EM 2012 – annullering af betaling.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92498
    AnonymForfatter

    EM 2012 – billetproblem
    Hej alle – jeg vil lige starte med at sige jeg er helt ny herinde så vidste ikke hvor jeg skulle poste dette.

    Jeg står i et kæmpe dilemma. Jeg har været skrevet op til EM 2012 billetter hos UEFA igennem mange mdr. og nu er jeg blevet udtrukket så de hæver 460 euro på mit kort mandag d.5 december, men jeg står i den situation at jeg ikke har mulighed for at tage afsted til Ukraine pga. arbejde.

    Mit spørgsmål lyder: er det muligt at spærre mit visa dankort inden mandag via netbank? For på den måde kan de vel ikke trække penge fra mig hvis det er blevet spærret eller kan de godt det alligevel?
    Jeg har prøvet at kontakte UEFA, men uden held desværre. Håber virkelig nogen kan hjælpe omkring dette.
    Evt. bankfolk.?
    Christian

    #176762
    AnonymForfatter

    Hvilken bank da jeg søgte på Google:

    spærre visa dankort via netbank

    fik jeg svar 🙂

    #176766
    AnonymForfatter

    Hej 🙂
    Jeg har danske bank. Jeg kan sagtens spærre mit kort via netbank, men vil det så resultere i at UEFA IKKE kan trække penge fra mit kort?

    I så fald må jeg bare hæve pengene i morgen fra en automat også bestille et nyt kort om nogen dage.

    Det er mere om UEFA kan trække penge alligevel. UEFA har sendt en mail til mig om at hvis der ikke er dækning på kortet vil min bestilling blive annulleret.

    #176768
    AnonymForfatter

    Godt Du fandt svaret selv 🙂

    Jeg ved at mange banker, de store, kan kommunikere med kunderne også i weekender, de fleste har en hotline til formålet

    #176770
    AnonymForfatter

    Mit spørgsmål lyder egentlig bare om det er mit kontokort der bliver lukket?
    Det er nemlig det UEFA trækker pengene på?

    Hvis kortet er spærret, er det vel min konto der er spærret og derfor kan der ikke trækkes penge. Er det ikke sådan jeg skal forstå det? 🙂

    #176772
    AnonymForfatter

    Der er som bekendt så meget, kvinder ikke ved om fodbold. Men er der i denne situation ikke tale om nethandel, hvor der altid er 14 dages fortrydelsesfrist?

    #176774
    AnonymForfatter

    Jeg har været skrevet op til disse billetter siden marts måned i år og mit navn er blevet trukket ud blandt de heldige til billetter, men jeg kan ikke rejse pga. arbejde.

    Derfor vil jeg bare høre hvis jeg spærrer mit kort om de så stadig kan trække pengene?
    Det kan de vel ikke hvis mit kontonr er spærret som er det de bruger.

    #176778
    HalliHalloForfatter

    De kan med 100% sikkerhed ikke hæve fra din konto, hvis du har meldt det spærret, da kortoplysningerne på dit Visa/Dankort jo skal bruges for at trække penge fra kontoen.

    Du skal jo så bare få en nyt kort, det hjælper ikke bare at genopåbne det gamle, for så ligger ordren sikkert stadig og venter på at der bliver dækning på kontoen.

    Du kan jo blot ringe til banken og spørge der, hvor man spærrer kort, hvordan proceduren, regler m.v. er. Og de har jo åben døgnet rundt. Så hvis du stadig ikke tror på os, så ring dog for lige at få det bekræftet.

    #176784
    AnonymForfatter

    Okay 🙂
    Tusind tak – hvad med de penge der står på kontoen?
    Står de der stadig?

    #176786
    grgForfatter

    Hvilke kampe og hvor mange billetter er du blevet tildelt?

    #176788
    AnonymForfatter

    Hej.
    Jeg er blevet tildelt til alle DKs kampe, men de står så vidt jeg ved i mit navn, så de kan ikke sælges videre.

    2stk for 460 euro i alt til kategori 2

    #176790
    OBSForfatter

    Selvom du får spærret dit kort betyder det ikke at din konto bliver spærret. Den er stadig åben og du kan overføre penge til/fra den via netbanken m.v. Så skal du bare sørge for at få banken til at bestille et nyt kort til dig. Ved ikke om de tager et gebyr for det, det kunne man godt forestille sig.

    #176792
    grgForfatter

    ok – overvejer nemlig at tage af sted – men hvis ikke de kan overdrages er det jo lidt lige meget.

    #176794
    AnonymForfatter

    Okay OBS, men skal ikek bruge pengene lige nu, så jeg kan bare bestille et nyt kort jo.

    Men UEFA kan ikke trække penge fra min konto hvis det er spærret? Undskyld jeg spørger så dumt 🙂

    #176796
    HalliHalloForfatter

    Nogen tager gebyr andre ikke, men hvis det er den store Danske Bank, så tager de ikke noget gebyr, ikke endnu da, hvilket kan undre mig lidt………

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.