Et godt råd ønskes vedr. kreditvurdering og børn.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • KreditforviringForfatter
    Indlæg
  • #92684
    KreditforviringForfatter

    Jeg skal kreditvurderes i forbindelse med huskøb, og vil påvirke denne bedst muligt.

    Mine overvejelser omhandler mine børn. Udgifterne hertil vil jo formentlig indgår i en kreditvurdering.
    Jeg har 2 børn på 9 og 12 år boende hos mig, og modtager børnebidrag fra moderen (2.000 kr. pr mrd), børne-og ungeydelse (Børnefamilieydelsen) samt Ordinært børnetilskud og Ekstra børnetilskud.

    Jeg har dog mulighed for, at lade børnene flytte adresse til deres mor – og herved frasige mig børne-og ungeydelse (Børnefamilieydelsen) samt Ordinært børnetilskud og Ekstra børnetilskud. Hertil kommer, at moderen i så fald heller ikke ønsker at modtage børnebidrag fra mig. Udelades børnene herved helt fra kreditvurderingen?

    Altså, hvis der KUN fokuseres på økonomien, -hvilken af de 2 scenarier giver den bedste kreditvurdering? Hvad giver mulighed for, at jeg kan låne flest mulig penge til huskøb?

    Uanset setup’et bor drengene en uge hos henholdsvis deres mor og hos mig, og reelt set er de ingen udgift, da tilskud mv. stort set dækker udgifterne.

    Venlig hilsen
    En single-far

    #179130
    KrisserForfatter

    Hvis børnene bor halvt hos jer hver, er det situationen, og udgifterne til mad og tøj til børnene bliver beregnet herefter. Hvor børnene har adresse er ligegyldigt.

    #179132
    AnonymForfatter

    Jeg har læst, at man kan have krydsende børnebidrag – således:
    1 barn bor hos moderen med folkereg. adr. – og 1 barn bor hos faderen med folkereg. adr.
    I dette tilfælde skal ingen betale børnebidrag – og moderen og faderen får HVER skattefradrag for 1 børnebidrag.

    #179136
    HalliHalloForfatter

    Bed dog banken om et købsbevis med børn og et uden, så ved du hvad du kan regne med.

    Alt andet vel kun være gætterier.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.