Er du også træt af Danske Bank?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 59 i alt)
  • Indlæg
  • #179486
    AnonymForfatter

    Hej TRF
    Jeg hedder Pernille Dehn, og jeg arbejder i Danske Bank. Jeg er ked af at læse, at din rådgiver har lovet at vende tilbage og så ikke har gjort det. Det er slet ikke i orden! Du må meget gerne sende en e-mail til kundehenvendelser@danskebank.dk, så tager vi fat i din rådgiver og beder ham kigge på jeres lån igen – og ikke mindst få svaret dig, som han har lovet!

    #179498
    HalliHalloForfatter

    Så vidt jeg kan se af Danske Banks prisliste, så kan renten for et boliglån ikke overstige 11.60%, så hvor kommer de 13% fra?

    Nu er det sådan er at 98% af Mybankers brugere er kunder i DanskeBank, hvorfor der ikke er flere der deltager i tråden.

    Det forekommer mig iøvrigt påfaldende at en velhavende akademiker incl hustru eller samlever med 40.000 kr. på en børneoparing skulle betale så meget for et boliglån, ligesom det undrer mig at han ikke kontakter andre banker før indlægget skrives, idet det ville jeg da have gjort.

    Jeg skriver dette, da det er jo lige er kommet frem at det er den fattige kunde, der ikke kan gå andre steder hen, der skal betale den højeste rente i bankerne.

    Danske Bank har lige annonceret at renten igen bliver sat op med 1%, så det efterhånden ligner lidt af ågerrenter for den fattige kunde.

    Om 2 dage er jeg sikker på at du får et rigtig godt tilbud fra banken på vel under 10%, jeg vil snarere tro 6-8%.

    Og så behøver du ikke at flytte institut, og mine Danske Bankaktier kan stige mere før de skal sælges.

    #179522
    TRFForfatter

    Kære Hallihallo

    Den rente du angiver må være den nominelle.

    Min mening med at skrive her er ikke at presse banken for min egen skyld.
    Jeg har, som skrevet tidligere, taget kontakt til andre.

    Grunden til til at jeg skriver er for at dele viden med andre ( og selv at blive klogere).
    – og tror jeg i øvrigt på at man kan få firmaer til at ændre politik gennem åben debat!

    I øvrigt forstår jeg ikke at du overhovedet har købt aktier i firmaet, hvis du tror at denne lille streng kan ændre på kursen?
    – det må dan næsten være mere

    #179534
    AnonymForfatter

    Et lidt kritisk blik på den danske bank og dens omgang med almindelige mennesker.

    Med den ene bankpakke (der jo egentligt belønner spekulation – spekulation altså nu med statsgaranti!!!) efter den anden og en udlånsrente fra staten som er så lav så lav, så er det lige ‘fedt nok’ at den danske bank tager sig så godt betalt, når deres overskud heller ikke fejler noget !!!

    Hvad er de 13 % p.a. så svarende til per kvartal? –> omregnet til fremskrivningsfaktor er det 1,13 omregnet til kvartalsvis rente er så den fjerde rod af 1,13 lig en kvartalsvis fremskrivningsfaktor på 1,031025 dvs. 3,1025% per kvartal

    MVH en frelst 🙂 uden gæld og aktier – altså en uafhængig kritisk person. rkj

    #179540
    HalliHalloForfatter

    Ny skribent som ikke kan finde ud af at tilmelde sig rigtigt, men det er ikke noget nyt.

    Danske Bank skal fremover tjene flere penge for at kunne betale den sidste lønforhøjelse på 30-40% til deres fiere direktører. Sidste år fik 4 direktører nemlig hævet deres gager med mange millioner, så de nu deler hele 32 millioner kr.

    Hvad mon direktørerne bruger alle de penge til?

    Det usmagelig ved det er at det er den lille mand med lån, der skal betale, da han ikke har andre steder at gå hen. Den vellønnede skal nok få sine lån til 2-3%, mens den fattige må betale måske over 20% efterhånden.

    Når nu DanskeBank læser med herinde, så burde tænke lidt over det….

    #179550
    AnonymForfatter

    Jeg må på det kraftigste opfordre ALLe til helt at boycotte Danske Bank. Mage til Mafia butik skal man godt nok lede længe efter.

    Og jeg skal da lige hilse at sige, at Banken ikke selv er kommet eet eneste skridt videre i erkendelsen af deres enorme andel i krisen. Se blot hvordan svindlerne i toppen af DDB stadig forgylder sig selv som om de var Solkonger i det gamle Ægypten.

    F.. stå i dem og Danske Bank.

    #179558
    AnonymForfatter

    Mon ikke det er i Ebberød Bank hallohalli har sine

    #179560
    AnonymForfatter

    “aktier".

    Danske Bank er hverken ringere eller bedre end de øvrige pengeinstitutter.

    Jo ringere til at tjene penge men de 20 milliarder kan vel kun tabes en gang.

    Alternativer?

    De førhen billige internetbanker Basisbank og Skandiabanken var jo et luftkastel.

    #179566
    AnonymForfatter

    Hvorfor skifter du ikke bank? Jeg har ingen lån heller og er kunde i Danske Bank. Jeg besluttede mig definitivt forleden for at skifte til en anden bank, da Danske Bank nægtede at ændre renten på min opsparing( de giver mig 0,775% – det er mange gange lavere end inflationen!), på trods af at et overtræk takseres til 10%. Jeg har lidt kig på Jydske Bank, da de i det mindste kigger på ens samlede indenståender, når de tilskriver renter.

