Mastercard – prøver lige igen

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92680
    AnonymForfatter

    Nå – siden valgte kun, at poste 1/3 af mit indlæg!!

    Mit spørgsmål gik på.

    Lad os sige jeg er i USA og køber en genstand til 200$ i en butik til kurs 5,8 fx.

    Hvis jeg vælger at betale med mit mastercard guld – hvilke gebyrer rammer så i forhold til hvis jeg betaler med visa? Er der forskel om jeg vælger at betale med et debit kort i forhold til credit – altså omkostningsmæssigt.. Har læst om de 2% osv, men er det kun i forbindelse med hævning af kontant beløb i ATM?

    #179060
    pppedeForfatter

    US_freak

    1) Du kan finde priserne på dit pengeinstituts hjemmeside

    Mastercard:
    Fra Danske Banks prisliste:
    Omregningskurs ved brug i udlandet
    Europæiske valutaer*: Omregning sker til den af MasterCard til enhver tid fastsatte valutakurs
    tillagt et af banken fastsat variabelt tillæg på p.t. 1,0 procent

    Øvrige valutaer: Omregning sker til den af MasterCard til enhver tid fastsatte valutakurs
    tillagt et af banken fastsat variabelt tillæg på p.t. 1,5 procent

    VISA
    1. Europæiske valutaer (offentliggjort på http://www.pbs.dk/valutakurser).
    Her anvendes valutakurs på bankdagen førtransaktionen cleares i Nets tillagt 1 pct.

    2. Andre valutaer (offentliggjort på http://www.pbs.dk/valutakurser).
    Her anvendes valutakurs på bankdagen før transaktionen cleares i Nets tillagt 1,5 pct.

    Med andre ord, så er prisen det samme. Om det er debitkort eller ej – der er mig bekendt ingen forskel når du benytter det i udlandet.

    Det kan muligvis variere fra pengeinstitut til pengeinstitut, men Danskes priser er lettilgængelige. Du kan jo evt. forhøre dig i dit eget.

    #179088
    AnonymForfatter

    Hej

    Afhængig af omfanget af din USA handel kan du overveje et AmericanExpress ICC (International Charge Card): http://www.americanexpress.com/lacidc/iccsite/american_express_dollar_and_euro_card.shtml

    Det er i princippet et kort som du får registeret på din danske adresse – men som føres i USD eller EUR. Dvs. at alle transaktioner bliver ført i kontoen i USD og så skal du så lave en overførsel fra DK til kontoen i USD. Derved får du en bedre kurs – men det er selvfølgelig lidt mere bøvlet end et dansk kreditkort. Priserne på kortet går fra 0 USD pr. år for basiskortet til 500 USD pr. år for platin-kortet.

    Hvis du alene har brug for et betalingskort så gå efter basis – hvis forsikringer etc. også betyder noget så kan du overveje de højere niveauer.

    #179116
    pppedeForfatter

    Max_afdrag:

    Interessant kort. Men jeg har lige et par spørgsmål.

    Overfører man penge i Danmark til en dansk konto i USD?
    Hvor kan man se kursen?
    Udsætter man sig ikke for en kursrisiko?

    Det kan vel i princippet være billigere at bruge det almindelige kreditkort, da kursen jo kan svinge i perioden mellem overførslen og brugen af kortet.

    #179122
    testForfatter

    visas kurser er efter min oplevelse altid lavere ind dem på mastercard. Det er rart at ha et mastercard i reserve men jeg bruger altdi mit visakort til mine private udgifter da det altid er billigere. Eneste problem kan være beløbsmaks.

    du kan som hovedregle ikke ha en konto i en bank i andre valutaer ind landets. så jo da når du køber usd ente i kontanter eller ved at over danske til en konto i us har du en kursrisiko

    mastercard kursen er så vidt jeg husker det faktisk et bereget gennemsnit over tid. Sådan var det i hvertilfald en gang, men som sagt har jeg i mit snart 30 årige rejse liv aldrig oplevet at kursen på master lå under visa kursen. Altid højre typisk 2-3%

    #179124
    AnonymForfatter

    Tja – svaret er vel: det finder jeg ud af – da jeg selv har bestilt et ICC fra AmEx.

    jeg går ud fra at man overfører penge fra sin danske bank til en US/UK konto i USD. Jeg har valgt at jeg vil have kortet af andre årsager (kort fortalt så giver det kort jeg vælger ubegrænset adgang til lounges i lufthavne – og da jeg rejser en del har det en værdi for mig) – og så har jeg besluttet at jeg simpelthen får fat i kortet og ser hvad der sker. Worst case så stopper jeg med at bruge det og taber så et årsgebyr – men hvor der handles der spildes 😉

    #179154
    BertelsenForfatter

    American Express har som regel den laveste USD kurs i forhold til Visa og Mastercard.

    #214642
    AnonymForfatter

    Er der nogen, der har erfaringer med ansøgningsproceduren til et AmEx ICC og som kan dele disse?

    #214662
    HalliHalloForfatter

    Du skal bare søge på deres hjemmeside og så vedlægge den dokumentation de ønsker.

    Er det et privat kort du vil have eller er du forretningsdrivende? Jeg mener de har et konto i Danmark, du kan kontakte.

    Har du prøvet at kontakte dem, hvilket også vil gøre dig klogere……

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.