modregnes en liv rente i folkepensionen?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • testForfatter
    Indlæg
  • #92440
    testForfatter

    synes jeg lige de sagde i mit fjernsyn.

    Er det rigtigt? Er det nyt?

    #176052
    AnonymForfatter

    KLIP fra ældresagen

    Der skal betales indkomstskat af de løbende udbetalinger, og udbetalingerne kan have indflydelse på sociale ydelser, f.eks. folkepensionens pensionstillæg.

    #176054
    Michael01Forfatter

    Tror efrterhånden at al pensionsopsparing modregnes, incl efterløns

    #176056
    AnonymForfatter

    AAAAAAAAAhahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahhahahahhahahaaaa

    hohohaaaaaaaaa iihhhhhhh

    Bare husk hvad tv’et siger EU elsker jer ahahhahahahhahahahahahahhahahaha

    #176062
    testForfatter

    ja i boligtilskud, varmehjælp og alt det anden men da ikke i folkepensionens grundbeløb?

    Tror sku jeg reducre min opsparing nu

    #176066
    MichaelForfatter

    Alle har ret til folkepensionens grundydelse uanset indkomst, men derudover kan man få tillæg til folkepensionen som er indkomstbestemt. Jo højere indkomst (herunder pensioner) desto lavere tillæg.

    #176068
    AnonymForfatter

    KLIP fra ældresagen

    Tjener man over 283.000 kr. før skat, men fratrukket AM-bidrag, nedsættes grundbeløbet med 30% af den del af indkomsten, der overstiger fradragsbeløbet på 283.000 kr. (gælder både gifte, samlevende og enlige).

    Dvs. har du andre pensioner over 283.000 kr, vil der ske nedsættelse i folkepensions grundbeløb

    #176076
    testForfatter

    det var mit indtryk at det var noget nyt i det nye finaslovsforslag

    #176090
    MichaelForfatter

    Det er ikke hvad er fremgår på eksempelvis min kommunes hjemmeside:

    http://www.egedalkommune.dk/cms/Folkepension-543.aspx

    Citat: “Folkepensionen består af et grundbeløb, der udbetales til alle danske statsborgere og et tillæg, der er indtægsreguleret."

    #176092
    MichaelForfatter

    og hvis du lige læser lidt videre på Ældresagen står der:

    “Grundbeløbet er kun afhængig af pensionistens egen personlige arbejdsindtægt.

    Man kan have arbejdsindtægt ved at udføre lønarbejde for andre eller ved at drive selvstændig virksomhed f.eks. landbrug, håndværksvirksomhed, en udlejningsejendom eller fabrikationsvirksomhed.

    Firmapensioner eller private pensioner har ingen betydning for grundbeløbet. Kapitalindkomst, f.eks. renteindtægt, har heller ingen betydning for grundbeløbet.

    Tjener man over 283.000 kr. før skat, men fratrukket AM-bidrag, nedsættes grundbeløbet med 30% af den del af indkomsten, der overstiger fradragsbeløbet på 283.000 kr. (gælder både gifte, samlevende og enlige). "

    Altså: Enhver privat pensionsordning har ingen betydning for folkepensionens grundbeløb. Det er kun hvis man har en arbejdsindkomst at der trækkes i grundbeløbet.

    #176100
    testForfatter

    og derfor michael vender jeg tilbage til det jeg førsøgt at spørgem om.

    Igår hørt jeg, devære kun med et halvt øre at en livrente trækkes fra i folkepensionen.

    Er det noget nyt? For jo det var også mit indtruk at det kun var tillægene man mistede før.

    #176102
    MichaelForfatter

    Mig bekendt er der ingen ændringer i Finanslovsforslaget fra regeringen hvad folkepensionens grundbeløb angår.

    #176172
    AnonymForfatter

    I blir jo kørt rundt i manegen, hvor længe skal jeg info bombe jer før i vågner???

    The EU’s architects never meant it to be a democracy

    http://www.telegraph.co.uk/comment/columnists/christopherbooker/8886498/The-EUs-architects-never-meant-it-to-be-a-democracy.html

    #176558
    AnonymForfatter
    #176576
    HalliHalloForfatter

    Mit fjernsyn har ikke sagt noget om at livrenten trækkes i folkepensionen. Hvad er nu det for en ny lov?

    Mon også den så bliver trukket i bistandshjælpen, når jeg engang fylder 60? Det er vel ikke nogen herinde der ved, så jeg må nok ringe til kommunen, når det bliver aktuelt.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.