Mon vi får et ja i banken/kreditforeningen?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 34 i alt)
  • Indlæg
  • #176574
    HalliHalloForfatter

    Hvornår har DanskeBank overtaget RD, det selskab er da vist selvstændig og har til huse på Jarmers Plads i København.

    Kubus, jeg håber det går i orden på mandag med købet af drømmehuset. Glem det jeg skrev med “brikkerne", det var ikke en frækhed. Min erfaring er blot, at hvis man tjener mange penge som du og din mand gør, så er man bedre til at indhente tilbud og spørge sig til råds.

    Derfor mener jeg blot at en simpel telefonsamtale med Danske Bank ville overflødiggøre dine mange spørgsmål, som ingen alligevel kan svare tilfredsstillende på.

    Hvad du kan bruge de 2 sidste indlæg til, skrevet af test og HJL, må guderne vide? Det kan være jeg tager fejl, og at de netop hjælper dig til din forestående samtale med banken.

    Endnu engang hjeterlig velkommen hjem og held og lykke med huset i Holbæk, håber inderligt det går i orden, det har I fortjent.

    Skulle det ikke lykkes i Danske Bank, som prøv Nordea eller en anden bank.

    #176580
    AnonymForfatter

    Tak til alle for konstruktive svar.

    Først vil jeg lige bemærke, at vi ikke er i tvivl om, om vi har råd til det hus – det har vi. Det vi er i tvivl om er, om banken er villig til at løbe den risiko det uden tvivl vil være for dem, at vi skal låne penge til et hus uden at have noget konkret bevis på en indtægt. Dog har vi beviset på min mands indtægt, da han under ingen omstændigheder siger op, før der er et nyt job i DK – i den mellemliggende periode kan han arbejde fra Danmark halvdelen af tiden.

    Jeg selv er fuldt dagpengeberettiget fra den første dag vi kommer tilbage til Danmark, da der er indgået en aftale mellem EØS-landende om, at man kan flytte sin anciennitet i a-kassen med sig, såfremt man har været arbejdsløshedsforsikret i sit opholdsland – det har jeg.

    Vi har bedt banken regne på forskellige scenarier: Min mands løn + mig på dagpenge. Vores begge med nuværende indtægter. Os begge med vores gamle indtægter.

    Da vi købte vores tidligere lejlighed blev vi godkendt af banken alene. Det var i 2007 og den kostede 2,2 mio. Men tiderne har jo ændret sig. Desværre…. eller heldigvis! 🙂

    Til HJL: Ja, det er et fint hus. Og vi har strakt os langt fra centrum (København), og valgte Holbæk af den grund, at det stadig er i rimelig afstand fra “centrum", fordi vi har familie der osv. Der er ikke mange af disse huse i den by, så vi vil gerne slå til nu. Men tak for tilbuddet – vi bliver dog på Sjælland 🙂

    #176584
    AnonymForfatter

    Realkredit Danmark er et datterselskab af Danske Bank – ligesom Home Ejendomsmæglerne.

    RD er forlængst fraflyttet Jarmers Plads.

    #176586
    HalliHalloForfatter

    Ikke mange af den slags huse i Holbæk?

    Der er ingen huse til salg til3,4 mill, men derimod 3 til 3.395 mill., heraf har de 2 stået til salg i knapt 3 år. Det sidste kun 4 måneder, og der er allerede slået 200.000 kr. af.

    Alle 3 huse ligger på grunde uden nævneværdig beplantning. Jeg kan jo ikke sige at du lyver medmindre du kan modbevise det.

    Mit skøn er blot at der findes mange af den slags huse i Holbæk og omegn, som sandsynligivs vil blive billigere i de næste par år. Med en liggetid på 3 år kan man vel ikke snakke om drømmehuse, som er svære at få fingrene i?

    Bemærk at langt de fleste i dag foretrækker at leje sig ind på boligmarkedet netop af frygt for at købe katten i sækken (betale en unødig overpris). Huse med lejer på over 10.000 kr. går bare “som varmt brød" i disse tider.

    #176590
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig lyver jeg ikke!!

    Det er huset til 3.395.000 som har stået til salg i 4 måneder. Og tro mig, der er næsten ingen 1-plans huse til salg i det område, og dem der er, bliver solgt forholdsvis hurtigt, taget det nuværende marked i betragtning. Vi har holdt øje med lige præcis det marked i 2 år nu. Huset opfylder alle de “krav" vi har og dem er der altså ikke mange af p.t. Grunden til, at vi gerne vil handle hurtigt er faktisk, at huset allerede er sat ned. Og vores erfaring siger os, at det signal det sender gør, at huset bliver solgt væsentligt hurtigere (læs: når man sætter huset ned, vil man gerne af med det hurtigt og er dermed mere villig til at handle).

    Hvad har beplantningen med sagen at gøre?

    I øvrigt kan du jo ikke vide, hvad det er vi kigger efter. “Holbæk og omegn" er ikke en mulighed. Vi vil gerne bo i lige præcis det kvarter.

    #176592
    AnonymForfatter

    Hej Kubus

    Det er umiddelbart kun en fordel for banken, hvis i bruger jeres opsparing på udbetalingen, da banken tjener flere penge på forbrugslånet end boliglånet. Når det er sagt, må banken anse jer for gode kunder – ellers ville de have stillet det som et krav, at forbrugslånet blev indfriet.

    Jeg ville vælge den billigste løsning – at indfri forbrugslånet og derved spare renter og få et større rådighedsbeløb. Men hvis jeres godkendelse kommer til at afhænge af en udbetaling, så overvej et realkreditlån med afdragsfrihed, så i hurtigt kan få nedbragt de dyrere forbrugs- og boliglån.

