Hvorfor er penge på en indekskonto ikke lige så gode som andre pensionskonti

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 45 i alt)
  • Indlæg
  • #178960
    AnonymForfatter

    Det er vel alfa omega, at man netop har noget at handle med. Banken er sikkert ligeglad, hvis der står et par tusinde igennem måneden.

    Jeg vil sælge mit depot (750.000) og oprette en fastforrentet konto med 2 års binding. Jeg overvejer lidt, om dette beløb er højt nok til at begynde at handle, eller om jeg bare skal benytte mybanker.biz.

    #178978
    HalliHalloForfatter

    Ja,ja test gør du bare nar som altid. Jeg ved du har et kedeligt liv, hvor du følger med i hvad der sker herinde fra morgen til aften, med undtagelse af de 2 dage om ugen du kører til Tyskland for at købe billige grøntsager og billige dåseøl/vand.

    Kæresten og jeg har i øvrigt selv lige for første gang været på sådan en endagstur, men vi fik et lift med Peter Assenfeldt og blev fløjet direkte til en af Calles butikker, da vi ikke giver spilde tid og penge på at køre selv.

    #180406
    JydenForfatter

    Jeg kan se at der er kommet at par banker mere med i den øverste del af Mybankers liste over rente på indekskonti, bl.a Møns Bank og Nordea, men det er ikke rigtig noget der rykker, men man kan da håbe der er lidt konkurrence på vej.
    Møns Bank skriver bl.a på deres hjemmeside om indekskonti

    En typisk konto i Møns Bank med 110.000 kr. i indestående, som starter udbetaling om 2 år, vil med den nuværende forrentning kunne forvente en udbetalingsperiode på ca 84 mdr. Hvis samme kunde opnå den højeste forrentning vil udbetalingsperioden ændres til ca.94 mdr. Altså en forlængelse på ca. 10 mdr. som inkl statens indekstillæg vil give en samlet merudbetaling til kunden på ca.25.000 kr. før skat.

    Nu er eksemplet lidt sløret af at man ikke oplyser rentesatserne, men man må sige at hvis det er rigigt regnet ud, så betyder renten helt enormt. Desvæære er der skrappe krav til at få sin indekskonto til høje renter i Møns Bank, idet man skal være helkunde.

    #180588
    JydenForfatter

    Nu ser det desværre ud til at de gode mennesker ovre i Nørre Nebel har nedsat renten på
    indekskonti med 0,5 % til 2,25 %.

    Er der igen der har et rigtig godt alternativ ?

    #180594
    HalliHalloForfatter

    Ja Jyde, du skal forhandle med din bank om en højere rente, og det tror jeg godt du vidste før du skrev dit indlæg.

    Der er da ingen andre muligheder eller hvad havde du forestillet dig?

    #180622
    JydenForfatter

    Ja, jeg behøver såmænd ikke et svar om at jeg skal forhandle, det har jeg gjort i de pengeinstituter der er i den her lille by, men er ikke kommet over 2,75 % – jeg må ikke være så dygtig som dig der siger du får 4,25 %, men ikke vil oplyse hvor. Jeg har pr. mail fået et tilbud fra en bank på 3,0 % men med et minimumsindestående på 250.000 kr. – helt tåbeligt da jeg ikke tror der er nogen der er nået op på den saldo, men det viser nok noget om pengeinstitutternes interesse for produktet.

    Ingen andre muligheder siger du. Det er jeg bestemt ikke enig i, det jeg efterlyser er nogen der har lokale tilbud som ikke er med på mybankers eller geniale liste over renter, Nogen af de bedste tilbud i tidens løb har jeg dog fået via forhandling eller via indput her på debatsiden om lokale tilbud der ikke publiseres worldwide. Jeg tror mange debatdeltagere husker 4 år tilbage på et knaldtilbud på renter fra en enkelt filial i en sparekasse der kun var annonceret helt lokalt. Så der findes garanteret gode tilbud rundt omkring – som det også fremgår af en anden tråd – dog måske ikke typisk på indekskonti, men kan jo aldrig vide før der er prøvet.

