EM 2012 – annullering af betaling.

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Indlæg
  • #176798
    AnonymForfatter

    grg, ellers skriv dog op via UEFA eller DBU.

    Så vidt jeg ved tror jeg ikke der er problemer med billetter, når det er i Ukraine.

    #176800
    AnonymForfatter

    Jamen så hæver jeg bare i automaten så jeg har lidt håndøre i weekenden, også spærrer jeg mit kort via netbank, så skulle UEFA ikke kunne trække pengene.

    Det lyder godt – tak for hjælpen alle sammen.

    #176808
    HJLForfatter

    Ok lige et øjeblik her må jeg altså bryde ind.

    Du er blevet fejlinformeret.

    Ring til banken og få det forklaret hvis du/I ikke tror på mig. Så håber jeg du får fadt på en det kender reglerne.

    Du kan IKKE spærre dit kort og så blot løbe fra en aftale du har lavet.

    Dette er desværre en udbredt misforståelse blandt rigtig mange.

    Aftalen ER indgået og derfor er banken ganske enkelt forpligtet til at udbetale pengene.

    Tænk sådan her, du har lavet en juridisk bindende aftale på at købe de billetter og dine kort informationer er givet inden du spærrer kortet. Det afgørende i denne sag er at aftalen er indgået og pengene er sat til at skulle hæves inden du spærrer kortet.

    14 dages returret gælder normalt IKKE på denne slags internet salg – desværre for dig.

    Såfremt de ikke er i deres juridiske ret til at hæve pengene vil du selvfølgelig kunne klage og så få dine penge tilbage hvis du får ret.

    Jeg frabeder mig på forhånd hån og tilråb. Hvis I ikke tror på mig så må i sådan set selvom det.

    Mvh HJL

    #176810
    AnonymForfatter

    Hej.
    Jeg var nede at snakke med banken i fredags. De sagde at de intet kunne gøre. Hvis jeg ikke fik fat i UEFA skulle jeg kontakte en given afdeling hos Danske Bank hvor jeg skulle indsende dokumentation hvor jeg havde prøvet at kontakte UEFA uden held.

    Så det lader til jeg skal ringe til dem mandag, desværre.

    #176812
    AnonymForfatter

    Dear Football Supporter,

    In order to cancel Your application You will have to write an e-mail to: customerservice.euro2012tickets@uefa.com with a topic: TICK/RES, and Your customer ref nr.

    Denne mail fik jeg fra dem. Jeg har prøvet at skrive til den mail med de rigtige oplysninger, men uden held.

    #176814
    HJLForfatter

    Det er altid sund fornuft at betvivle det banken siger, men hvorfor kommer denne information først nu hvor jeg kom med mine tanker om sagen?

    I denne sag lyver banken ikke. Jf. det jeg skrev tidligere.

    De kan nemlig intet gøre, med mindre der er tale om en fejl og at du som du selv skriver har forsøgt at kontakte dem der sælger billetterne for at få bragt tingene i orden.

    De sager hvor banken kan gå ind og hjælpe dig er hvor et firma har trukket uberettiget og hvor du som banken skriver har forsøgt at kontakte firmaet uden held. Jeg vil mene at der skal gå mere end 1 dag efter du sender din første mail inden du med rette kan pudse banken på dem.

    Bemærk venligst at det jo ikke er banken der er den stygge ulv i dette. Ingen vil kunne handle på nettet hvis det du spørger om om andre siger ok for kunne praktiseres. Så jeg vil faktisk sige at du heldigvis ikke kan det som andre skriver.

    Om du kan returnere biletterne bagefter og få pengene retur ved jeg intet om det er jo op til den enkelte virksomhed at beslutte.

    Fakta er at du har indgået en aftale og hvis den er indgået korrekt kan du ikke slippe ud af den med mindre sælger siger ok, desværre.

    I din sag nytter det ikke noget at du tager til banken på mandag, pengene vil blive trukket og det er jeg 100 % sikker på.

    #176816
    AnonymForfatter

    Ja de vil helt sikkert blive trukket, hvis ikke UEFA får annulleret min ansøgning hvilket jeg ikke tror på.

    Hun sagde til mig at jeg skulle rette henvendelse til hotline da de var eksperter og det gør jeg også mandag. Der vil jeg muligvis kunne få pengene sat ind på min konto igen mod at sende bevis for at jeg har prøvet at kontakte UEFA.

    Men først prøver jeg at ringe til UEFA mandag morgen.

    Mange tak for hjælpen.

    #176818
    HJLForfatter

    Christian det styrer du selvfølgelig helt selv.

    Jeg syntes det er en god idé at du ringer.

    Jeg er overbevist om at banken IKKE sætter penge ind på din konto i dette tilfælde.

    Det er korrekt at det gør banken i nogle tilfælde men det altså kun i de tilfælde hvor der er tale om en fejl og hvor du har forsøgt at få pengene retur og her er en mail skrevet lørdag eftermiddag altså ikke nok, de skal jo have en chance for at behandle din anmodning. Her sætter banken sine penge ind på din konto og efterfølgende klarer de din sag for dig, dvs. kontakter sælger og kræver pengene. (Interesant ville være at undersøge hvor mange penge bankerne sætter til på den slags services). En service banken praktisere fordi det giver glade kunder og tiltro til at man kan handle på nettet uden risiko for snyd.

    Så min anbefaling ring og hør dette fra banken, allerede i dag de er der som bekendt også i weekenden i danske bank (24/7) og de har en særlig fraut management afdeling der ikke laver andet og jeg tror faktisk at de også er der på nuværende tidspunkt af ugen her Lørdag kl. 14.36

    Lad være med at vent til mandag, det gør ingen forskel. Så kan du få det afklaret en gang for alle.

    #176820
    AnonymForfatter

    Jeg skrev allerede til UEFA igår, men jeg prøver lige at kontakte banken for at høre mine muligheder.

    Tak for hjælpen

    #176822
    AnonymForfatter

    De har desværre først åbent på mandag kl.10.

    #176840
    HalliHalloForfatter

    Hvad består denne fejlinformation i HJL?

    Det er da klart at modparten har et søgsmål mod spørgeren, hvis han ikke opfylder aftalens ordlyd, men det blev der vist ikke blev spurgt om.

    Men da det drejer sig om eftertragtede billetter, som antagelig kan sælges til anden side i løbet af nul komma nul, så gør UEFA jo ikke mere ved sagen, da de endvidere heller kommer til at lide tab.

    #176842
    HJLForfatter

    Hej Hallihallo

    Det er det du skriver her er jeg mener er lodret forkert i denne konkrete sag.

    At biletterne er eftertragtede ændre ikke på sagen i forhold til om pengene bliver trukket.

    Trådstarter konkluderede efter svar fra bla. dig at han var sikret mod at pengene blev hævet.

    Det mener jeg er helt forkert.

    Hvad der sker sidenhænd er efter min vurdering helt op til UEFA. Hvis de er flinke bruger de tid og energi på at sælge dem videre. Hvis de er ligeglade lader de handlen gå i gennem som aftalt.

    Mvh HJL

    ps. tak for dit svar i min tidligere tråd vedr. aktionærfordele.

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.