    #179780
    TRFForfatter

    Jeg har nu fået en afklaring på boliglån mm.

    Jeg har fået en nyvurdering af mit hus som er nøjagtig magen til den jeg fik i 2009!
    Hertil har jeg fået et nyt boliglån på 6%.
    Det er givet af Nykredit ( de har en AAA rating ).

    Det interessante er at de to vurderingsfolk jeg havde ude lavede nøjagtigt den samme vurdering.
    De sagde begge at husene i mit område er faldet med 15 – 20 % siden 2009 (Halsnæs).
    Dette bekræfter min fornemmelse af at bank og realkredit har haft fælles interesser – lavere kreditforeningslån giver højere lån i banken!

    Lad det derfor dette være en opfordring til alle selvbyggere.
    Se om det ikke er muligt at holde bank og kreditforening adskilt, til du har fået din endelige vurdering – så der ikke opstår uhensigtsmæssige interesser hos bank/kreditforening.

    Jeg lod mig i sin tid overtale af banken til ikke at få en kreditvurdering et andet sted, fordi de mente at jeg ikke fik en vurdering det andet sted som ville være højere. Desuden lovede de mig ( mundtligt) at bankrenten ikke ville være stort anderledes end realkreditrenten ( ca. 2% højre)
    – men man har vel et standpunkt til man tager et nyt.

    Jeg mener at at man politisk bør se på sammenblandingen af realkredit og bank.

    Her er mit regneeksempel:
    Lad os antage at jeg havde fået en vurdering som var 10%
    højere.
    Det ville have givet et boliglån på 30.000 kr i stedet for 200.000 kr.
    Med en rente på 13% giver det brutto indtjening (betalt af mig) på 22100 kr om året ( nominel beregning: 13% af 170.000 kr).

    Hvis man omvendt ser på at vurderingen var korrekt, så er den nominelle forskel på renten af 6% og 13% på 200.000 ( 7% af 200.000) 11.900 kr årligt.
    Den effektive rente af begge eksempler er højere.

    Bankens argument om at jeg skulle være et dårligt papir, og derfor skulle betale en højre rente, mener jeg er usandt – hvis de mente at jeg var ved at gå ned ville de sætte min rete ned for at undgå at jeg blev yderigere belastet.
    Man skal jo huske at jeg havde lånet i forvejen. Der er derfor ikke tale om en

    #179792
    AnonymForfatter

    Ja det er jeg ved at blive. Jeg optog et andelsbolig lån 1/5 sidste år til 4,85%, det er nu oppe på 6,x%, med stigning jeg ved snart ikke hvor tit.

    Som konsekvens jeg har betalt ekstra af på lånet, og satser på at nå ned på 60% om 2 år, så vil jeg eks. kunne omlægge til swedbanks 4,78% (nuværende satser). Desværre vil de kun overtage lån på maks 60% (jeg antager det betyder af andelsværdien og ikke det oprindelig låne beløb, jeg havde en mindre opsparing så jeg lånte under 100%), så derfor må jeg vente. Arbejdernes landsbanks renter er også lavere, men ikke lave nok til at det kan betale sig at omlægge (stiftelses omkostningerne skal jo også medtages).

    Jeg ville naturligvis forblive i danske bank hvis de vil matche renten, men jeg får altid den mindste rentesat i forvejen så med minder de ville gå under den (hvilket jeg tvivler på), så bliver swedbank billiger.

    Er ellers og har altid være glad for danske bank, da de altid har givet mig hvad jeg bad om og til deres bedste satser, så har intet at udsæter på dem udover at deres nuværende mindste satser er for høje.

    #179802
    TRFForfatter

    Tak for dit indlæg Molan
    Når man læser at banken har fået en dårligere rating, at den nye direktør skal vise sit værd over for aktionærerne, og at banken samtidig har planer om at ekspandere.

    Så er der vel kun et sted de penge kan komme fra – men man kan vel håbe på at denne tråd, og relaterede, vil få banken til at tage kunderne mere alvorligt.

    Det værste man kunne frygte var, at for få kunder tog forhøjelserne alvorligt, og at Danske bank – som den største – vil kunne trække de andre med op i rente – fordi for få reagerede i tide!

    – ordentlige renter kræver

    #179826
    AnonymForfatter

    Se af få skiftet den bank, det har jeg gjort for mange år siden. DDB har altid været totalt ubrugelige når det drejer som om købmandsskab.

    mvh

    Johnny

    #179832
    pppedeForfatter

    TRF:

    Ja, kunderne kan ende med regningen – men der er også varslet fyringer/naturlig afgang. Det i sig selv giver jo en bedre bundlinje. Desuden kan man jo opnå besparelser, hvis man kan finde effektiviseringer. Derudover er DB jo flere gange kåret som en af de billigste banker i forbrugerbladet TÆNK, så helt urimelige er de nok ikke. Jeg er fx 24/7 kunde og jeg er da såmænd glad og tilfreds.

    #179836
    TRFForfatter

    Kære pppede

    Hvis en bondemand står ude på sin mark vil han gerne kunne planlæge dagen i morgen. Det kræver at han kender dagen i morgen. Han kan gøre to ting:
    1) antage at vejret i morgen bliver lige som i dag ( her vil han med 70% sandsynlighed få ret)
    2) han kan gå ind og tjekke med Metrologisk Institut ( de skal altså gøre det med en bedre sandsynlighed end 70, for at opretholde en berettigelse)

    Hvis jeg nu påstår at

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 59 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.