Renter – Indekskonti

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #92494
    JydenForfatter

    Vi ved hvor vigtigt det er med en ordentlig rente på indekskonti. I Nørre Nebel har de længe været blandt de førende – og er det sikkert fortsat, men jeg kan konstatere at de idag har nedsat renten til 2,75 %.
    Er der nogen der kender nogen der giver højere rente – som ikke fremgår af oversigterne her på mybanker.dk ?

    #176750
    HalliHalloForfatter

    Spørgsmålet undrer mig en del:

    Undersøger Mybanker da ikke rentesaterne en gang om ugen i samtlige pengeinstitutter?

    Ellers kan man jo til enhver tid forhandle sig frem til en bedre rente, hvis man da ellers har noget at forhandle med, men det ved alle jo…….

    #176752
    JydenForfatter

    Mybanker.dk er et fantastisk hjælpeværktøj, men jeg tror ikke du nødvendigvis får hele sandheden fra samtlige pengeinstitutter på samtlige produkter, selvom det er listepriser.
    Ligesom den lokale Føtex og lokale Brugs har lokale tilbud, så gælder det jo også for pengeinstitutter, og det jo også af og til fremgår af debatten hvpr der komme tips. Tænk tilbage på den tid hvor et institut åbnede en filial i Vejle og gav 5,7100 % i rente, men kun i denne filial, og hvormange debatører der fik udnyttet dette. Som jeg husker det nogle få måneder tilbage kunne man heller ikke se de gode tilbud Max Bank havde , men kun fremgik af debatten. Det er nok ikke indekskonti der er mest på tilbud, men det kunne jo være der var nogen der kendte en lokal filial hvor disse midler har interesse.

    #176754
    AnonymForfatter

    Der er ved opslag i mange banker et skilt her gives “organiseret rabat", det er medlemmer af en eller anden organisation ÆldreSagen-LO-LIC-Forbrugsforeningen-DJØF-Politiet-VIP og mange flere. Måske ad den vej kan der opnåes en fordelagtig rente.

    Du har sikkert fået brev om, at Staten har givet bankerne besked om at udbetale mindste beløbet, findes på StatensAdministration.dk indtil kontoen’s saldo er opbrugt og jo før det sker, des bedre for Staten og når mange slet ikke får den rente de blev lovet, da de tegnede indekskontrakterne, så dækker indekspensionen ikke for 15 års udbetaling. Staten går ikke ind og garanterer en 15 års udbetaling.

    #176776
    HJLForfatter

    Undersøger er nok et forkert ordvalg. Jeg er af den opfattelse at Mybanker tilbyder landets pengeinstitutter at oplyse deres rentesatser imod betaling. Det er sådan Mybanker tjener sine penge.

    De pengeinstitutter der ikke ønsker at betale får ingen reklameplads så derfor forstår jeg godt spørgsmålet.

    Mvh HJL

    #176780
    HalliHalloForfatter

    Uden at vide det, så er jeg næsten sikkert på at du er galt afmarcheret.

    Mybanker oplyser da vel os forbrugere samtlige bankers rentesater på forskellige konti uden at modtage betaling for dette fra bankerne. Hvilken reklameværdi skulle det da have at ligge som nummer sjok i en tabel?

    Dem der betaler, går jeg ud fra, er dem der ønsker at få deres logo med i tabellerne og har andre annoncer på websitet etc.

    #176804
    HJLForfatter

    HalliHallo den her får vi nok ikke ros for at følge til dørs, omænd det er et interesant emne.

    Jeg tror du har ret, dem der får vist “slagtilbud", logo og links betaler ved kasse 1.

    De andre er friløbere.

    Mvh HJL

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.