Særlig Kredit A/S Nyt lån i andelsbolig

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • RidefogedenForfatter
    Indlæg
  • #92575
    RidefogedenForfatter

    Vi har pt. et fastforrentet lån i Danske Bank med sikkerhed i vores andelsbolig.

    Renten på dette lån er pt 7,75, den nuværende rente de tilbyder er 7,5, men et for mig ukendt låneselskab Særlig Kredit A/S har givet et tilbud på 7,00.

    Med det nye lån vil vi indfri det gamle lån.

    Jeg er lidt varsom ved det ukendte selskab, men så længe at aftalen er betinget af

    1. kreditor ikke kan opsige lånet mm vi ikke betaler
    2. at vi til enhver tid kan indfrie lånet til kurs 100 samt lave ekstraordinære afdrag

    bør der vel ikke være de store problemer, eller overser jeg noget?

    Omkostningerne ved låneoptagelsen er kr. 6.000 incl. tinglysning (der overføres stempel fra det gamle lån)

    Beløbet der skal lånes er ca 1 mill.

    For god ordens skyld skal nævnes at min hustru ikke sover godt, hvis lånet ikke er fastforrentet, så diverse produkter med variabel rente eller fastfrysning af renteniveau i 10 år har ingen interesse

    #177928
    pppedeForfatter

    Er det fornuftigt at handle 1 mio. kroner med et firma, som man ikke kender?

    Du undersøger markedet, og det er meget fornuftigt. Prøv at søge på Google. Der dukker lidt af hvert op.

    #177930
    RidefogedenForfatter

    Ja jeg har fundet lidt af hvert med Google, primært at deres renter er for høje, men i dette tilfælde er de lavere end et tilsvarende produkt i en stor bank.

    Det er også derfor jeg spørger, men så længe at de låner pengene til mig, ikke kan ændre betingelser (renter/afdrag/betaling/indfrielse), så burde der ikke være nogen problemer. Selv hvis de går konkurs, så vil pantebrevet bare blive overført til en ny kreditor på samme betingelser.

    #193690
    AnonymForfatter

    Hej.

    Har du fået nogle erfaringer med Særlig Kredit??

    Overvejer at bruge de samme.

    #193706
    AnonymForfatter

    Fuldkommen tåbeligt at skifte fra en rente i en almindelig bank som Danske Bank på 7,75% til 7,00% i et skummelt selskab.

    Renteforskellen på 0,5025% efter skat er simpelthen for lille til at det kan betale sig at betale flytteomkostningerne.

    Dernæst vil jeg sige, at alene navnet “Særlig Kredit A/S" får det til at løbe mig koldt ned ad ryggen. Det lyder ikke som et seriøst selskab.

    #193714
    HalliHalloForfatter

    Helt fuldkomment tåbeligt er det vel, hvis man samlet kan tjene penge på at flytte sit lån?

    Men det kan man jo nemt regne ud………..

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.