insolvent ?

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Indlæg
  • #180100
    Pernille (17)Forfatter

    Der er bobestyre på og kan ik fortælle mere end jeg ved.

    #180114
    AnonymForfatter

    Der kan være mange grunde til, at du spørger, men hvis I har en bobestyrer, så kan du være næsten 100% sikker på, at dødsboet opgøres korrekt med de aktiver/passiver/omstødelser der måtte være. Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål ud fra de oplysninger du kommer med, men du vil jo få svaret før eller siden, når boet er opgjort, så du må nok væbne dig med tålmodighed. Du kunne jo også kontakte dødsbobehandleren med dit spørgsmål, hvilket jeg går ud fra, at du allerede har gjort. Måske spørger du fordi du undrer dig over, hvad de er kommet frem til? Hvis du er uenig, så kan du evt. kontakte en anden døsbobehandler og få hans/hendes mening om opgørelsen.

    #180122
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa nu har jeg hørt om lidt flere ting, det er ikke mig det drejer sig om i denne her sag, så kan ikke ringe til bobestyrer.

    nåmen i august sidste år var denne her person altså insolvent, har været i et par år før sidst dødfald.

    i august bliver boet altså der hvor den afdøde boede ovedraget til et af sine børn ved en skrivelse på en hjemme pc.

    der er ikke betalt gaveafgift af gaven osv og den afdøde bor i boet indtil sin død.

    så det der bliver spurgt er om kort og godt om boet kan blive i den afdødes barns hænder eller om det ryger til kreditorerne ?

    #180124
    AnonymForfatter

    Det er lidt svært at forstå, fordi boet er som jeg læser en bolig, måske et hus, og da afdøde dør i boet, kan et hus ikke overdrages på denne måde.
    Huset vil stå med ejerbemærkning: Boet efter fornavn efternavn og Bobestyreren vil indkalde kreditorerne der kan gøre krav i boet herunder huset.
    Selvfølgelig kan du ringe til bobestyrer såfremt du er indsat som værge for barnet, for at spørge ind til hvormeget der bliver tilbage til barnet.

    #180126
    Pernille (17)Forfatter

    Ja det er et hus der er tale om og nej er desværre ik værge.

    #180136
    testForfatter

    Altså det du taler er en person der skylder mere ind vedkommende ejer og giver huset væk og der efter dør.

    Alt ejdomret til et hus skal tinglyses. Man kan ikke bare skrive en lap papir.

    Hvis der er pant i huset har pante rettighed også over for den nye ejer. Altså et hus med en estimeret værdi på 300 og en tinglyset gæld på 400 overdrages fra a til b. Nu har b to valg enten beat pantet ud på de 400 eller aflever huset til pant haver.

    Kreditorerne i boet eller og arvingende er dem der via en advokat eller bo bestyrer skal få det hus afleveret til boet.

    Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at der ikke er tinglyset gæld i huset og selv hvis det ikke er kan man som insolvent død eller levende ikke bare giv sine aktivr væk og der med snyde kreditorerne.

    Så hvis du er part i sagen så hyr en advokat.

    #180138
    Pernille (17)Forfatter

    huset er hvis ikke tinglyst da der er et fritidshus men gjort sådan at man kan bo der hele året. person har selv bygget huset og om der skyldes noget der, ved jeg ikke men ved bare at alt gæld overstigen værdien af huset. men boet er overgået til insolvent behandling så går da ud fra at kreditorene gør krav der så.

    #180140
    AnonymForfatter

    Hvad kommer sagen dig ved, når du ikke er part i den ?
    Er du nysgerrig ?

    #180142
    Pernille (17)Forfatter

    jeg er ikke part i den men er i familie med personen som er.

    #180144
    testForfatter

    Bobestyrer har brug for oplysningerne da jeres interessse vel er at tingende går rigtigt til og naturligvis kan man få oplyst i skifte retten hvem der gøre boet

    #180146
    Pernille (17)Forfatter

    Ved godt hvem bobestyre er men da jeg ik er en part i sagen må de jo ik udtale sig til mig, de har jo tavshedspligt

    #180148
    testForfatter

    du må jo gerne udtale dig til dem. Så hvis du har en viden om at der er undraget boet midler har du altid mulighed for at fortælle det til bobestyren. Faktisk er jeg tæt på at en mene at man faktisk har en pligt til det.

    Tavshedspligten forhindre IKKE at man modtager oplysninger men selv hvis modtagere ikke havde tavshedspligt kan man meget sjældent få en advokat til at udtale sig om noget som helst.

    #180150
    Pernille (17)Forfatter

    Bobestyren har modtaget den lap papir der blev skrevet på en pc. Så de ved godt hvad der er foregået mit spørgsmål er bare nu når sagen er gået til insolvent behandling om modtager af gaven kan beholde denne eller om modtager ikke kan ?

    #180152
    KrisserForfatter

    Måske. Det kommer an på en konkret vurdering, evt. ved en domstol, der kan falde ud til begge sider.

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.