Håndværkertilskud….

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92453
    AnonymForfatter

    Kære alle,

    Hvordan fungerer håndværkertilskudet og hvor længe varer det?

    Vi påtænker at få isat energirigtige vinduer.

    Såfremt arbejdslønnen hertil eksempelvis udgår kroner 50.000,- kan min mand og jeg så hver især få et fradrag på kroner 15.000,- (i alt 30.000,-) på denne faktura eller er det kun muligt at få fradrag en gang(15.000,-)??

    Ifald vi begge kan få fradrag fra sammme faktura skal vi så begge sende kopi til skat?

    Venligst
    Frika

    #176182
    AnonymForfatter

    I stedet for at kopiere svaret, så læs selv her:

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=9275&vId=0/

    #176186
    AnonymForfatter

    Beklager men dit link virker ikke.

    Jeg har læst på Skat´s hjemmeside hvad der ydes tilskud til.

    Det er ikke det jeg er tvivl om men derimod om vi begge 2 fra samme faktura kan trække lønomkostninger fra på årsopgørelsen.

    Fortsat god aften!

    #176188
    NultopskatForfatter

    I har begge et fradrag på 15 kkr, hvilket så stiller enlige i en urimelig dårlig situation, men sådan er skat og fradrag jo, nogle favoriseres og nogle rammes..;o)

    Iøvrigt er arbejdslønnen til isætning af vinduer ikke 50.000, med mindre i har temmelig mange små vinduer eller vinduerne er på 3. sal

    #176194
    PrasmusForfatter

    Linket virker fint for mig, så prøv igen.

    På den side, kan man nederst få mere info, bla. ved at klikke sig frem til siden http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947351 hvor der bla. står:

    “Flere personer i din husstand kan få fradrag for hver sin del af en fælles udgift til arbejdsløn."

    Og

    “Ægtefæller samt samlevere med fællesøkonomi kan fratrække hver deres del af regning, som den ene har betalt."

    Samt

    “I kan nøjes med at få én samlet faktura, men skal kunne dokumentere, at I har betalt hver jeres del af den. Det er ikke afgørende, hvis navn der står på fakturaen."

    Det med “men skal kunne dokumentere, at I har betalt hver jeres del af den" kan næppe gælde ved fællesøkonomi, da det er i modstrid med det 2. citat.

    Pas på omkring betalings formen! Regningen skal være betalt elektronisk, citat fra første link:

    “Betalingen skal ske med en elektronisk betalingsform (indbetalingskort, betalingskort eller overførsel via bank eller netbank). Udgifter betalt med kontanter eller check giver ikke fradrag."

    Jeg benytter mig selv af fradraget. Der åbens for indtastning af det i tastselv i løbet af december. Senere kan skat bede om dokumentation, men som udgangspunkt skal det blot indtastes i tastselv.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.