Mon vi får et ja i banken/kreditforeningen?

Viser 4 indlæg - 31 til 34 (af 34 i alt)
  • Indlæg
  • #177980
    AnonymForfatter

    Hej igen. Jeg lovede at vende tilbage først i det nye år – ikke mellem jul og nytår. Jeg er kommet retur fra DK i dag. Det gik godt med huset, vi er blevet enige om en pris og en overtagelsesdato (1/6), så nu skal vi bare underskrive en købsaftale, som vi skulle få på mail i morgen. Min tidligere arbejdsgiver repræsenterer os i handelen. Så alt er i den skønneste orden her, og jeg tror at 2012 bliver et godt år 🙂 Godt Nytår!!

    P.S: Har for øvrigt også fået job i DK, så nu vender vi snart hjem fra det store udland.

    #180298
    HalliHalloForfatter

    Jeg kan se at du skriver herinde under andre tråde, f.eks har hjulpet den 31. årlige kvinde med et RKI-lån

    Er alt nu gået som planlagt med jeres drømmevilla i Holbæk?

    Hvor meget fik I slået af prisen?

    Og har I fået vilkårene i Danske Bank og RD som i har ønsket, idet man kan af andre spørgsmål herinde, at de har strammet op på visse forhold og måske ikke ligefrem tild et bedre.

    #180302
    AnonymForfatter

    Hej HalliHallo

    Alt er gået helt som planlagt. Vi mangler bare at flytte ind.

    Huset var udbudt til kr. 3.600.000, derefter blev det sat ned til kr. 3.400.000. Sælger accepterede vores bud på kr. 3.050.000.

    Alt er gået som planlagt med lånene. Vors bank rådede os til at hjemtage lånene med det samme, da der i 2. kvartal 2012 formentligt bliver vedtaget en ny lov omkring afdragsfrihed, nemlig, at man ikke kan opnå afdragsfrihed på hele 80% finansieringen, men kun op til 60%.

    Vi har dog i sidste ende besluttet os for at optage et F1-lån med afdrag og et 10-årigt boliglån. Vi har masser af luft i økonomien til at have et flekslån. Så ja, vi har egentligt fået det som vi vil have det.

    Vi er klar over, at bankerne har strammet op, og derfor var vi også nervøse for, om banken ville låne os til huset, når man tog alle usikkerhedsfaktorerne i beragtning, tabet på den anden lejlighed og jobs i DK. Men tingene er lige så stille faldet på plads, og banken har været imødekommende over for os. De stillede dog som betingelse, at vi selv lagde udbetalingen, hvilket vi har gjort. I øvrigt fik vi huset kr. 150.000 billigere end vi havde håbet på, så det blev banken jo kun endnu mere positive over for.

    Vh Kubus

    #180352
    testForfatter

    Tillykke er vel på sin plads og velkommen hjem

Viser 4 indlæg - 31 til 34 (af 34 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.