Er finansbanken OK?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92581
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Overvejer at deponere nogle penge i Finansbanken på deres Højrentekonto 2013. http://www.finansbanken.dk/produkter/Indlaan/hojrentekonto2013/Pages/default.aspx
    Den ser umiddelbart god ud. Ingen binding og 2% p.a. Den er med i Indskydergarantifonden. Der vil ca. være tale om 300.000 kr og jeg ønsker maks binding i 6 mdr.. Er der nogle ugler i mosen her eller har bedre alternativer?

    #178024
    Lars K.Forfatter

    Jeg har fulgt med – hele vejen:
    Først Skandia Banken, så Eik Bank – nu Finansbanken.
    Skal jeg være helt ærlig: Jeg mærker faktisk ikke nogen synderlig forskel fra den ene bank til den anden (og det skal forstås positivt).
    Okay indlånsrenten er ikke helt som den var en gang – men sådan er det jo over hele linien.
    Banken kører udmærket. I hvert fald det, jeg kender til den.
    Jeg har selv en højrentekonto også i Finansbanken.
    Og så længe der også er dèt med indskydergaranti, så er der vel grænser for hvor galt det kan gå, ikke?
    Jeg kan i hvert fald ikke se, at der skulle være noget at frygte, så var jeg der ikke selv 🙂

    #178030
    AnonymForfatter

    Overvej FIH 6 mdr.

    Jeg bruger for nærværende FIH (højere rente) og Finansbanken(bedre fleksibilitet).

    Har brugt begge banker i mange år. Aldrig problemer. Husk dog at holde dig under 100.000 euro (indk. renter)

    Obs renterne på FIH kan udbetales årligt, så du kan godt sætte 720.000 kr. ind på FIH 2 år 3,00 %)

    #178032
    Lars K.Forfatter

    – jeg bruger ud over Finansbanken også FIH.
    Thumbs up til begge 🙂

    #178774
    AnonymForfatter

    Jeg har heller ikke noget at klage over i Finansbanken, og jeg har været med siden det hed DIN BANK.

    Men man kan nu se at Spar Lolland er i stor krise, og det er dem, der står bag Finansbanken.
    FIH bank har det åbenbart heller ikke godt.

    Som sagt af en anden debatør, bare man holder sig inden for kr. 750.000,- sker der ikke andet, end man kommer i Finansel Stabilitet, og vi, der ingen gæld har, kun formue mærker det ikke, vi bliver solgt, som de første.

    Desværre synes jeg, at bankerne er totalt på vildspor – det må da være billigere at give os en ordentlig rente på indlån, fremfor at låne af staten

    #178776
    AnonymForfatter

    Dagbladet Børsen skriver i dag, at Sparekassen Lolland, som ejer Finansbanken er i vanskeligheder.

    Sparekassen Lolland har udskudt aflæggelsen af årsregnskabet, hvilket ifølge Børsen er et meget dårligt tegn. Hovedproblemet er, at man slås med mange dårlige ejendomskunder, som man har overtaget via Finansbanken.

    Så som svar på dit spørgsmål vil jeg sige, at du aldrig må indsætte de 750.000 kr. indskydergarantifonden dækker i tilfælde af bankens konkurs. Risikoen er overhængende vil jeg mene.

    #178786
    AnonymForfatter

    Sparekassen Lolland skrev i et nyhedsbrev, for ikke så længe siden, at banken havde det godt med god økonomi, takket være købet af EIK Banken. Tja – det er det med tillid, nu er det pludselig Finansbankens kunder, tidligere EIK Bankkunder, der skal have skylden for Sparekassens dårlige resultat – men os der bor hernede på Sydhavsøerne ved godt, at årsagen er en helt anden.

    #178788
    AnonymForfatter

    Ifølge det, jeg er er blevet oplyst om via Finansiel Stabilitet, er det kun de gode kunder, der er blevet solgt til Finansbanken – ikke de med stor boliggæld o.l. – så man har måske gabt over mere end man kunne klare, eller også havde de andre lig i lasten inden.

    Jeg er efterhånden vænnet til at blive solgt!
    Heldigvis har jeg altid en kattelem, jeg har altid haft flere banker afhængig af, hvor enten er størst – kender i ikke alle det ;-)?

    #178826
    AnonymForfatter

    Der refereres til det tidligere finansbanken som sl købte for flere år siden og ikke der tidligere eik bank….

    #178928
    AnonymForfatter

    Så skete det igen, den fleksible rente på tidligere Skandiabanklån, såkaldt BoligMax 5.5%, er blevet hævet med 0,5% nu af Finansbanken, så nu kan renten ikke komme under 3,9% – begrundelsen skulle efter banken være, den finasielle krise i finanssektoren,
    årsagen skal nok mere ses, som den finansielle situation i Sparekassen Lolland.
    Jeg agter at forlade den synkende skude for, at overgå til relakreditlån i stedet, jeg er godt træt af, at få hævet renten hver gang jeg bliver solgt.

    #178934
    AnonymForfatter

    Jeg har læst i dag i JP, at Finansnetbanken har et mega indlånsoverskud faktisk i millardklassen.
    Som en

    #178938
    HalliHalloForfatter

    Har du set at andre banker, herunder de fleste skribenters yndlingsbank herinde (Danske Bank), også uafladeligt hæver renterne og gebyrerne. Danske har lige i går i forbindelse med regnskabsaflæggelsen varslet nye betydelige rente- og gebyrforhøjelser.

    Så flyt du bare fra en af de bedste pengeinstitutter: Jeg vil næsten tro at de slår 3 kors, når du flytter, da de ikke bryder sig om brokkehoveder.

    #178948
    AnonymForfatter

    Når banken, i følge dit udsagn (Hallihallo)er en af de bedste pengeinstitutter, der ikke bryder sig om brokkehoveder, vil jeg blot ønske dig held og lykke med Finansbanken.

    #178950
    AnonymForfatter

    Har selv lige fået hævet det variable rentetillæg, hos FinanNetBanken, med 0,5% på min boligprioritet.
    Jeg tror jeg kigger mig om efter et F3 eller F5 lån hos realkreditten

    #178952
    testForfatter

    Danskebank tilbyder 1,9

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.