Kort tids lån 250.000 kr.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92706
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Har bundet mine midler i aftaleindskud men får brug for 250.000 kr. i ca. 5 måneder inden jeg kan få fingre in indskuddet.

    Hvad er egentligt billigst når vi snakker kun 5 måneder – kassekredit eller kan man lave et lån i friværdien i huset med fordel???

    #179410
    AnonymForfatter

    Ja undskyld det blev lidt kort men jeg har ikke fulgt med i udviklingen…

    Har pengene men de er bare ikke fri lige pt. så som sagt behovet er ca 5 måneder – hvordan gøres det billigst?

    På trods af pæn friværdi i bolig er der vel nogle omkostninger der vejer tungt?!

    Dekort ej mulighed på indlånet.

    På forhånd tak for svar!!

    Mvh PC

    #179420
    TobiasAK89Forfatter

    Snak med din bank om at få en blancelån, med sikkerhed i dit aftaleindlån 🙂

    Det er nok den billigste løsning, men der er nok stadig et væsentligt negativt rentespænd.

    #179426
    AnonymForfatter

    Alternativt kan du jo diskutere finansiering med ham der skal bruge de 250.000 kr 🙂

    #179434
    BertelsenForfatter

    Du får ikke en kassekredit på 250.000,- sådan som bankverden pt. ser ud…

    Har du ikke mulighed for at hæve dit indlån mod dekort?

    #179472
    AnonymForfatter

    Tak for svar til jer!

    Nej dekort er IKKE en mulighed overhovedet…..

    Men har konstateret at man skal give 9% på en kassekredit idag – så kan det måske alligevel svare sig med et lån på en 1/2 mio. i friværdien….?

    Mvh
    PC

    #179474
    JAPForfatter

    Hvad med at tage et F3 eller F5 lån i friværdien? Når midlerne i aftaleindskuddet er frigivet opretter du et nyt aftaleindskud som frigives kort før lånet skal rentetilpasses.

    Du vil få en højere rente på aftaleindskuddet end du skal betale på lånet. Dette vil hjælpe til at begrænse den samlede omkostning.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.