Umuligt og låne til et hus for tiden?

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 46 i alt)
  • Indlæg
  • #177548
    testForfatter

    Det er en myte at man kan reducere sin skat til nul.
    De penge jeg tjener er mine ikke samfundets. Låner man penge billigt snyder man ikke man nasser helller ikke på dem der nå låner dyrt.
    Jeg har og må kæmpe hårdt for de penge jeg tjener og er træt af at skulle skydes i skoen at jeg er asocial bare fordi jeg ikke mener at f.eks. Kontanthjælpsloftet aldrig sku ha været fjernet. Vi fastholder folk uden for arbejdsmarkedet med disse ydelser.

    #177568
    AnonymForfatter

    skoulsen
    Som andre er inde på er kodeordret opsparing for at få en fod indenfor boligdøren.
    Det handler om sikkerhed for banken.
    Derudover handler det også om at minimere jeres husleje og her er det altid de sidste 20% finansiering i banken som koster kassen – og som er risikoen!
    En opsparing på 100-150.000 vil stille Jer i en langt bedre situation overfor banken.
    Beklager, men så langt øjet rækker er der ikke andre veje.

    #177602
    MichaelForfatter

    Hvad jeg mener er, at Exp som så mange andre postulerer at de

    #177604
    MichaelForfatter

    Arh… prøver lige igen

    Hvad jeg mener er, at Exp som så mange andre postulerer at de rige kan trække alt fra og have en trækprocent stort set på nul. Når man så beder om at få vist hvilke rubrikker på selvangivelsen det drejer sig om får man – ja tavshed…

    Hvad fattigdomsdebatten angår vil jeg da gerne henvise til konkrete ydelser der efter min mening er alt for høje. Og det vel at mærke ydelser der kan slås op af enhver og derved (modsat Exp’s udsagn) dokumenteres. Der findes IKKE fattigdom i Danmark – derimod findes der mange med dårlig økonomi der i meget stor udstrækning skyldes dårlig prioritering (f.eks. for stor gæld). De fattige i dette land er ikke tilfældige stakler der er ramt af et års tørke der har ødelagt høsten.

    #177630
    AnonymForfatter

    test, hvorvidt kontanthjælpsloftet bør være der eller ej, vil jegi kke ind på. Men hvis jeg vælger at tolke din påstand således, at du ikke ønsker at fjerne loftet, HVIS det fastholder mange uden for arbejdsmarkedet, så synes jeg ikke det er asocialt tænkt.

    Hvorvidt det så gør det, og hvor stor en del, og om fordelene opvejer ulemperne, det er der vidst mange holdninger om. Handler også om hvor mange det påvirker positivt og negativt. Der er mange faktorer inde over, når man snakker sociale ydelser. Det frister ikke altid til dovenskab.
    Men det er kun fornuftigt at være bevidst om, at man ikke skal nå til det punkt, hvor det frister for mange til ikke at kæmpe nok for et job.

    Michael, ingen tvivl om der finder

    #177632
    AnonymForfatter

    Hvorfor fik den ikke det hele med?

    Michael, ingen tvivl om der finder “Lidt" overdrivelse sted. Den går bare begge veje, ikke nødvendigvis fra de samme personer. Og det bliver trættende at se på, så er dre ikke særlig meget værdi over debattn mere.

    Dt postulat om, at der ikke findes fattigdom i Danmark bygger du enten på, at vi ikke har nogen definition af fattigdom i landet. Eller også, at du sammenligner med andre, ringere stillede lande. Og i forhold til dem, har vi det naturligvis meget godt økonomisk.
    Men hvis du ikke tror, der er folk som kan havner i en negativ spiral, som forværrer deres liv, selv efter de begynder at træffe de rette valg – så tror jeg, du går med skyklapper.
    Og ingen samfund har lyst til få et meget lavt samfundsmæssigt bundniveau og at flere og flere kommer ned i disse lag. Det har jeg ikke nogle kilder, jeg kan linke til, men synes det er selvsagt.

