Danske Bank. Dataproblemer

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #92560
    JydenForfatter

    Danske Bank synes igen her til formiddag at have store dataproblemer. Det er næsten ikke til at komme på netbanken, og kommer man på kan man konstatere at indtægter ikke er registreret – jeg mangler 3 store beløb. Betalinger er trukket, så konti er i stort overtræk.
    Er der nogen der kan forklare hvorfor man laver debiteringer før krediteringer ved bogføringen. Det er ikke kun i Danske Banks datacentral, men foregår på den måde i de fleste af de pengeinstitutter jeg benytter. Er der en logisk forklaring på denne rækkefølge ?

    #177684
    testForfatter

    System fejl. Tror de arbejder på højtryk

    #177686
    JydenForfatter

    Ja, jeg går også ud fra der arbejdes på højtryk, men det er ikke kun i dag debiteringer foretages før krediteringer, så det var mere generelt om der er en fornuftig forklaring på denne rækkefølge ?

    #177688
    testForfatter

    Forklaring var lige på P3 likvidite. Angående række følgen har jeg aldrigt set et mønster. Tror transaktionerne bliver meldt ind i en “liste" og køre efter et nr.

    iPad banken køre i øvrigt 100, men vi mangler også en af to løn indbetalinger. Den der er kommet er en intern da min arbejdsgiver bruger danske bank

    #177690
    AnonymForfatter

    Vi har samme problem og nu står alle vores medarbejder og mangler lønudbetaling i dag.
    Det er helt uacceptabelt, når Danskebank hele tiden sætter gebyr på alt hvad man foretager sig.
    Måske skulle alle Danskebank’s kunder sende gebyr for hver gang banken lavede en fejl.

    Det med Netbank sker efterhånden lidt for tit…!

    Vi overvejer at finde en mere stabil bank, da vi ikke mener kundeservicen er alt for god hos de store banker.

    Med Venlig Hilsen

    Henrik Kraak Jessen
    Ishøj

    #177692
    AnonymForfatter

    Er det ikke noget med at indtægter/lønoverførsler fra andre banker først bogføres kl. 12.00 ?

    Under alle omstændigheder er det ligegyldigt om der debiteres før der krediteres, hvis blot betalingerne ligger på samme transaktionsdato. Renten tilskrives pr dag og ikke pr time eller minut!

    #177696
    JydenForfatter

    Den med kl. 12.00 synes jeg ikke at kunne genkende fra Nationalbankens publikationer om betalinger.

    Jeg ved godt at renten tilskrives pr. dag, så jeg regner sandelig også med den bliver reguleret.

    Jeg synes blot at have erfaret at rækkefølgen er først debiteringer og så krediteringer.

    På DR tekstTV er der nu en – efter min mening -syg forklaring fra Finansrådet, der i al fald ikke er i harmoni med reliteterne.

    #177698
    AnonymForfatter

    Du er ikke den eneste, her er forklaringen:

    Mange modtagere af offentlige ydelser fik sved på panden her til morgen: På grund af problemer med den centrale overførsel af de offentlige ydelser blev udbetalingen af SU, pension og bistand forsinket.

    Problemet opstod, fordi nogle banker ikke havde overført nok penge til Nationalbanken, som hver måned tjekker at bankerne faktisk har de penge, de skal udbetale til folk.

    Er pengene ikke på kontoen, bliver betalingen bremset, indtil Nationalbanken kan komme i kontakt med bankerne og bede dem om at overføre flere penge.

    #177746
    JydenForfatter

    Det må formentlig være det der hedder

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.