Hjælp hvad skal jeg gøre

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92619
    AnonymForfatter

    Hjælp har tænkt på låne omlægning i flere nætter.
    Jeg er single 40 år bor i ny lejlighed sikker salgsværdi til 2,0 mil skylder 1,4 mil.

    Jeg har et f2 lån uden afdrag 2,1 % skal rentetilpasses nu 1/2 2012

    Jeg overvejer at lave det om til 5 år rentefrit til 1,5 er det en god ide. Eller skal jeg kun gøre det i 2år 0,93%. Jeg vil sparer penge op til at bruge efter 5 år til rentetilpasning efter 2/5 år min. 100000,-Så min gæld bliver mindre.
    Har en ok økonomi men det bliver for hårdt med afdrag, især som single det er dyrt.
    Jeg regner ikke med at blive i lejligheden i 10 år, jeg vil jo gerne flytte sammen med en skøn pige.

    #178348
    AnonymForfatter

    Du er modsigende, når du siger, at du har

    #178358
    AnonymForfatter

    Går ud fra, at du tænker på at lave lånet om til F5 uden afdrag? Et F5 lån er en god ide, hvis du ikke skal sælge lejligheden de næste 5 år. Ellers skal du nok holde dig til F2. Det lyder ikke, som om du har en ok økonomi, hvis du ikke kan klare at betale afdrag på lånet, selv om renten er ekstrem lav. Hvor mange år er der tilbage med afdragsfrihed? Når lånet skal rentetilpasses om 5 år, risikerer du, at renten er steget så meget, at du stadig ikke har råd til afdrag på trods af det opsparede beløb.

    #178366
    AnonymForfatter

    Med en kort ejerhorisont er det bedst at finansiere med en kort F1-rente frem for med et F5 lån, som underliggende har inkonvertible obligationer.

    #178544
    AnonymForfatter

    Tak for jeres svar jeg tor et F1 lån Hilsen Christian

    #178648
    AnonymForfatter

    Jeg har lige skiftet bank efter 12 år i samme bank. Dvs jeg åbnede en ny nemkonto i en anden bank og gav min gamle bank besked om det. Jeg har 4 opsparinger på mine børnebørn som er låste til børnene bliver 18 år. jeg vil gerne flytte dem til min nya bank for at ha det hele samlet. Fik først at vide at det ville koste mig 500 kr i gebyr pr konto men da jeg med vantro i stemmen spurgte om det virkelig ville koste mig 2000 kr at flytte dem sa min gamle bankrådgiver at jeg kunne klare ved at betale et gebyr dvs 500 kr. Det lyder stadig vanvittigt i mine ører – ikke mindst at hun så hurtigt kunne gi mig et nyt tilbud. på bankens hjemmeside står der at det koster 500 kr at flytte et konto så på den måde er det rigtigt. Men kan bankerne tage den slags høje gebyr?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.