    Hvad der så erårsagen til at man er havnet i fattigdom, behøver ikke have en indflydelse på, om man skal hjælpes eller ej. Ved vores børn, når de går ud og bliver gravide ved en dum fejl, smider du dem vel heller ikke for døren og siger “Det er sgu din fejl, det vil jeg intet have med at gøre". De skal hav lært af deres fejl og de skal selv kæmpe for at rette op på det, men så synes jeg også det er okay, at man hjælper dem.
    Men folk med forbrugsgæld skabt velvidende man ikke kan betale tilbage, skal ikke have gælden eftergivet efter 2 måneder, naturligvis. Det må godt kunne mærkes.

    #177636
    HalliHalloForfatter

    Nu er der ævlet op og ned af stolper i en uendelighed i denne tråd, og nu kommer fattigdomsproblematikken sørme også ind i den, men alle ved at Carina ikke har for mange penge at rutte med.

    Der har også været 4-5 tråde og pensionsloft, livrenter m.v., og det er jo netop indbetaling til pensionsordninger, der giver svaret på at man kan blive 0-skatteyder, dvs. man kan bringe sin A-skattepligtige indkomst ned på 42.900 kr. (personfradrag). Det er selvfølgelig så en fordel at have lidt friværdi i sin bolig eller lignende, da man så ellers kun har 3575 kr. at leve for pr. måned.

    #177644
    AnonymForfatter

    Debatten er kørt for meget af sporet nu. Hvad med blot at konstatere, at vi jo alle stort set er enige om at problemet for trådstarter er den manglende opsparing. De skal som minimum stille med 5% plus handelsomkostninger, men jo tættere på de famøse 20% jo bedre.

    #177676
    AnonymForfatter

    Altså jeg har lige lånt 870.000 i Nordea, med to på dagpenge. Men skyldes så nok også at jeg ikke skal låne udover de 80% og derudover har en del andre værdier. Men det kan altså godt lade sig gøre.

    #177678
    AnonymForfatter

    Netop, det kan sagtens lade sig gøre – når man kommer med en opsparing i forvejen som I jo gjorde. Uden opsparing er det stort set umuligt… Men flot klaret af jer. Nu ved jeg ikke hvor længe I har været på dagpenge, men at spare så meget op at man kun skal låne 80% er flot.

    #177682
    AnonymForfatter

    Regner med at det bliver F1 lån uden afdrag, der er renten jo meget meget lav. Så kan vi spare lidt op, til hvis renten skulle stige de kommende år.

    #177694
    AnonymForfatter

    Med en 2-årig dagpengeperiode ville jeg i jeres sted være lidt nervøs for udsigten til at stå uden indtægter om maksimalt 2 år, hvis det ikke skulle lykkes jer at finde job.

    #177700
    AnonymForfatter

    Det kan jeg godt se pointen i og vi er opmærksom på problemet. Løsningen vil så nok blive at vi vælger at leje lejligheden ud, og selv flytte i noget mindre. Er sikker på vi nok skulle kunnne få den lejet ud i Aarhus. 3. studerende ville sagtens kunne dele den. Da der også er to badeværelser.

    #177724
    HalliHalloForfatter

    Frank, I står sørme i en dårlig situation, men da I tilsyneladende har formue, så bliver der jo heller ikke nogen bistandshjælp efter dagpengeperiodens udløb, og da slet ikke hvis man driver erhvervsvirksomhed som udlejer. Jeg går ud fra, at du så har tilstrækkelig med midler til at oprette holde livet alligevel.

    Det eneste jeg faktisk blot ville oplyse var, at man ikke må udleje en ejerlejlighed, uden selv at bo i den, på værelsesbasis.

    Men tror jeg nu nok du selv ved, men bare til orientering til andre brugere.

    Held og lykke med arbejdsøgningen.

    #177968
    AnonymForfatter

    Godt set 😉

    Og så bed jeg også lige mærke i følgende:

    Vi er ligeglade med hvad vi skal låne, det eneste der er vigtigt er hvad vi kommer til at betale hver måned???

    Den form for økonomisk forståelse fortjener vist også at blive

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 46 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.