Omkostninger opsigelse F5 lån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92509
    AnonymForfatter

    Jeg skal hjemtage nye lån til mit hus og går samtidig med nogen flytte planer. Jeg kan ikke finde ud af hvor store omkostningerne er ved at opsige et F lån før tid, jeg er klar over det afhænger af den aktuelle kurs. Kan man se den kurs et eller andet sted? Hvad koster det ca. at indløse et F5 lån efter 3 år.
    MVH Hansen

    #176966
    AnonymForfatter

    Hej Hansen

    Jeg var selv inde på det samme for nogen tid siden og ringede til Realkredit Danmark og fik omgående oplyst indfrielseskursen. Det kunne overhovedet ikke betale sig – hvilket jeg dog godt var klar over – men ikke at “tabet" ville blive så stort. Så jeg venter til refinancieringen.

    #176974
    testForfatter

    obligationerne bag et F lån er ikke konvertibel. Det betyder at de kun kan indfrie til den kurs de handles til. kurserne på F5 må være steget meget eftersom rente er faldt siden i optog dem. Kursen kan i finde ud fra jeres låne oplysninger men i kommer til at lide et ret stort kurstab. obl. serierne må være noteret på børsen.

    Det burde i øvrigt også være blevet oplyst om da i levede lånet. Det bliv vi da i alfald for år tilbage da vi havde en F3 i en periode.

    #176988
    AnonymForfatter

    Hej test

    Jeg ved alt om inkonvertible obligationer – men fik en finurlig idé. Jeg sidder meget billigt med mit lån og det gør jeg så indtil refinancieringen.

    #177044
    thsvForfatter

    http://www.euroinvestor.dk/Stock/ShowStockInfo.aspx?StockId=634982
    Kursen kommer an på, hvilken obligation, der ligger bag dit F5-lån, men det kunne være denne obligation, som var omkring kurs 100 primo 2009, og pænt under ved refinansieringen i dec. 2008. Fondskode og din aktuelle obl.restgæld, der skal indfris kan du se på din opgørelse fra dit realkreditinstitut.
    Men populært sagt kommer en førtidig indfrielse til at koste dig renteforskellen på F5-lånet i forhold til restløbetiden (svarer til F2 i dette tilfælde) gange antal år.
    Er F2 = 2% og din rente 5%, bliver der derfor en overkurs på 6%, svarende nogenlunde til kursen på 4% 2014.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.