Ændring af rente på Børneopsparing

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • remaalForfatter
    Indlæg
  • #92635
    remaalForfatter

    Kan det virkelig passe at min bank, uden videre kan sænke renten på mine børns børneopsparing??

    #178480
    MichaelForfatter

    Ja

    #178482
    remaalForfatter

    Hvad er så formålet med at lave en børneopsparing, hvis banken uden videre kan sænke renten, så det ender med, at børnenes penge bliver mindre værd pga. inflationen ?

    #178484
    MichaelForfatter

    Hvis du er utilfreds med renten på dine opsparinger så kan du vel flytte dem til en anden bank ikke sandt? Det samme har jeg gjort for kun et par måneder siden

    #178486
    remaalForfatter

    Det sket om 14 dage, og det ser jeg frem til.
    jeg flytter til Nordea og kan få 6,2 procent i rente på indlån, så der bliver ikke betalt mere ind på børneopsparingerne.
    Mit bolig lån vil falde fra 10% til 6,2%

    #178488
    AnonymForfatter

    Det hedder en fast variabel rente . Har også selv børneopsparing og renten på denne kan også ændres . Du nævner Nordea og 6,2 procent i indlån . Lyder meget højt . Præcist hvilket produkt er det ??? Er det fordi man har flere produkter samlet i banken ??

    #178492
    MichaelForfatter

    Nordea giver ikke 6,2%, men 1,5% i rente på børneopsparinger. Hvorfor i alverden flytter du dine opsparinger hertil når du kan få det dobbelte andre steder uden krav om andre engagementer??

    #178494
    remaalForfatter

    Ja! det er det som de kalder Prioritets kunde, man betaler samme rente på boliglånet 6,2% som man får for indlån 6,2%

    #178496
    AnonymForfatter

    Bedste rente til børne opsparing jeg kender til ar hos andelskassen JAK Slagelse . Den står ikke på Mybankers liste men skulle så vidt jeg ved staig være tilgængelig for nye kunder . Uden at man behøvér have andre konti i banken .

    #178498
    AnonymForfatter

    OK

    #178520
    MichaelForfatter

    Det gælder bare ikke for skattebegunstigede børneopsparinger. Nordea giver 1,5% på disse og ikke 6,2% så du har misforstået konceptet.

    #178524
    remaalForfatter

    Jeg har ikke misforstået noget.
    Hvilken skattefordel skulle der være ved 1,5%? det er jo nærmest lig nul.
    Hvis jeg placere pengene på 6,2% kontoen, vil der ikke være en beskatningen af renteindtægterne, da de fratrækkes renteudgifterne, Dette kræver dog at jeg har mindst lige så mange renteudgifter som renteindtægter.

    #178526
    AnonymForfatter

    Kan ikke se fordelen ved at have den samme rente på indlån og udlån . Lad os sige at det er 100.000 kr på indlån og det samme på udlån , så vil din rente gevinst faktisk være minus , for du betaler mere i skat af dine indlånsrenter end det fradrag du får på dine udlånsrenter . Kan altid bedre svare sig at først betale sin gæld og så spare op bagefter . Banker er ikke dumme , de mister ikke penge på det . Det kan du være sikker på . Men til gengæld er rente gevinsten på børne opsparing fuldstændig skattefri . Så jeg har svært ved at fordelen , men så længe du selv er tilfreds .

    #178528
    remaalForfatter

    Det er rimelig simpel, hvis du ser på din årsopgørelse, der står renteindtægter og renteudgifter, det ene trækkes fra det andet før beskatning eller fradrag.

    " Som en følge af seneste skattereform nedtrappes værdien af rentefradraget fra 2012 og frem til 2019 fra de nuværende ca. 33 % til 25 % i 2019″

    Der skal selvfølgelig laves et regnestykke for at se hvor stor forskellen vil blive over en 15-20 årig periode.
    Det er ikke lige den beregning jeg vil kaste mig ud i.;-)

    #178530
    AnonymForfatter

    Ja så hvis du har det samme på indlån og udlån , vil din gevinst gå nogenlunde i 0 men du har stadig skulle betale renterne på dit udlån , så lige meget hvordan du vender og drejer , kan det altid bedst svare sig først at betale sin gæld og så spare op bagefter . Bankerne gør ikke noget for dine blå øjnes skyld . Det er ren business for dem .

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.