lån trods rki

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 263 i alt)
  • Indlæg
  • #109322
    AnonymForfatter

    hej torben,det var så ikke for at svine dig til så undskyld hvis jeg har jogget dig over tæerne uden grund,det jeg mener er bare at jeg kom her for at få et seriøst svar på et spørgsmål ikke for at få at vide at andre synes jeg er dum hvis jeg tager et lån eller som de er så vilde med at udtrykke det her “tisser i bukserne"…

    #109324
    AnonymForfatter

    Helt iorden – jeg kan ikke huske at have set dit spørgsmål, men hvis du stadig savner et seriøst svar så skriv det igen – det vil jeg meget gerne give… og jeg lover ikke at skrive at du tisser i bukserne.. 😉

    #109330
    AnonymForfatter

    Torben,mit spørgsmål var det her: “nu er der jo nogle få tilfælde der gør at man kan være nød til at låne de “grimme" steder fra…vi har måtte låne 20.000 af en privat fordi vi er i rki og ikke vil blive boende hvor vi bor nu da her er for meget ballade til at jeg tør lade mine børn vokse op her..Min mand blev slået ned fordi han spurgte en flok unge om ikke de ville tage og slappe lidt af med deres nytårskrudt og gemme det til nytår da det generede de familier der bor her…og ja han spurgte pænt…når man bliver udsat for den slags vil man bare væk,jeg var højgravid der og har lige født nu her men tør ikke lade barnevognen stå ude så knægten kan få frisk luft som ellers er så sundt for børn… “

    #109336
    AnonymForfatter

    hej Athena

    jeg kan ikke se et decideret spørgsmål i dit indlæg? misforstår jeg dig?

    #109338
    MichaelForfatter

    Athena

    Det her forum er nok ikke det rigtige til at besvare dit spørgsmål. Mybanker har ihvertfald ikke en sektion der hedder “Grimme udlånere". Det bedste råd er nok at forsøge at spare pengene op. Hvis du er istand til at betale en “grim udlåner" en alt for høj rente, ja så kan du også spare 20.000 op på noget der ligner ét år og så vil dine børn da ihvertfald ikke vokse op der hvor du bor nu. Tag evt. en avisrute en gang imellem – det burde kunne klare problemet.

    #109402
    AnonymForfatter

    Hej Michael

    Jeg tror folk bliver sure på dig fordi du skriver noget “dumt" som at tage dig en avisrute

    Ja det er bedre at folk spare penge op ved arbejde men som du skriver det lyder det som om du mener at folk i RKI er dumme og dovne

    Man skal behandle folk ordenligt og det gælder for alle på http://www.mybanker.dk

    #109408
    AnonymForfatter

    Det er da et udmærket råd. Vil man have mere udbetalt, så arbejd mere. Alternativet er at skære i rådighedsbeløbet og det er vel de færreste, som lige kan stramme ind og finde de antal tusinde kr, de har brug for.

    Er det ikke dig, der lægger konklusionen “dumme og dovne" ind?
    Jeg ser ingen steder at Michael skriver at folk er det.

    #109412
    AnonymForfatter

    Nej det er ikke mig

    En avisrute giver ikke nogen særlig god løn, den kræver ingen uddannelse, ……..

    Det er ikke let at ændre tænkegang og vaner… det gælder også alle andre områder altså ikke kun m.t.h. økonomi

    Kan kun give ret i at det bedste er at spare op… men bliv ikke sur på folk så vil låne. De føler sig presset og kan ikke se andre muligheder.

    Men kan kun sige at hvis man føler så uvelkommen så lad være med at deltag i debatten… der er mange andre debatter på mybanker.dk

    Det er ikke ment som et surt opstød men kærligt ment.
    Mener også det ville være bedre hvis folk kunne være flinke ved hinanden men husk at mange af menneskerne herinde er presset af dårlig økonomi og har derfor ikke overskud til læse svarene ordenligt igennem.

