hjææællllpppp jeg er ung og står i rki

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87311
    AnonymForfatter

    jaaaa dette understående brev har jeg sendt til nogen advokater og min bank samt nogen finacerings selskaber…
    som der frem går a brevet så har min bankmand tilbudt mmig mange gode tilbud men jeg kan ikke finde en kautionist til at hjælpe mig da hele min familie er for gældet over begge øre alle sammen..
    jeg er 24 og har virkelig fået en dpårlig start på mit liv er ikke venlig og hjælpe mig med gode råd og tips til hvor jeg skal gå
    håber at høre fra jer

    de venligste hilsner simon “luffe"

    vdr. støre lån

    da jeg i min unge dage dummende mig og i dag står i ribers og leder efter hjælp til at at komme ud a rki..

    har været til advokter rundt omkring her og der, har nu fundet en ved navn jacob rex og han har gjordt et seriøst godt ben arbejde for mig…
    han er kommet frem til en arcord ordning hvor jeg skal ligge 70000 kr så er jeg ude a al min gæld på 350000 kr men de skal falde på en gang men det er svært at finde nogen der vil hjælpe en vidre min bankmand michael rungstrøm er osse inde i det og er meget positiv om at hjælpe mig igennem det hele..

    har kun min bil og stille i sikkerhed værdi ca 40000kr vudret at ved volderslev auto “steen"

    banken vil osse gerne låne mig de 40000 kr men så tager de sikkerheden i bilen også kan jeg ikke stille sikkerhed for resten, medmindre i evt kan tage sikkerhed i dagligdags ting så som en dvd film samling til værdi a ca 60000kr (ny pris) kender ikke den nuværende vudring på dem men ca det halv vil jeg tro har da osse pc tv osv andre daglidags ting som i tage pant i er meget villig til at komme ud a rki og mangler enlig bare hjælpen fra evt jer

    med venlig hilsen
    simon scønwald nielsen
    østerdalen 18 m
    5260 odense s
    tlf 28340200
    e-mail luffe@goddagnet.dk

    #107434
    AnonymForfatter

    Jeg vil råde dig til at begynde at afdrage gælden, FØR du bruger dine penge på endnu en dvd.
    Med så stor og kostbar en samling, kan det undre at du bruger dine penge på film fremfor at afdrage din gæld.

    #107436
    MichaelForfatter

    Utroligt at så mange mennesker har så dårlig økonomi. Det her site handler snart ikke om andet end “Hjælp mig ud af RKI, som jeg naturligvis er kommet i uforskyldt"

    Løsningen på dit problem ligger jo ligefor. Sælg bilen, DVD’erne og alt det andet bras du har købt for lånte penge. Betal så din gæld og lær at spare op. En hel familie i bundløs gæld – et ellet andet sted må nogle forældre have svigtet deres ansvar totalt. Efterhånden får jeg den holdning, at forbrugslån og andre lån uden sikkerhed burde forbydes helt og holdent.

    #107438
    AnonymForfatter

    Det er en positiv ting at du tager dig sammen og henvender dig direkte til dine kreditorer. Det er næsten garanteret at man kan spare i det mindste nogle rykkergebyrer på den måde. Måske skulle du dog lige have erkendt dit sproglige niveau og fået hjælp til at rette stavefejl etc. Man har nemmere ved at være positiv hvis der ikke er for mange fejl og fedtfingre.

    Du har fået et fremragende tilbud om en akkord (afskrivning af 80% – det femdobbelte af din indbetaling). Og selvom du ikke lige har 70.000, så kan du dog skrabe nogle af dem sammen. Regn præcis sammen hvad du kan præstere hvornår hvis du sælger det hele, og skriv så til kreditoren og spørg høfligt om han kan afskrive 5 gange så meget hvis du indbetaler det til ham. Selvom han kun tilbyder dig fire eller tre gange, så er det dog fortsat et godt tilbud.

    Og derefter er det bare hårdt arbejde et stykke tid fremover. Og forhåbentlig har du fået en ordentlig lærestreg.

    #107478
    AnonymForfatter

    Hei Michael. For det første, leder han ikke efter din umoralske holdning. Denne mand er i krise og søger derfor hjælp, hvor han kan. Hvilket er meget stort. Idet han har erkendt at han står skidt rent økonomisk. Så han har ikke brug for dine negative svar. Men du har måske ikke læst hele hans brev. det kunne selvfølgelig være din undskyldning. Men lad nu ikke din egen Imperfektible livsstil. gå udover denne unge mand. Der er ingen som er fejlfri. SÅ TAG OG FEJ FOR DIN EGEN DØR INDEN DU PEGER FINGRE!!!! og ja. der er staVeFejl. Men så håber jeg bedre du forstår hvad jeg mener.

