Nogen der kan/tør spå om renten.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • ValnuratForfatter
    Indlæg
  • #92513
    ValnuratForfatter

    Hej

    Min kone og jeg har haft et fast forrentet 5% obligationskreditlån hos RD til at vi ændrede det til F5 3%. Grunden til det var at få nedbragt det boliglån på ca 390.000 kr. indenfor 5 år. Så der var både noget “sikkerhed" og afdragning.

    Nu går jeg lidt med tanken om at få lavet et F1 istedet.

    Er det noget jeg skal lade være med at tænke på?

    P.S. Det skal siges at da vi havde vores 5% obligationlån, havde vi ikke nogen problemer i at betale afdrag på.

    #177036
    MichaelForfatter

    Det er generelt alt for dyrt at indfri et F5-lån før tid, da du skal indfri lånet ved at købe tilsvarende obligationer til markedskurs – og den er noget over 100.

    Hvad din overskrift angår så er der ingen der kan forudsige renten, men noget tyder på at de næste par år bliver på nuværende ultralave niveau. Men som sagt: Ingen kan vide den slags med sikkerhed.

    #177040
    thsvForfatter

    Ja!

    Skaden er sket, når du/I nu har bundet jer til 3% i 5 år.
    Der er rentefradrag for den højere rente og I sparer omkostninger til omlægning.
    Få afdraget boliglånet som planlagt, og så ændre refinansieringsfrekvens når F5 skal refinansieres, det koster kun 500-1000 kr i gebyr.

    Renten i fremtiden er der ingen, der kan spå om, vi kan let komme til at opleve en F1-rente på over 5% som i efteråret 2008, der førte til refinansieringsrente på 5,2% for 2009.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.