Foreningsbanken

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92586
    AnonymForfatter

    Danske bank oprettede i 2011 en afdeling for foreningskonti. For min forening betød det pludseligt at renten på indeståendet faldt til 0,0 procent. Dette til trods for at vi har et gennemsnitligt indeståendet på imellem 2-300.000. Jeg kontaktede banken som gav mig den forklaring at man havde vurderet at foreninger generelt ikke havde ret meget indestående hvorfor man havde besluttet ikke at betale rente på disse konti. Kan dette være rigtigt, skulle man i det mindste ikke kunne kræve den samme rente som banken skal betale for at låne af andre banker – 0,5 procent?

    Torben

    #178068
    TobiasAK89Forfatter

    Så kontakt da andre banker, og hør hvad de vil tilbyde jer ?

    Vi kan jo ikke sidde herinde, og bestemme DB’s rente ? De har deres rente, og hvis de ikke vil forhandle med jer om den, så søg andre græsgange ?

    Men jo, som udgangspunkt, burde i kræve en marginal rente, som udtryk for at de skal betale for den funding i stiller til rådighed.

    #178070
    pppedeForfatter

    Der er helt andre boller på suppen hvad angår foreninger/virksomheder kontra privatpersoner.

    Der findes mig bekendt også forskellige typer opsparingsformer for foreninger hos Danske Bank, men du skal ikke forvente at få en høj rente på din 24/7 Erhverv. Du kan evt. forhøre dig om aftalekonti/netopsparing/toprente mv. i Danske Bank. Jo mere binding, jo højere rente.

    Alternativt, som allerede nævnt, kan du søge andre græsgange. Arbejdernes landsbank tilbyder lidt i rente uden binding:

    http://www.al-bank.dk/default.asp?id=2365

    Danske Bank tjener ikke en rød reje på jer, så derfor renten på 0%. Med 0,50% i rente for jeres indlån, så ville I sandsynligvis være en underskudsforretning for Danske Bank.

    #178082
    AnonymForfatter

    Et gennemsnitligt indeståendet på 200.000 til 300.000 plus en hel række af gebyrer giver nok lidt mere end en bønne!

    #178086
    TobiasAK89Forfatter

    Torben

    Jeg forstår udemærket godt din frustration, men lige nu, gør du ikke noget for at afhjælpe problemet.

    Der er to muligheder:

    1) Pres DB. Forsøg at få dem til at give dig en højere rente/færre gebyrer, ved at overbevise dem om, at du bare er primo-kunden !

    2) Kontakt andre selskaber, for at høre hvad de kan tilbyde dig. Det kan godt være at der er en gevinst at hente.

    Ligemeget hvad, så hjælper det ikke, at sidde herinde og brokke sig over sine vilkår. Gør dog noget ved det !

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.