Hjælp Til skatteseddel -Pensionsindbetaling

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92548
    AnonymForfatter

    Hej Mybanker
    Håber der er en som er stærk i skatte regler. Sidder og kigger i min skatte mappen.
    Helt konkret Har jeg både en arbedsgiver administreret rate pension og en Privat Ratepension. Indskudet fra den private ratepension er i rubik 21.
    Spørgsmålet er så hvad med indskudet fra den arbejdsgiver administreret ratepension. Skal man selv oplysse dette og i hvilken rubrik eller ved SKAT dette.
    Håber nogle der kan hjælpe da SKAT har lukket i juledagene og jeg er lidt bange for at jeg har betalt for meget i skat.
    Er klar over at beløbet falder fra næste år.

    #177530
    AnonymForfatter

    Din arbejdsgiver indberetter din rate pension, fremgår af din lønseddel og din bank/sparekasse indberetter din private ratepension, du kan nå at spørge inden 30.december.
    Du kan i din skattemappe se løbende måned for måned hvad der indberettes under Aktuelle indkomstsoplysninger/eSkattekort

    #177562
    kodenForfatter

    indskud fra din arb. giver vedrører egentlig ikke dig.
    Detr står i forskudsopgørelsen og jeg vil tro man er forpligtiget til at tjekke at det stemmer.

    Men hvem gør det???

    For din skat er det irrelevant, da det er din arb. giver der får fradraget.

    din egen indbetaling i rubrik 21 er vigtigere da den giver dig et højere fradrag med det samme.

    #177566
    AnonymForfatter

    Indskud på arb.giver-administreret ordning vedrører dig i høj grad – Der er nemlig begrænsninger på, hvor meget du må fradrage på de samlede indbetalinger til ophørende ordninger (rate/Ophørende livrente) og er der indbetalt max. på arb.giver-ordningen, kan du ikke selv få fradrag for private indskud.

    Arbejdsgiver får IKKE noget fradrag – det er dig, der får hele beløbet indbetalt på DIN konto og du skal ikke betale skat på indbetalingstidspunktet – først på udbetalingstidspunktet – præcist som med evt. private indbetalinger.

    #177574
    AnonymForfatter

    Hej igen
    Tak for jeres svar. Synes det er svært når der er 3 pensions ordninger.
    Det der undre mig er den arbejdsgiver administrerende rate pension som jeg selv har oprettet og betaler 100 % selv. (Firmaet betaler en normal Pensionsordring jvf overenskomstenmen dette fungere fint)og i sluttningen af året overføres jeg så fri kapital til en alm rate pension
    Hvis jeg tolker det jeg finder på nettet rigtigt skal jeg kun skrive indskuddet fra den normale ratepension i rubrik 21.
    den arbejdsgiver administredere rate pension overføre hver mdbeløbet før der betales skat.

    Så undre det mig at løn seddel kun har en søjle der hedder AM indkomst og dette beløb er det samme som står i min skatte mappen som løn års indtægt.
    Og det er jo løn års indtægten som man betaler skat af.

    Det kan godt være jeg ser spørgelser men surt hvis jeg snyder mig selv og skat åber før efter nytår.

    #177580
    kodenForfatter

    Han skrev at han havde styr på det med max 50.000 pr. År.
    Så derfor kom jeg ikke ind på det.

    Arb.giver sætter nogle penge ind på en konto til dig.
    De penge behøves man ikke spekulere vidre over rent skattemæssigt.
    Det er en ren oplysning på selvangivelsen da de ikke genererer noget fradrag til ham.

    Men jeg er ikke enig i at firmat ikke kan trække dem fra i deres regnskab.
    Men det er jo egentlig ligegyldigt for spørger.

    Hvad han selv indbetaler i rubrik 21 på forskudsopgørelse genererer et større fradrag og her skal han selvfølgelig være klar over at hans arb.giver bruger de 50.000 eller del af det.

    #177584
    AnonymForfatter

    I rubrik 628 kan du skrive hvad der er indbetalt fra din arbejdsgiver efter AMB.
    I rubrik 21 skriver hvad du selv har indbetalt.

    #177606
    AnonymForfatter

    Super, Siger mange tak og godt nytår

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.