Totalkredit samtidig med ‘fremmed’ bank

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92579
    AnonymForfatter

    Hej

    Overvejer efter mere end 20 år at skifte fra Jyske Bank til Danske Bank – primært for at få ‘luftskifte’ og fordi min gamle bank ligger langt fra hvor vi bor nu.

    Ingen problemer med at flytte de alm konti mv, men der er ikke umiddelbart udsigt til at kunne få flyttet boliglån og realkredit med over. Grundet fald i boligpriserne kan vi ikke få samme finansiering ved Realkredit Danmark som den nuværende hos Totalkredit.

    Nogle der har erfaringer med at have Totalkredit sammen med en ‘fremmed’ bank, dvs en bank der ikke samarbejder med Totalkredit. Hvordan med rådgivning omkring refinansiering mv, da Totalkredit ikke har en selvstændig kundelinie?

    #177986
    testForfatter

    Burde bare være at flytte PBS aftalen

    #177988
    AnonymForfatter

    Tænkte nu mere på hvordan jeg vil stå rent rådgivningsmæssigt mht fremtidige realkredit låneomlægninger – det rent praktiske er jeg ikke bekymret for. Men vil jeg have et sted at kunne spørge vedr Totalkredit når jeg ikke har en bank tilknyttet Totalkredit?

    #177990
    Mr.M.Forfatter

    Ved evt. omlægning, kan du jo bare flytte til Realkredit Danmark til den tid.

    #177992
    OpgaveForfatter

    Hej Mikkelsen1980, det er ikke bare at lægge om til fx Realkredit Danmark, da lånet sikkert ikke kan være inden for de lovmæssige 80% pga. faldende huspriser.

    Til N.Pedersen:
    Ang. Totalkreditlån i en “ikke Totalkredit-bank" så kan I altid ringe til Totalkredit, så formidler de/henviser de jer til en af deres samarbedjsbanker fx Jyske Bank, Sparekassen Sjælland, Sydbank mv. Så står de for en konvertering og rådgivning af lånet. (Hvis I vælger en ikke Totalkredit bank).
    Det er en lidt tung proces, men ikke umuligt..

    Hvor tit er det i har brug for at komme til jeres filial i Jyske Bank? 1 gang årligt? Det meste klarer I vel via netbank, mail, Visa/DK osv. Hvis I bor et sted hvor der ikke ligger en Jyske Bank, så bare vent så lukker Danske Bank sikkert også snart deres afdeling ned der, eller slår den sammen med den største i området. Bare en tanke. . . :o)

    #177994
    AnonymForfatter

    Det synes jeg ikke i skal tænke så meget over. Jeres nye bank vil sikkert hellere end gerne give jer rådgivning om hvornår det er fordelagtigt at konvertere, det vil de jo tjene godt på.

    Jeg optog på et tidspunkt et Totalkreditlån gennem et pengeinstitut jeg tidligere havde brugt, det var der ingen problemer med.

    #178000
    testForfatter

    Hvis du er insolvent kan du heller ikke læge om hos total kredit

    #178008
    OpgaveForfatter

    Jo, du kan godt lægge lånet om, så længe der ikke kommer penge ud i hånden, afdragsfrihed eller løbetid bliver forlænget.

    Har de fx et 5% lån, kan de sagtens lægge det om til fx et 3,5% lån eller evt. et rentetilpasningslån. Det kan være at banken kræver at besparelsen benyttes til at afdrage på evt. boliglån i banken, men det er også fint nok hvis de er insolvente.

    #178018
    testForfatter

    Spændende kan man få 3,5% med 27 års restløbtid.

    #178020
    thsvForfatter

    Ja, det kan man faktisk godt, det er baseret på den 30-årige obligation.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.