forbrugslån – ikke i egen bank ?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87320
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg står med et akut behov for et lån, det er ikke et specielt stort beløb (45K) – men det afgørende for mig er at det går UDEN om min egen bank (nordea), jeg vil ikke blande dem ind i det, også selvom dette måske måtte være det billigste.

    Det betyder jeg selvfølgelig kunne tage et kviklån, men det er også lidt dyrt, er det ikke muligt hvis jeg f.eks. går ind i BG bank eller en anden bank, og så optage et lån hos dem uden at man blander sin egen bank ind i det ? og det er kun lånet, er ikke interreseret i at flytte hele mit bankvæsen over i den nye bank.

    Hvis dette ikke er muligt, hvor vil i mene det er billigst at låne 45K med en tilbagebetaling på max 2-3 år (og muligvis indfrielse før).

    #107508
    MichaelForfatter

    Da der ikke er nogen her som kender din økonomi, kan vi heller ikke komme med et kvalificeret bud på en løsning og da slet ikke et bud på en konkret bank. Det lyder som om, at din økonomi er lidt presset, da du vel ellers blot ville gå ned i din bank som enhver anden? Jeg kan ihvertfald give dette råd: Hold dig LANGT væk fra hurtiglån – det er genvejen til økonomisk ruin.

    #107514
    AnonymForfatter

    Jamen jeg kan jo ikke udbasunere hele min økonomi her, men jeg har en god økonomi på papiret, jeg har eget hus og har idag en indkomst årligt der ligger tæt på 1M (den er projektafhængig og her hvor der er stille om sommeren så dytter der ikke meget ind).

    Jeg er ikke i RKI eller lignende, og derfor kan jeg ikke forestille mig at jeg ville blive afvist af nogle normale instanser, jeg ved bare ikke om det er muligt at gå ind i en bank og optage et lån, når det ikke er ens egen ?

    I kan så begynde at spørge til hvorfor jeg har brug for 45K, og det er egentlig bare for at få dækket et overtræk som jeg har fået på min konto grundet at jeg har levet over evne her de sidste 3 mdr, og jeg har ikke lyst til at blande min bank ind i det.

    Der er selvfølgelig basis for en god moralprædiken til mig – men interessen ligger i om det er muligt at oprette lån i andre banker end sin egen thats all 🙂

    #107518
    MichaelForfatter

    Jeg synes, at du skulle prøve at oprette en kassekredit i en anden bank – det er nok det billigste for et forholdsvist lille lån i en kort periode. Det kræver selvfølgelig lidt selvdisciplin at sørge for at holde kreditten nede, da det ellers hurtigt løber løbsk. Der er nok ikke andet at gøre, end at forhøre dig i et antal forskellige banker.

    #107524
    AnonymForfatter

    Hej
    De fleste almindelige banker vil nok bede dig om at samle dit engagement hos dem, og dem som ikke gør tager sig betalt for det, så jeg ved ikke hvor meget held du vil have ved det. Jeg kan godt høre du ikke behøver en moralprædiken, men der er da ingen der siger din egen bank ikke kan hjælpe dig ud af det når nu du /har/ erkendt at du har levet over evne i en periode. 🙂
    Håber du finder ud af det.

    /Madzen

    #107738
    AnonymForfatter

    Så leger vi at du har fået lånet i BG nu, om 2 år når bilen skal skiftes, og banken så ønsker at se årsopgørelser, de regner på gælden, og ser at der er gæld ud over det i banken, hvor er du så henne – tilliden er lige blevet ændret til mistillid, selvom beløbet ikke er ret stort.

    Jeg synes det er fair nok at man lever over evne, men der er ingen grund til ikke at spille med åbne kort overfor banken. Kan ikke helt vurdere om du har – men i det tilfælde hvor du evt har oplevet et afslag, så kunne det være en god ide at lige at overveje et bankskifte.

    #107746
    AnonymForfatter

    Du kan sagtens låne i en anden bank. Og hvis du ellers betaler i din gamle bank på din alm gæld, så kan jeg da ikke se hvad der skulle være galt i at få lån i en anden bank.

    Jeg har både haft lån i jyske og Nordea

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.