgetkonto?

    Vores kassekredit ligger på 9, 75 % i rente. Jeg tænker det er i overkanten, men hvad er det normale? Vi har bank i Nordea og er glad for banken, samt vores bankrådgiver.
    Håber i kan svare.

    Vh Catharina

    #179906
    BertelsenForfatter

    En kassekreditrente på under 10% er ganske godt. Så vær du glad for den.

    Uden at kende din samlede økonomi tror jeg ikke andre banker kan tilbyde dig en bedre rente på en budgetkonto/kassekredit.

    #179926
    AnonymForfatter

    En kassekreditrente på 9-10% er normalt. Det er faktisk helt normalt. Din rente svarer til hvad man får på fordel+. Det er den laveste standardrente på en kassekredit i Nordea (bortset fra måske Check-in). Disse priser er meget normale for de større banker. Fx kan du med Danske Banks 24/7-ordning få en rente på 9,5%, men hvis du ellers er tilfreds med Nordea, er en renteforskel 0,25% vel ikke grund til at skifte bank. Desuden skulle Danske Bank være mere tilbageholdende med at bevilge store kassekreditter.

    Renter på 9-10% er betingelserne i dag, med mindre du kan blive kunde af særlige mindre banker med snæver kundegruppe, eller din arbejdsgiver har en aftale med en given bank.

    #179928
    AnonymForfatter
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.