Kan en rentefri kredit betegnes som en pengeinstitut forretning

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • HaaqezForfatter
    Indlæg
  • #92476
    HaaqezForfatter

    Da jeg har skrevet under på at jeg samler alle mine pengeinstitut forretninger i min nuværende bank. er jeg kommet i tvivl om hvordan de vil tolke en rentefrikredit givet af et varehus.
    jeg syntes ikke selv at der er et problem da det jo ikke er et produkt de selv kan/vil tilbyde mig. men er det bare mig som tænker sådan..?

    #176382
    MichaelForfatter

    Det kan du roligt regne med at banken ikke vil røre ved. Såkaldte “rentefri" kreditter i diverse forretninger er måske nok rentefri, men absolut ikke omkostningsfri. Du betaler bare prisen i form af gebyrer istedet og disse er ikke fradragsberettigede.

    #176384
    HaaqezForfatter

    Tak for svaret, men der er ingen skjulte gebyr her er et eks fra føtex http://www.foetex.dk/service/Pages/Rente-oggebyrfritlaan.aspx du kan måske regne med forhøjet priser

    #176386
    HaaqezForfatter

    Spørgsmålet var jo også om banken vil føle sig snydt, altså at jeg ikke har overholdt min aftale om ikke at have pengeinstitut forretninger andre steder end hos dem..?

    #176388
    AnonymForfatter

    Gebyret er at Føtex er væsentlig dyrere end andre butikker. Det lånte beløb SKAL bruges i Føtex

    #176390
    MichaelForfatter

    Ja, den må jeg så æde i mig igen. Der er tilsyneladende ingen gebyrer på det omtalte Føtexlån, men selvfølgelig er Føtex jo ikke dumme og skal nok sørge for at holde prisen oppe på de produkter der koster mere end 2000 kr, som er det minimum man skal købe for.

    Et eksempel fra ugens katalog: Et Nikon D3100 kamera til 3499 kr. Et hurtigt check på http://www.edbpriser.dk afslører, at man kan få selvsamme kamera for 2958 kr. inkl forsendelse – altså en overpris på mere end 500 kr.

    #176392
    HaaqezForfatter

    Vi er helt enige, og jeg er skam fuldstændig klar over prisen på div produkter er forhøjet.
    nu gælder det så et tv til 13700 i elgiganten samme vilkår som føtex.
    og ja næsten alle deres priser er skruet kunstigt op dog ikke på dette som alle har til ca samme pris.
    tilbage til mit oprindelige spørgsmål og ikke om det er en god ide eller hvad det vil kostet ekstra i det lange løb. men hvad siger definationen pengeinstitut forretninger..?

    #176394
    AnonymForfatter

    Hej
    Vi har et lån hos El-giganten – 25.000 kr. betalt tilbage over 40 mdr. 625 kr./mdl = 25.000 kr. Inge renter eller gebyrer.
    Vi købte hårde hvidevarer med A++ – vi undlod at pakke dem ud 🙂 Og ugen efter leverede vi dem tilbage (der kunne man så ikke optage disse lån) og sagde vi hellere ville have nogle andre – der så var blevet en del billigere. Det gjorde at vi fik et godt tv med hjem.

    Vores bank – som vi lige har lagt billån om hos – syntes det var en rigtig god forretning.

    Mvh

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.