Er du også træt af Danske Bank?

Viser 14 indlæg - 46 til 59 (af 59 i alt)
  • Indlæg
  • #180522
    AnonymForfatter

    Nej, det har de ikke bedt om.

    Jeg tror det afhænger af om de vurdere andelen til at være vurderet lidt høj og/eller andelsforeningens økonomi.

    Med en fint økonomi i andelsforeningen og lån under 80% grænsen (i mit tilfælde 73%), så er der luft nok til at de ikke bekymre sig så meget – med andre ord de følger sig trykke ved at de nok skal få penge igen.

    Hvis du vil låne helt op til de 80%, så kan det være de er mere interesseret i at vide den eksakte værdi.

    Men det er rigtigt at en vurderingsmand koster ca. 2500-4000 kr., andelen have en vurderingsmand på dengang jeg købte.

    #180544
    AnonymForfatter

    Nej GE money bank tilbyder ikke en rente på 3,95 %. Hvis du har en rigtig god økonomi, så tilbyder de en rente på 6,95 %.

    Det kan dog godt være, at hvis du hedder Mærsk McKinney Møller eller Jørgen Clausen, at du kan låne til 3,95 %. Men så har du jo heller ikke behovet og kan alligevel låne billigere på anden vis.

    #180546
    AnonymForfatter

    Ups dette skulle have været citatet.

    #180580
    AnonymForfatter

    Ifølge reglerne må bankerne ikke reklamere med rentesatser, hvis ingen kunder i virkeligheden har får tilbudt dem indenfor de seneste tre måneder.

    Så, hvis det er rigtigt overtræder GE money bank reglerne og så man håbe finanstilsynet kommer efter dem.

    #180608
    AnonymForfatter

    Håber, I finder en god løsning 🙂 Bankerne skal lige nu samle masser af midler ind i boksene for at kunne klare sig med de nye stramme krav fra EU og finanstilsynet.
    Dermed sagt – de ændrer nok ikke det store på deres gebyrer og renter, hvis de ikke opfylder Basel III kravene endnu. Find en bank, der har penge på kontoen, du skal kigge høj likviditet, høj solvens og stor egenkapital. Og de skal helst ikke have lånt mere ud, end de har (altså lånt pengene ud mere end en gang).

    #181880
    SkriverkarlForfatter

    Hej Molan.

    Jeg vil gerne i kontakt med dig. Skriv til mail fj@eb.dk eller ring 2020 0565.

    Venlig hilsen
    Flemming Jørgensen
    Ekstra Bladet

    #181886
    AnonymForfatter

    Da min mand og jeg købte hus, fik vi en god og sober behandling af Sparekassen for Nr. Nebel og Omegn. Vi var helt nye kunder, men valgte dem ved køb af vores hus, fordi de gav nogle rigtig gode betingelser.

    #181898
    AnonymForfatter

    Mja tak. Så lykkedes det at skifte Danske Bank ud med Swedbank. Månedlig besparelse på 2.500,- netto.

    Skål!

    #181902
    AnonymForfatter

    Tillykke – godt gået og skål til dig.

    #181904
    HalliHalloForfatter

    Tillykke, tillykke, så må vi bare håbe at den nye bank ikke snart sætter renten op, så du måske er dårligere stillet.

    Ovenfor nævnte en Nbel Sparekasse, som også lokkede en masse kunder ind i folden i en lang periode med vistnok 2,5% rente, for kort tid efter at sætte den til 1,5% for nye kunder og 2% for gamle. Smart gjort.

    Nu skal jeg ikke male fanden på væggen, det kan være at det går godt.

    #181940
    AnonymForfatter

    Nej jeg er ikke træt af Danske bank . Er kunde dér , men der jo ingen som siger at man skal have alle produkter i samme bank . De fleste handler næppe kun heller i 1 supermarked . Vælger de banker som har de bedste renter og vilkår til de pågældende produkter og vær ikke bange for små banker . Alm . indlån er helt dækket op til 100.000 euro pr bank . Så der er intet at være bange for . Udlåns siden kan jeg ikke udtale mig om , da jeg ikke har udlån .

    #181960
    AnonymForfatter

    HalliHallo, der er ingen granti for at en bank ikke sætter renten op, men så længe rentemarginalen til DB er laverer, så det er på sigt stadig rentabelt.

    Hvis de kan holde forskellen i bare 10 måneder er flytte omkostningerne dækket ind, og så er resten fortjeneste. Så dårligere stillet bliver man nok ikke, lånet er jo endnu minder til den tid og jo minder et lån jo større sikkerhed og dermed mindre risiko for andre banker at byde en lav rente på.

    #181962
    AnonymForfatter

    Hej Flemming, jeg har ikke noget at sige til medierne, udover hvad alle kan læse herinde (som jo er offentligt).

    Desuden er jeg bare en almindelig bankkunde som har skiftet bank (delvist) som så mange andre, intet specielt.

    #181984
    thsvForfatter

    Ligesom Finansbanken, der nedsatte renten fra 2,5 til 2 % på deres premierekonto, kort efter at de havde annonceret massivt i efteråret 2011.

Viser 14 indlæg - 46 til 59 (af 59 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.