Børneopsparing i sparindex

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92456
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    Sparindex passer godt til mit temperament og jeg vil gerne oprette en børneopsparing der bruger sparindex.
    Men i min nuværende bank kan man ikke vælge sparindex til børneopsparinger.

    Hvordan og hvor opretter man en børneopsparing i sparindex? Hvilke banker kan man vælge?

    På forhånd tak.

    #176200
    AnonymForfatter

    Jeg bruger i øvrigt Nordea i dag. Har egentlig ikke behov for at skifte bank, det er kun børneopsparingen jeg vil have et andet sted.

    #176206
    OBSForfatter

    Er det ikke muligt at købe Sparindex investeringsbeviser i Nordea’s netbank og lægge i et depot?

    Ellers kan du overveje at oprette et aktiedepot hos f.eks. Nordnet og herigennem købe Sparindex investeringsbeviser. Der er ingen depotgebyrer og kurtagen er lav.

    #176210
    AnonymForfatter

    Nordea tilbyder ikke depoter i forbindelse med børneopsparing, og Nordnet tilbyder kun depoter, ikke børneopsparing.
    Men er det nu klogt at gamble for børnenes penge?

    #176220
    AnonymForfatter

    Hej,

    Vi har besluttet at gamble med børnenes penge 🙂
    Det kan man også gøre i Nordea men man kan kun vælge Nordea godkendte foreninger.
    Jeg vil gerne have lave omkostninger og er faldet over sparindex der jo netop have lave omkostninger.

    Men jeg har ikke kunne finde ud af hvor jeg kan lave en børneopsparing med pengene i sparindex.

    #176222
    AnonymForfatter

    Fra denne side om børneopsparing hos Nordea:
    http://www.nordea.dk/Privat/Opsparing+og+investering/Produkter/B%C3%B8rneopsparing/35172.html

    Ved individuel fordeling kan du placere børneopsparingen i puljerne:
    Korte obligationer
    Lange obligationer
    Indeksobligationer
    Udenlandske obligationer
    Højrenteobligationer
    Danske aktier
    Udenlandske aktier
    Unoterede aktier
    Indlån

    Så man kan godt sætte opsparingen i aktier. Men udvalget er begrænset.

    #176230
    AnonymForfatter

    Jeg spurgte hos Nordea for et par år siden og fik at vide, at der ikke kunne oprettes et depot med henblik på selv at investere, i forbindelse med en børneopsparing hos Nordea. Puljerne fandtes vist ikke på det tidspunkt.

    Beløbet på en børneopsparing er jo relativt lille. Det kan være rigtig svært at lave en fornuftig risikospredning med så få penge, og omkostningen ved at investere de årlige 3.000 kr. vil være forholdvis høj. Så puljeordningerne virker umiddelbart som en fornuftig løsning.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.