Omlæg lån?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92700
    AnonymForfatter

    Hej

    Vi går og overvejer et omlægning af vores realkreditlån. Men kan det nu betale sig?

    Vi har et 5% fastforrentet obl. lån – dette er adragsfrit i 10 år. Det er optaget for 1 år siden, og hovedstolen lyder på 1.050.000 kr. Vi overvejer nu istedet et F-lån. Kan det svare sig sig? Vores økonomi er fin, og kan klare en rentestigning. Vi har bare været meget forsigtige, da vi er førstegangskøbere.

    Mvh

    #179374
    thsvForfatter

    Situationen er vel ca. den samme som da I optog lånet for et år siden, et gevaldigt spring i forskellen på F1 og obl.-renten.

    Har I noget banklån?
    Så ville jeg omlægge til F5-afdragsfri og få afdraget anden gæld, koster dog osse ny tinglysning af pant til banken, ekstra 1.400 kr udover de 10-12.000 kr en låneomlægning koster.

    Ellers ville jeg vælge F1T hos RD, hvor ydelsen er fast, mens restløbetiden kan stige, når F1-renten stiger.

    Derudover skal jeres lån opsiges til temin med 2 måneders frist, da merkursen ellers er ret voldsom, så lånet kan vel reelt først omlægges 30/6-2012.

    Men tag en snak med din bank, om hvad det koster at lægge om ialt incl. garantistillelse, tinglysningsservice og differencerenter mm.

    #179376
    AnonymForfatter

    Hej

    Tak for svaret. 🙂

    Ja, vi har desværre et banklån ved siden af.

    Jeg var ikke klar over, at omlægningen var så dyr. Det er jo værd, at tage med i sin betragtning. 🙂

    Mvh

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.