Konvatering af Fast 5% til F5

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92507
    AnonymForfatter

    Hejsa allesammen.

    Har lige et spørgsmål ang en eventuel konvatering af mit realkreditlån.

    Først kommer lige lidt info ang vores nuværende lån.

    Realkredit: 1.543.000 5% med afdragsfrihed
    Boliglån: 292.000 7 % rente

    Vi betaler i øjeblikket 3200 på md på vores boliglån så det er betalt af efter ca 10 år som vi har det nu.

    Men overvejer at konvatere mit realkreditlån til en F5 med afdragsfrihed og derved spare ca 2500 pr md på realkreditten og bruge dem på at betale boliglånet ud på 5 år i stedet for.

    Som jeg kan se på fondsbørsen står mine realkredit obl. Til kurs 102,9 lige nu. Betyder det at jeg får en kursgevinst ved omlægningen?
    Som så derfor kan bruges til at betale omkostninger til det nye realkreditlån?

    Hvis i skal bruge mere info må i lige skrive.

    På forhånd tak.

    #176932
    testForfatter

    Nej det betyder det ikke. Er det almindelige obl. Vi taler om så kaldte konvertible obl kan du indfri til kurs 100 men det giver ikke dig nogen fortjeneste

    #176954
    thsvForfatter

    Næh, nærmest tværtimod!
    Var der tale om et F5-lån med inkonvertible obligationer, der skulle indløses skulle der betales overkurs ved indfrielsen.
    Det fastforrentede lån kan derimod opsiges til kurs 100 til termin, så du sparer de 2,9 point i overkurs.

    Men under alle omstændigheder klogt at opsige sit 5% lån i med de aktuelle rentesatser, husk dog at F5-lånet let kan stige til 5-6% i rente om 5 år.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.