Mulighed for huskøb

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92502
    AnonymForfatter

    Jeg vil lige høre folks meninger om et muligt huskøb. For jeg hører en del forskelligt, men min bank har givet mig opbakning i dette så længe vi selv sparer udbetalingen sammen, da der lige er givet penge til ny bil.

    Har udsigt til et hus til 850.000 kr inkl penge til at klare nogen større reperationer der kræves.
    Der ligges 40.000 – 45.0000 kr i udbetaling for dette.

    Men jeg er i tvivl om mulighederne for at få dette godkendt og ellers hvor meget der nu kan godkendes for, da vi lige pt har rækkehus (leje) men vil gerne have noget der er vores ejet og billigere selvfølgelig.

    Nuværende husleje: 6.900 + forbrug

    Mulig husleje: 5.200 + forbrug

    Samlet indtægt: (Hun er på fuldtid som faglært, og jeg er selv på SU lige pt med arbejde ved siden af)

    Før skat: 33.000
    Efter skat: 20.000

    Men hvordan lyder mulighederne som sådan ? Jeg er som sagt i tvivl om sådan lån kan blive godkendt og ellers hvor meget der kan bevilliges med den udbetaling der bliver lagt i dette

    #176868
    thsvForfatter

    Bliv boende til leje, sålænge i ikke har råd til at købe et tilsvrende hus i brugbar stand.
    Specielt mens du stadigvæk er studerende bør I minimere udgifterne, og undgå fælden med en bolig, der skal renoveres. De 1.700 kr om måneden rækker ikke langt til merforbrug og istandsættelse af et gammelt hus.
    Husk at forbruget i et hus typisk er højere end i et rækkehus, og med renoveringen bliver det sikkert dyrere.
    Og undersøg om I evt. kan få lidt boligsikring, mens jeres indkomst er beskeden, og I bor til leje.

    #176872
    AnonymForfatter

    Vil gerne vide mulighederne med huskøb uanset hvad folk anbefaler med at blive boende..
    Desuden har jeg heller ikke intentioner om at blive boende til leje da lejen er alt for høj, føler mig ikke hjemme der, samt er kun begrænset tidsrum med min su.
    Huset der er kig på i denne sammenhæng er i fornuftig stand og skal ikke have lavet særlig meget. Har allerede undersøgt de ting i muligheder.

    Er interesseret i at vide om mulighederne og muligheden for at få godkendt sådan boliglån og de detaljer..

    #176878
    HalliHalloForfatter

    Gå dog først ned i banken og bliv godkendt, alt andet er da spild af folks tid herinde.

    Når du er godkendt, så er det måske en fordel at præcisere dine evt. yderligere spørgsmål lidt klarere.

    I øvrigt er det et meget gammelt velkendt spørgsmål herinde.

    #176882
    HJLForfatter

    Hvordan kan du være i tvivl om et sådan lån kan blive godkendt når banken har sagt – ok?

    Min holdning er på baggrund af at I lige har købt en ny bil.

    En bil som I har måtte låne penge til i banken.

    Så lyder det somom I ikke har jeres prioriteter på plads.

    Hvad er vigtigst en fin ny bil eller jeres eget hus?

    De informationer du har givet er i øvrigt meget sparsomme og derfor langt fra nok til at give dig/jer nogle brugbare råd.

    Men hvis banken har sagt ok og deres betingelser, hvorfor spørger du så os?

    Et interessant spørgsmål til dig er hvor mange år går der før I har sparet den udbetaling op?

    Mvh HJL

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.