Skat – rente ved restskat – ingen rente ved overskydende skat?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Daniel (2)Forfatter
    Indlæg
  • #92732
    Daniel (2)Forfatter

    Jeg kan ikke helt forstå hvordan skat kan trække renter ved restskat men ingen plus-renter ved overskydende skat?

    SKAT er vel overordnet en non-profit organisation, forstået på den måde at det er et fordelingsled mellem borgere og forvaltninger, hvad er argumentet for at overskydende skat ikke bliver forrentet?

    #179750
    HalliHalloForfatter

    Ring hurtigst muligt til skat på telefon 72 22 18 18 for at få en forklaring.

    Vil nok bare få oplyst at der er tale om en politisk beslutning, hvilket også er korrekt.

    Jeg troede egetnlig at alle vidste sådan noget…………..

    #179752
    MichaelForfatter

    Du får også renter ved overskydende skat, men det er selvsagt til en langt lavere rentesats end ved restskat. Det samme gør sig jo gældende med ind- og udlån i enhver bank.

    Tidligere var der mange der brugte Skat som en

    #179754
    MichaelForfatter

    aaahhhh… satans fejl med anførselstegn der afslutter indlægget. Kunne Mybanker ikke snart fikse det?

    #179766
    Daniel (2)Forfatter

    HalliHallo: Jeg har indberettet dit indlæg og håber snart du bliver bortvist fra debatten.

    Michael: Det er jo rigtigt, men skat er ikke en bank, det er jo stort set umuligt at ramme nul i årsopgørelsen om man er revisor eller ej, selvfølgelig skal man ikke spekulere, men omvendt skal Skat vel heller ikke tjene penge på at systemet er uoverskueligt
    ?

    #179774
    MichaelForfatter

    Jeg er helt enig i, at det kan være svært (umuligt) at ramme nul. Det er derimod ikke særlig svært at forskudsregistrere så man rammer +/- 1-2000 kr. og det er jo fint for langt de fleste. Husk at man jo også kan ændre sin forskudsopgørelse i løbet af året hvis man eksempelvis får nyt arbejde med højere løn og/eller et ændret befordringsfradrag så man kan altså komme rigtig langt ved lige at checke sine data et par gange om året.

    Dem der får meget store restskatter på +10.000 kr. burde slet ikke være overrasket over regningen. Det skyldes i langt de fleste tilfælde almindeligt sløseri og dovenskab.

    #179776
    Daniel (2)Forfatter

    Michael: Enig, men nu fik jeg solgt en bolig sidste år samtidigt med at jeg blev gift i 2010, så bliver det lidt kompliceret med fælles fradrag og ændring af renteudgifter til renteindtægter…

    #179778
    thsvForfatter

    Man får da 0,5% i rente af sin overskydende restskat, dog fratrukket evt. grøn check.

    Enig med dig i, at HalliHallo er meget irriterende.

    #179784
    HalliHalloForfatter

    Daniel, det er helt i orden at du har anmeldt mig, men jeg mener ikke jeg har overtrådt nogen regler ved skrive som jeg har gjort.

    Jeg har har aldrig anmeldt en eneste person herinde og kunne aldrig drømme om det, da jeg finder sådan noget malplaceret og barnligt.

    Min holdning er dog stadig at jeg troede at alle vidste at det er den tidligere skattemisnister Kristian Jensen, der satte “renten" ned for overskydende skat og op for dem der skylder restskat.

    Og denne beslutning finder jeg iøvrigt også helt rigtigt, da Danmark har et kæmpeunderskud på statsbudgettet i disse år, i år op i nærheden af 100 milliarder eller små 20.000 pr. indbygger.

    #179846
    BertelsenForfatter

    Daniel – hvorfor skulle SKAT stille en gratis kassekredit til rådighed for folk der bevidst spekulerer i en restskat??

    SKAT’s rentesatser er ganske rimelige…

    #179864
    AnonymForfatter

    At du aldrig har anmeldt nogen person Halli Hallo, det er i hvertfald en løgn, blandt det efterhånden svimlemnde stort antal løgne du står for.

    Du har eksempelvis anmledt mig flere gange dengang jeg her i forum skrev om at Amagerbanken (som du angiveligt skulle være storinvestor i) næppe var overlevelsesdygtig.

    #179866
    testForfatter

    ja ganske interesant er det her internet forum fænomon. Der er sikkert mange der kikker for siten jævnligt som tidfordriv og fordi der en gang i mellem behandles interesante emner eller måske også fordi man om nogen temaer mener man ved noget som kan hjælpe andre.

    men hvorfor skriver man så bevist løgn efter løgn? Det virker som et kontakt behov der ikke er dækket. Nogen af disse personers indlæg er jo kun for at få opmærksomhed som når folk skriver om deres konspirations teorier om f.eks. nemide. Kort sagt sært

    #179884
    Daniel (2)Forfatter

    Fordi, det er dem der stiller et kompliceret regnestykke til rådighed, fremfor at afregne på månedsbasis hvilket ikke burde være en stor udfordring.
    Det er de færreste der kan overskue hvilke parametre man skal skrue på ved forskudsopgørelsen for at få det til at gå i nul.
    Hvordan

    #179886
    AnonymForfatter

    Du vil aldrig få det til at køre i nul, fordi såvel trækprocent som månedlige fradrag forhøjes til hel-procent og i hele kroner, hvor skatteprocenterne og skattebeløbet er op til 2-decimaler.

    Jeg husker tydeligt da kildeskatten blev indført, at der var billede af en skraldespand hvor selvangivelse blev smidt ned og reklameret med at den fremtidig er afskaffet, hvilket endnu ikke er sket 🙂

    #179974
    HalliHalloForfatter

    Jeg har måske truet dig med at anmelde dig, men kunne dog i min vildeste fantasi aldrig drømme om det.

    Du kan sikkert ved henvendelse til Mybanker/John Norden få dette verificeret.

    Dig med alle dine løgnehistorier, det er bare for meget.

    Kom nu ind i kampen med noget fornuftigt. Undrer mig at du ikke længere er så positiv overfor Danske Bank, som du var en overgang, men der er sikkert en god grund til det.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.