Billigste energilån

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92521
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg står og skal have lavet et solcelleanlæg til om´kring 100.000 kr, som skal finansieres igennem et energilån i en bank.

    Er der nogle af jer der har erfaring eller kendskab til gode/billige energilån?

    #177142
    pppedeForfatter

    Du skal nok ikke regne med, at du kan gå ind i hvilken som helst bank og få et lån til særlige vilkår, når du ikke er helkunde hos dem.

    Spørg du nu i din egen bank, og er de helt urimelige kan du undersøge markedet nærmere.

    #177144
    AnonymForfatter

    Det er jo lige netop det man kan. Rigtig mange banker reklamerer med energilån til favorable rentesatser, også til kunder der ikke har smalet deres andre bankforretninger i den pågældende bank.

    Og ja, selvfølgelig kan man presse en bank mere hvis man er helkunde, det siger sig selv.

    #177148
    pppedeForfatter

    Hej Jyden!

    Det ville klæde dig, om du lige henviste til et par af de pågældende banker, nu hvor du forsøger at gøre mig klogere 🙂

    #177150
    AnonymForfatter
    #177152
    pppedeForfatter

    Sparekassen Limfjorden:
    – Du skal være helkunde i Sparekassen Limfjorden

    Hvad angår Salling og kreditbanken, så kræves der pant i ejendommen, så tinglysning + stiftelsesgebyr. Renterne ligger omkring 4-5% og er variable.

    Derudover fremgår det ikke hvorvidt man skal være helkunde eller ej. Jeg har svært ved at forestille mig, at man IKKE skal være helkunde, for at optage et lån til de vilkår.

    I relation til ovenstående, så ville jeg kontakte min egen bank. Desuden bør du overveje om det er smartere at få lavet en kassekredit på 100.000 frem for at bruge penge på stiftelse og tinglysning. Men det afhænger selvfølgelig af din økonomi og din banks velvillighed, og prisen på oprettelsen af kassekreditten selvfølgelig.

    #177154
    AnonymForfatter

    Ufattelig man gider spilde tid på det her men okay….

    Fiar nok med den øverste der står højt og tydeligt det er for helkunder. Men her er lige én hvor der står: “Endelig er Sparekassen interesseret i nye kundeengagementer og håber naturligvis, at Energilånet vil appellere til såvel eksisterede som nye kunder." http://www.midspar.dk/energi

    Så det er altså ikke alle der forlanger man skal være helkunde i banken i forvejen.

    Hermed slut herfra på ovenstående diskution.

    Forsøger igen venligst og spørge om nogle har kendskab til energilån der kan anbefales.

    #177158
    pppedeForfatter

    Nye kunder – så du tror de leder efter nye opportunistiske kunder, som ikke vil være helkunder?

    Men du har ret, diskussionen er ligegyldig. Man må kontakte det enkelte pengeinstitut og forhøre sig. Intet er jo i forvejen givet, og desuden kender vi jo ikke til spørgers økonomi.

    #177160
    pppedeForfatter

    Hov, det var jo dig! Men ja, lad os da endelig få nogle eksperter på banen.

    #177878
    AnonymForfatter

    Man skal så passe på at hvis der laves pantebrev i boligen,
    Så er det ikke sikkert at pågældende bank vil rykke ved fek.s
    omlægning af realkredit lån, lige nu hvor det er billigt at gøre det!
    Jeg har netop prøvet det med Sparekassen Thy her blev der for 3 År siden
    optaget et lån på 110.000 til et luft til vand varmepumpe anlæg.
    De vil nu ikke rykke, til trods for at der ikke på noget tidspunkt har
    været noget misligehold på lånet.

    #183384
    AnonymForfatter

    Hvis du skal have solceller og lave et energilån, så kan jeg anbefale Gyrstinge VVS og Dan Aktiv.

    http://webshop.gyrstingevvs.dk/info.asp?text=17

    #185638
    AnonymForfatter

    Hej derude

    Jeg har kigget lidt på energilån fra gyrstinge VVS og DanAktiv, samt deres KN solceller. Pga. ovenstående link har jeg valgt at købe mit kommende solcelle anlæg der. Niels er sød og venlig, men meget travl :o), men han kan godt anbefales.

    http://webshop.gyrstingevvs.dk/group.asp?group=40

    #193972
    AnonymForfatter

    Jeg har undersøgt markedet ret grundigt og har ikke kunne finde noget der matcher det her lån på 4,4% som dog lidt er minded på at man bor i “lokalområdet" – http://www.lollandsbank.dk/nyheder/faktaark_-_solcellelaan?OpenDocument

    Merkur bank har også et lån på 4,75% som er attraktivt.

    Kh. Peter

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.