    #180624
    JydenForfatter

    Ja, jeg behøver såmænd ikke et svar om at jeg skal forhandle, det har jeg gjort i de pengeinstituter der er i den her lille by, men er ikke kommet over 2,75 % – jeg må ikke være så dygtig som dig der siger du får 4,25 %, men ikke vil oplyse hvor. Jeg har pr. mail fået et tilbud fra en bank på 3,0 % men med et minimumsindestående på 250.000 kr. – helt tåbeligt da jeg ikke tror der er nogen der er nået op på den saldo, men det viser nok noget om pengeinstitutternes interesse for produktet.

    Ingen andre muligheder siger du. Det er jeg bestemt ikke enig i, det jeg efterlyser er nogen der har lokale tilbud som ikke er med på mybankers eller geniale liste over renter, Nogen af de bedste tilbud i tidens løb har jeg dog fået via forhandling eller via indput her på debatsiden om lokale tilbud der ikke publiseres worldwide. Jeg tror mange debatdeltagere husker 4 år tilbage på et knaldtilbud på renter fra en enkelt filial i en sparekasse der kun var annonceret helt lokalt. Så der findes garanteret gode tilbud rundt omkring – som det også fremgår af en anden tråd – dog måske ikke typisk på indekskonti, men kan jo aldrig vide før der er prøvet.

    #180628
    testForfatter

    Jyden, jeg kan kun igen advare dig mod at blive irriteret over den rente halihalo skriver at han har. Som sagt et sådant fora er taknemmeligt man kan skrive hvad man vil, men nogen historier er bare for fantastiske

    #180632
    AnonymForfatter

    I perioden fra 1957 til 1971 kunne hver person oprette op til seks indekskontrakter.
    Jeg kan ikke forestille mig at omtalte med 4,25% i rente er så gammel 🙂
    Det må være nogle andre indeksopsparinger der er tale om og som andre ikke har oplysning om. Der er åbenbart hemmelige aftaler i bankverden.

    #183400
    JydenForfatter

    Desværre har Nr. Nebel Sparekasse nu nedsat renten på indekskonti til 2 % – og der er selvfølgelig stadig i den bedste ende af renteskalaen, når der ikke er tale om helkundeforhold – men er der nogen der har bedre bud ? Jeg begyner så småt at overveje Basisbank.

    #183412
    AnonymForfatter

    Jeg har regnet lidt på Nr.Nebel og Basisbank’s nuværende rentesats. Skifter du til Basisbank vil du få statens tillæg 3 måneder mere end Nr.Nebel på nuværende tidspunkt.

    Hvis jeg skulle skifte og ikke havde nogen god aftale, ville jeg overveje at blive helkunde i J.A.K.

    At der kan laves gode renteaftaler “under bordet" som flere herinde benytter sig af, gjorde jeg igår med 4,85% i 3 måneders binding, beløb større end 500.000.

    Jeg tror at flere banker skriver “teksten". Vi giver organiseret rabat.

    #183516
    JydenForfatter

    Jeg klapper lige hesten med de oplysninger der er fremme om JAK. Et er at indekskonto er fuldt dækket af indskydergaratifonden, men at blive helkunde hos dem har jeg ikke lyst til lige i øjeblikket.

    #183614
    JydenForfatter

    Desvæære må jeg konstatere at de gode mennesker i Nr. Nebel for anden gang på 14 dage har nedsat renten på bl.a. indekskonti – nu til 1,75 %. Det er ikke nemt at følge med i med alle de renteændringer, og især på indlån hvor oplysningspligten er minimal.

    #183618
    HalliHalloForfatter

    Jyden, du er særdeles velorienteret om bankernes indlånssatser, og hatten
    af for det.

    Næste gang Mybanker mangler en god og dygtig mand til løbende at holde
    sig ajour med renteændringer vil jeg da opfordre dig til at søge sådan et
    job, hvis gagen er i top.

    Vedr. Nr. Nebel:

    Ja, det er jo ærgerligt at de sætter renten ned, men når de ikke selv kan
    få nogen særlig høj rente på deres store obligationsbeholdning, ligesom
    der fmt. stadig er store tab på deres kunder, så har de jo ligesom ikke
    andet valg. Tabene gælder sikkert især deres landbrugskunder, og da
    jordene i Vestjylland, som bekendt er meget ringe, er tabene sikkert
    større end i andre landsdele. Jeg ved det selvfølgelig ikke, så er bare et
    gæt.

    #183890
    AnonymForfatter

    Du skal lige indregne at Nr.Nebel tager 500 KR på flytning af konti til anden bank !

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 45 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.