tidsindskud

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • leifusForfatter
    Indlæg
  • #92526
    leifusForfatter

    Hjælp!!!!Jeg har et lille problem ang.ovenstående!Jeg havde 600000,00 i den nu krakkede Max Bank.Denne blev opkøbt af Sjællands Sparekasse,hvilket jo var glædeligt for kunderne,men IKKE for mig!!"Problemet er,at jeg i Sjæ.Spar har et beløb på 950000,00,altså samlet 1550000,00.Dette betyder jo så at garantien ikke dækker dette beløb fuldt ud.Sjæl.Spar hævder at jeg ikke kan komme ud af aftalen med mindre jeg betaler 2%i dekort.Aftalen er jo ikke indgået med “dem"Kan et pengeinstitut virkelig stille kunderne ringere end der var aftalt?????Jeg ser frem til at nogen her på panelet kan hjælpe mig.På forhånd TAK!!Leifus

    #177256
    KrisserForfatter

    Selvfølgelig kan banken kræve den dekort som de har krav på. De har købt kundeengagementerne, herunder de bestående aftale. De er forpligtet til at give dig den rente du i sin tid aftalte, og du er forpligtet til at betale den dekort du i sin tid aftalte. Du er ikke stillet ringere i forhold til banken. At dit samlede indskud er over det af indskydergarantien dækkede beløb, er ikke bankens problem.

    #177258
    leifusForfatter

    Krisser!!Det kan jo være meget godt,men jeg har IKKE bedt om en aftale hvor jeg kan miste hele mit indskud,udover 746000,00Det kan ikke være rigtigt at jeg som forbruger skal stilles dårligere end i den oprindelige aftale

    #177268
    HalliHalloForfatter

    Hvis du har gæld kan det vel så trækkes fra før beløbet på de 750.000 kr. fremkommer? Men det har du formenllig ikke med så store indskud.

    Bare rolig, jeg garanterer at Sparekassen Sjælland ikke går fallit, så du kan sove helt roligt om natten.

    Og glæd dig så over de fantastisk gode renter du fik i MaxBank på vel 4,25% eller deromkring og videreføres i Sparekassen Sjælland.

    #177282
    AnonymForfatter

    Hej Leifus
    Jeg kan godt forstå, at det er uheldigt ud fra dit synspunkt, men jeg mener heller ikke, at du kan gøre noget ved det.
    Se det fra den positive side… i det mindste kan du komme ud af aftalen ved at betale dekort. Mange aftaleindlån kan slet ikke opsiges før tid.

    #177284
    AnonymForfatter

    Du har måske lige pengene, hvis det skulle gå galt? 🙂

    Jeg garanterer intet, men Sparekassen Sjælland virker solide.

    #177286
    AnonymForfatter

    Du har måske lige pengene, hvis det skulle gå galt? 🙂

    Jeg garanterer intet, men Sparekassen Sjælland virker solide.

    #177304
    leifusForfatter

    Tak til alle for svar!!!Jeg mener også sjæl.spar er rimelig solid,og jeg sover skam også godt om natten,men i medierne har det kun været fremme at kreditorer får deres penge tilbage dersom en bank krakker,men intet om denne situation!!!Og——, forstå mig ret:Det er ikke så meget pengene der er i fokus,men mere dette at jeg her bliver umyndiggjort,fordi et pengeinstitut tilsyneladende kan gøre hvad de vil for ussel mammon,og det at min retfærdighedssans bliver trådt under fode!!!!Der kan jo være flere i eks Max Bank som er i samme situation!!!!Som den financielle situation ser ud lige nu,kan vi hurtigt blive værre stillet!!!Glædelig Jul til alle.

    #177308
    KrisserForfatter

    Leifus: Politikerne kunne vedtage i morgen at der slet ikke er nogen indskydergarantien. Det ville heller ikke give dig ret til at hæve din bundne opsparing uden dekort. Indskydergarantien har intet med den aftale du har indgået at gøre. Pengeinstituttet kan jo heller ikke sætte renten ned, med henvisning til at de ikke behøver betale så høj en rente for at tiltrække indlånere.

    Argumentet med at pengeinstituttet gør det for at tjene penge holder ikke. Du har jo på samme måde valgt at sætte pengene ind til en højere rente for at tjene penge. Du kunne bare vælge at opsige aftalen, og betale den dekort du ville være forpligtet til, hvis dit ønske ikke er at tjene penge.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.