Opsigelse af American Express / Danske Bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92737
    AnonymForfatter

    Danske Bank har pr. 30. april 2012 opsagt alle American Express Card, der er udstedt til privatpersoner.
    I et brev fra 10. januar 2012 oplyser Danske Bank, at American Express gerne vil informere mig om nye produkter i et brev, som Danske Bank sender på vegne af American Express. Brevet sendes efter den 14. februar 2012 med mindre jeg forinden har frabedt at få tilsendt dette brev.
    Jo da – jeg har kontaktet Danske Bank og rykket for brevet med informationer fra American Express, men kan ikke få et tilfredsstillende svar på hvorfor disse breve endnu ikke er afsendt fra Danske Bank.
    Er det kun mig som endnu ikke har modtaget brevet fra Danske Bank med informationer fra American Express ?
    Hvis en læser har modtaget brevet med informationerne – så beskriv lige indholdet – Tak.

    #179830
    pppedeForfatter

    American Express har ikke meldt noget ud endnu, så det er forklaringen – mig bekendt.

    #179840
    AnonymForfatter

    Hej FL
    Jeg hedder Pernille Dehn og arbejder i Danske Bank. Vi vil naturligvis gerne give vores kunder mulighed for at få et nyt tilbud fra American Express. Da vi ikke udleverer vores kunders adresser, har vi aftalt med American Express, at vi sender et brev på deres vegne til vores kunder, men det er American Express, der bestemmer, hvornår det skal sendes, og de er ikke klar endnu. Du kan dog allerede nu gå ind på American Express hjemmeside: http://www.americanexpress.com/ICC og se, hvilke produkter, de kan tilbyde.

    #179848
    AnonymForfatter

    Tak Pernille men http://www.americanexpress.com/ICC virker ikke.

    http://www.americanexpress.com/icc virker. Måske skulle I også opdater web sidder der ligger i americanexpress.dk

    mvh

    #179862
    AnonymForfatter

    Næste spørgsmål må vel så være hvornår Danske Bank og de andre banker opsiger alle de Mastercards, som de har stopfodret kunderne med over de senere år?

    #179868
    testForfatter

    sjov blev også lovet et mastercard i danske da jeg flyttede sidste år. Sagde jeg ikke var så interessret og fik det aldrig

    #179872
    AnonymForfatter

    General, hvis du læser på ddb fb side. Så er det fordi ddb vil satse på Mastercard alene som kreditkort.

    #179888
    AnonymForfatter

    Year right, lige som banken hævder at man hæver renten grundet stigende fundingomkostninger.

    Ingen af delene er rigtige.

    Renterne hæves ikke på grund af fundingomkostninger, som nærmest har været faldende over de seneste 2 år. Renter hæves på grund af de stigende udgifter til tab samt med grund i, at man ønsker at styrke egenkapitalen.

    Amex-kortet blev heller ikke afskaffet fordi man ønsker at forsimple produkterne. Nej, kortet blev afskaffet fordi utrukne kreditter tæller 50% med i bankens risikovægtede poster hvilket øger kapitalbehovet.

    #179960
    AnonymForfatter

    Men det betyder vel at Amex måske finder en anden partner i Danmark end Danske Bank til at udstede Amex kort? Eller Amex begynder at udstede kort i Danmark selv?

    #180118
    AnonymForfatter

    –>General Prier
    Det er korrekt at kreditter i al almindelighed koster kapitaldækning, når de ikke er brugt. Det er formentlig også én af årsagerne til, at Danske Bank har droppet Amex.
    Den primæer årsag tror jeg nu fortsat er, at det er alt for dyrt for Danske Bank at have dette kortprogram kørende, kontra den udnyttelsesprocent som kortene har haft. Uden at kende tallet, tror jeg at det kvartalsvise Card Fee og det årlige kortabonnement, koster pænt meget. For ikke at nævne forsikringspræmien
    Derudover — skal kunden vælge MasterCard eller Amex??? Det er og bliver noget rod, hvis ikke hvert brand er positioneret godt nok.

    Om der er andre der har lyst til at overtage licensen?? ja det er et godt spørgsmål. Jeg har svært ved at forestille mig det. Forretningerne skal tegne særskilte indløsningsafteler for, at kunne tage i mod kortet, hvorfor at det da også typisk kun er MasterCard og Visa Credit, som accepteres.

    Amex har længe selv udstedet kort i Danmark. Men kun til erhvervskunder. 😉

    #180130
    AnonymForfatter

    Så gik der mere end 4 uger efter den 14. februar 2012 og stadig intet brev fra American Express, som skal sendes via Danske Bank ?
    Jeg har kontaktet Danske Bank 3 gange for at høre om hvornår brevet forventes udsendt til mig, der som privatkunde har fået opsagt mit American Express Card.
    Stadig intet fornuftigt svar fra Danske Bank, der hurtigt vender min forespørgsel til et tilbud om at få údstedt et MasterCard via Danske Bank ?
    For mig er der efterhånden ingen tvivl om hvad det hele handler om !

    #180154
    AnonymForfatter

    Til den hemmelige:

    Nu er det jo ikke en hemmelighed, at utrukne kreditter koster bankerne på kapitaldækningen. Det fremgår af Basel, CRD og LFV.

    At det skulle være Credit Fee og abonnement, der skulle være motivet til at skære AMEX-kortet væk stiller jeg mig tvivlende for.

    For sandheden er jo, at det ikke bare er AMEX-kortene de er efter. Personligt har jeg fx oplevet at min utrukne kreditramme på 24-7 (som jeg forhandlede og benyttede inden finanskrisen brød ud) er blevet reduceret fra 100.000 kr. til 50.000 kr. Dette er ene og alene et udtryk for den generelle kreditkontraktion, som finder sted i bankenre i øjeblikket.

    #180182
    AnonymForfatter

    Jeg vil bøje mig en anelse og gå med til at sige, at her er tale om en kombination. Dårligt positioneret kort kombineret med udstedelsen af MasterCard samtidig = Ubrugte kortkreditter = Unødvendig kapitaldækning. Så tror jeg at vi har ramt hovedet på sømmet.

    #180574
    AMEX loveForfatter

    Jeg har netop bestilt og modtaget mit nye Amex Platinum kort fra UK. Kortet afregnes i USD (eller €). Service lader til at være lysår foran Danske Amex. Så skidt være med kort fee er 550 USD.

    #180576
    AMEX loveForfatter

    Jeg har netop bestilt og modtaget mit nye Amex Platinum kort fra UK. Kortet afregnes i USD (eller €). Service lader til at være lysår foran Danske Amex. Så skidt være med kort fee er 550 USD.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.