    Og til dig unge ven. Det er den rigtige vej du prøver. Det med de sidste penge som du mangler. Ja det har jeg desværre ikke lige et bud på, desværre. Men synes du skulle prøve at tage en fornuftig snak med dine kriditore. I mange tilfælde er de til at snakke med. For i løbet af årene har de jo forlængest afskrevet, det som du i sin tid lånte. Forklar dem at du har viljen til at finde en løsning, men kun få resurser (40,000kr) til rådighed. håber du kan bruge dette til et eller andet. Held og lykke med det hele!!!

    #107480
    MichaelForfatter

    Og jeg har jo netop givet ham det bedste råd der er i hans situation, nemlig at sælge det han har købt for penge han ikke havde – det råd er da bedre end det usle “Lad os snakke sammen"-forslag som du disker op med.

    #147920
    AnonymForfatter

    Hvis du ikke ejer andet hvad er så problemet selvfølige de kan tag din bil men ikke andet. (så må du tag bussen)

    mit råd lav en aftale med dem du skyller penge om at du kan betale 100kr om mdr og ikke mere ind du har råd til fuck om du stå i rki og skid på om de steder du skylder penge siger de 100kr er for lavt så skal du bare i rette hver halve år og sige jeg flad lad mig være..?? men i kan få en 100kr men hvis det hanlder om at du vil lave ny gæld….
    så har du selvfølige et problem.

    vinder du i lotto eller tjerne kassen så kik på det til den tid… husk du betal ført på renterne så på omkostningerne og så på gælden så har du ikke betalt i lang tid så kan du træke renterne fra..til sidte skriv ikke uder på forliger dem skal du undgå…

    #147930
    AnonymForfatter

    Der findes desværre ingen quick fix for din økonomiske situation. Derfor kunne du selvfølgelig gå hen og blive ligeglad med det hele, men det er dejligt at se, at du i stedet har valgt at tage ansvar og skride til handling.

    Spørgsmålet er nu hvor meget du vil ofre i tid, aktiver og penge for at komme ud af din situation. For at skrabe pengene sammen må du sælge alt af værdi.

    Bil 40.000
    Andet 10.000 (Tv, pc, dvdfilm, alle unødige møbler, mærketøj mm. lav en bunke)
    Opsparing 20.000 (Spar 1.700 op pr. md.)

    Bilen er dyrere end offentlig transport. Besparelsen bruger du til at spare op. Jo mere du kan få solgt af andre ting, jo mindre behøver du at spare op. Dine dvd film er nok snarere 3.000 kr. værd (ca. 10 kr./stk.). Spørg Accord eller lignende videobiks som køber op, hvad de vil give for din samling. De sælger ofte filmene videre til ca. 25-30 kr. Hvis prisen er meget dårlig, så sælg dem online. Del eventuelt dvd-filmene op i klassikere, de nyeste film osv. for at få forskellige priser. Dine større ting kan nok bedst betale sig at sælge enkeltvis. Prøv at sælge dem på nettet eller på et loppemarked frem for at ringe til manden i annoncen, som opkøber alt muligt til videresalg.

    Resten af opsparingen skal komme fra at reducere dine udgifter til bolig (flyt i en etværelses lejlighed med hjælp til indskud fra kommunen, flyt ind hos nogle andre for en periode eller få en bofælle) samt afmelding af tvpakken og licens (sidstnævnte kræver, at du ikke har radio, tv, pc eller mobil med netadgang). Afmeld unødvendige forsikringer – er du fx både dækket af ulykke via arbejde, fagforening og privat. Og sådan forsætter du med hård hånd at kigge på din økonomi.

    Så fortæl kreditorerne, at du ikke kan skaffe pengene nu, men at du fx har dem indenfor et år og om fristen kan forlænges dertil. Og hvis du er bange for at du bruger pengene undervejs, så bed om at kreditorer opretter en konto, så du ikke har adgang til pengene.

    Og husk det kun er for en periode, at du skal leve skrabet. 70tkr. er alligevel ikke så mange penge. Det kan sagtens lade sig gøre at finde pengene. Og når du er færdig, kan du evt. flytte bank og starte på en frisk. Nuværende og kommende kærester skal ikke lide under din dårlige økonomi. Du vil ikke være nødsaget til at tigge om lån hos familie/venner/kommunen, når tandlægeregningen kommer osv. Måske vil det ligefrem være en sund proces for dig, hvor det går op for dig, at det faktisk ikke er så svært at leve med mindre efter et stykke tid og at alle de materielle ting, som du har omgivet dig med, slet ikke var så vigtige.

    #147932
    AnonymForfatter

    Det er en tråd, som er 3 år gammel…

    #147968
    AnonymForfatter

    Hehe, det kunne være interessant at høre hvordan det gik.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.