Indfri gæld

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92451
    AnonymForfatter

    Hej Alle,

    Jeg har et bilkredit lån til en rente på ca. 6.5%. Årlig rente ca. 9600. Afbetaler ca. 3700,- mdr. Jeg skylder stadig 140000,-
    Bilens værdi idag ca. 295000,-
    Har i 2011 tjent ca. 675000,- og forventer at beløbet bliver det samme i 2012 (muligvis lidt mere).
    Jeg har ca. 230000,- stående på min konto.
    Bor i lejlighed, og skylder ingen penge.

    Skal jeg indfri min bilkredit, eller forsætte med ordningen og “drage fordel" af fradraget? Jeg har “ikke behov" for at have pengene stående på min lønkonto jo. Men tænker det kan være en fordel da jeg tænker også på at købe hus (alene), muligvis i 2012/2013 da jeg har en forventning om at huspriserne kun udvikler sig til købers fordel.

    På forhånd tak for besvarelserne.

    #176174
    AnonymForfatter

    Indfri da lånet. Du “drager ikke fordel" af at have lånt til din bil, når du har 230.000 stående til en rente på 0.

    Indfri lånet – sæt resten af dine penge på auktion og få nogle %’er – så har du lige pludselig sparet/tjent en del.

    Grunden til jeg ville indfri er, at hvis du har en gæld på f.eks. 100.000 når du vil købe hus, så kommer du til at købe for 100.000 mindre end hvis du ikke havde gæld, så du kan lige så godt spare renteudgiften – og som jeg ser det, så har du 90.000 + hvad du kan nå at spare op fra du indfriet dit billån.

    #176190
    HJLForfatter

    Du skriver bilkredit. Hvad er vilkårne for indfrielse koster det noget?

    I ordet kredit ligger jeg normalt at man har den luksus at indbetale et beløb og senere hæve det igen. Hvis det er en mulighed og det ikke koster for meget så gør da det.

    Ellers er det vel et åbenlyst svar. Afdrag gæld så længe den koster mere end du får i rente af indlån.

    Dit spørgsmål går vel i virkeligheden på om det er en fordel at have til udbetaling og et billån eller ingen udbetaling/mindre udbetaling og ingen billån?

    #176214
    AnonymForfatter

    Tak for Jeres besvarelser. Jeg har valgt at indfri lånet, og bankrådgiveren syntes også det var en fornuftig beslutning.
    Det er selvfølgelig et lån og ikke en kredit.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.