Kan man det: Opsige boliglån nu, men vente med at tage lånet hjem?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Lars K.Forfatter
    Indlæg
  • #92645
    Lars K.Forfatter

    Kan man godt opsige sit boliglån nu her pr. 1/2 (så sparer man

    #178618
    Lars K.Forfatter

    What! Det kom vist ikke med det hele (godt jeg tog en “kopier & sæt ind" :-))
    Altså:

    Kan man godt opsige sit boliglån nu her pr. 1/2 (så sparer man “differencerenter" / http://epn.dk/privat/bolig/finans/article2676905.ece), men vente lidt med at tage selve lånet hjem?
    Jeg forestiller mig nemlig at kursen kan/vil stige lidt endnu og vil derfor gerne vente lidt med selve hjem-låntagningen (man kan jo lige så godt få det hele med :-)).
    Men samtidig vil jeg jo altså også gerne spare disse differencerenter, så derfor ville jeg så opsige lånet pr. 1/2.

    (Jeg går efter 3% fastforrentet 15 års lån. Har i øjeblikket 22 år tilbage af et 30 års 5% fastforrentet lån. Skylder 665.000 kr.)

    Så: Kan ovenstående lade sig gøre?
    På forhånd tak for hjælpen.

    #178620
    testForfatter

    Du kan sagtens opige et lån og så undlade at kursskifte altså vente med at optage det nye lån til du skal indfri det gamle. Det har jeg gjort allegangende. De vil altid gerne sælge dig en kursskring men de koster

    #178624
    BertelsenForfatter

    OBS: Du skal senest opsige pr. 31/1 ikke pr. 1/2 for at undgå en portion ekstra diff.renter.

    #178630
    HJLForfatter

    Fordelen ved at kurssikre er at den omkostning der er ved det kan du få medfinansieret. Hvis kursen falder skal du hoste op med penge her og nu. Men tror du på bedre kurser og har råd til et tab så kan det let lade sig gøre.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.