    Jeg har ligesom jer svært ved at se, hvilken forskel udbetalingen gør. I har jo stadig samme formue (aktiver og gæld). Så jeg vil snarere tro, at det kan have betydning i forhold til realkreditinstituttet.

    #176758
    AnonymForfatter

    UPDATE

    Vi har i dag fået positivt svar fra banken – fantastisk!! Jeg kunne heller ikke forstå, hvis vi skulle få et nej. Men nogen gange kan man jo godt have en lidt for optimistisk mening om sin egen økonomi.

    Vores bankrådgiver har regnet på det, og alt ser fornuftigt ud, trods gæld. Hun stillede som krav, at vi selv lagde udbetalingen, og hun har forhåndsgodkendt os og sendt det hele til kreditforeningen. Vi har fået et købsbevis og frie hænder til at byde på huset.

    Og jo nok… hun havde mulighed for selv at godkende os inde for visse rammer, så det kan banken altså godt gøre. Det gjorde hun i øvrigt også ved køb af vores tidligere lejlighed, men tiderne har jo ændret sig.

    Nu håber vi bare, at vi kan blive enige med sælgerne om pris og overtagelse.

    Tak for råd og meninger!!

    #176802
    HalliHalloForfatter

    Til lykke, det lyder helt vildt, så I må jo nu være overlykkelige, når drømmehuset er indenfor rækkevidde.

    Men hvis I vil forsøge at få det for en slik, så bliver det jo nok ikke til noget, der jo allerede slået af på prisen med 200.000 kr.

    Om I kan erhverve huset ved I sikkert om et par dage, så glem ikke at fortælle afslutningen på dit indlæg, det glemmer desværre de fleste, der stiller samme type spørgsmål.

    #176826
    AnonymForfatter

    Tak for dine altid positive svar. Nu mener du ikke, at vi kan få det længere ned i pris, men du mente jo heller ikke, at vi kunne få lov at låne pengene…..

    Vi skal først se huset igen til jul, så nej vi kender ikke svaret om et par dage.

    Hvorfor synes du det lyder helt vildt, at vi har fået lov til at låne til det hus? Vi har faktisk en ret god økonomi, og jeg er da glad for at banken er enige med os.

    Jeg giver en update i begyndelsen af det nye år, når vi forhåbentligt er blevet enige med sælger.

    #176838
    HalliHalloForfatter

    Næh, jeg regnede godt med at I fik udstedt et boligbevis, med helt vildt mente jeg blot, at det er helt vildt dejligt for Jer.

    At I ikke kan se huset før til jul gør mig dog meget bekymret, idet sådan et drømmehus jo hurtigt kan blive solgt til andet side. Regner ikke med at I har købsret til huset helt hen til jul, hvis jeg f.eks i morgen skulle byde på huset og anmoder om en hurtig handel?

    #177068
    AnonymForfatter

    Halli Hallo: Jeg fornemmer udmærket din sarkasme i indlæggene. Synes du mon virkelig, at det er “vildt dejligt" for os? Jeg tror det næppe. Du har så travlt med at fortælle mig, at vi ikke skal regne med at få det hus.

    I virkeligheden handlede mit indlæg om, hvad sandsynligheden var for, at vi fik et ja fra bank/kreditforening. Du havde travlt med at fortælle, at det ville vi i hvert fald ikke. Men det fik vi!!

    Nu fortæller du, at vi nok ikke skal regne med at få huset, da det sikkert hurtigt bliver solgt og bla bla bla….

    For det første har vi allerede set huset, og skal se det igen, for det andet ligger vi lige nu i en god dialog med mægleren og sælger, så pak dine negative bemærkninger væk.

    Hvorfor gør du det til en sport at pille folk ned???

    #177136
    HalliHalloForfatter

    Sarkasme? Ih du forbarmede….

    Jeg tror desværre kun du er interesseret i at skabe splittelse blandt os mere seriøse debattører.

    Alene din tråds overskrift og indhold: Mon vi får et ja i banken……samt andre tråde du har svaret i, tyder endvidere også klart på at du går meget op i ørkesløse diskussioner.

    Fred være med dig og dit drømmehus!

    #177138
    testForfatter

    om jeg er seriøs eller ej vil jeg ikke selv udtale mig om, men jeg vil ikke i kategori med halohalo. Det liv jeg gerne ha mig frabedt. Så heller et tilbud fra Tove som altid har noget fornuftigt at sige 🙂

    #177210
    HalliHalloForfatter

    Nu skrev jeg udtrykkeligt “blandt os mere seriøse debattører", hvortil jeg bestemt ikke henregner dig test.

    Da jeg skrev indlægget tænkte jeg: Inden 1 time har test udgydet sin galde, hvilket kom til at holde stik.

    Da du tilsyneladende lever og ånder for Mybanker fra tidlig morgen til sent aften, så nej, jeg vil heller ikke slås i hartkorn med dig, så vi er enige.

    Hvad skal lille Tove nu blandes ind i denne tråd for? Er godt klar over at hun flere gange har tilbudt dig hendes venskab m.v.

    Nu er det sådan at Tove også har været efter mig på samme måde som dig, så mon ikke I to i virkeligheden er gift med hinanden, men lad det nu ligge.

    I øvrigt ønsker jeg ikke længere e at kommentere dine nedrige bemærkninger.

    God jul og godt nytår!

    #177728
    HalliHalloForfatter

    Kubus, du lovede at vende tilbage til os her mellem jul og nytår, hvad er der sket?

    Er der noget der er gået skævt i forhandlingerne?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 34 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.