    Det må heller ikke være nemt at skylde f.eks 100.000 kr og være i RKI. Jeg kan godt forstå at folk bliver desperate og forsøger den “nemme" metode ud af problemerne.

    Dette er bare min mening 🙂

    #109436
    MichaelForfatter

    Tja crewealex, jeg er udmærket godt klar over, at mine svar gør folk sure mange gange, men jeg anser faktisk mine råd for rigtige, så du får mig ikke til at skrive andet. Som Mette rigtigt skriver, er eneste alternativ til en øget indtjening en nedskæring i udgifterne – kan du ellers komme med andre løsninger? Mange gange virker det som om at folk skriver “jeg ønsker at låne", men i virkeligheden mener “jeg ønsker at få foræret X tusinde kroner". I såfald synes jeg da, at folk skulle skrive sådan direkte. Athena har da skrevet “låne", så jeg svarer derefter. Synes du virkelig det er dumt at tage en avisrute? Tjo – hvis et ærligt arbejde er dumt, så er vi da godt nok mange mennesker her i landet som er torskedumme…

    PS: Jeg har selv gået med aviser en gang

    #109446
    AnonymForfatter

    jamen michael folk ved vel hvad jeg mener med “grimme lånere" hvorfor skal du prøve at trampe folk ned på det mindste?desuden har jeg ikke mulighed for at arbjede når jeg har en søn på 1 måned og en mand der knokler r… i laser for at vi kan komme væk,og ja vi kan godt spare de penge op men det er NU og her at vi vil væk herfra,ikke om 1 år eller 2…

    #109466
    MichaelForfatter

    Helt iorden Athena – men jeg ser desværre ingen anden løsning på jeres problem og jeg kender ingen grimme udlånere. Der er til dato heller ikke én eneste her på Mybanker, som har henvist til nogen konkrete grimme udlånere.

    Hvis du synes ovenstående er at “trampe på dig" så må det skyldes, at du ikke vil indse at der ingen løsning er som du forventer det.

    #109526
    AnonymForfatter

    Kan kun fraråde bil-centre køge, da de svinebyder på folks biler, de byder 30-35000 kr på en bil som sælges for 75-80000 kr, ligeledes tager de 2600 kr om mdr: i 6 år for en bil til 105.000 kr andre skal du betale 1700 kr om mdr: bilcenter køge er for dyre hold jer væk

    #109544
    AnonymForfatter

    Hej..

    Hva, synes i fleste kommer med latterlige svar, det bliver spurgt om hvor man kan låne penge trods R.K.I.
    Og ikke om hva man burde gøre elelr noget, så hold dog jeres dumme svar for sig selv.. Det er det total irriterende det der..

    Men, jeg kender et sted som måske godt kan hjælpe dig, jeg har selv samme problem, og har ikke rigtigt kunne finde et sted endnu, men idag lykkes det vidst.. !

    Men prøv gå ind på denne side og læs : http://www.rki-laan.dk

    Jeg har skrevet til dem, venter på svar nu og håber på de kan hjælpe mig, så jeg kan indfri min gæld til R.K.I, og jeg er ligeglad med renten, ligeså snart jeg er kreditværdig igen, låner jeg penge af min bank og betaler det tilbage som jeg lånte hos dem som jeg lånte af for at komme ud af det shit.. Og så kan jeg leve mit liv igen.. !!

    Håber det var til lidt hjælp.. 🙂

    Mvh 🙂

    #109560
    AnonymForfatter

    Arbejde og atter arbejde det er den eneste mulighed i har hvis i vil ud af jeres gæld mere er der ikke at sige til det og der er jo masser af gode job i dagens danmark.

    #109564
    AnonymForfatter

    hejsa,tak fordi jeg endelig fik et svar,det har jeg så også kun ventet på at der var en der gad at gøre i 5 måneder…*s* godt at nogen i det mindste gider svare på ens spørgsmål istedet for at fortælle alt muligt andet for ved altså godt hvad man “burde" gøre men når det ikke lige er nok pt så duer de der “arbejd og betal af" svar bare ikke.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 263 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.