Lån til udbetaling bil.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92437
    AnonymForfatter

    Hej

    Mig og min kæreste står og vil købe en ny bil og skal i den forbindelse bruge 25000 til udbetalingen, banken har sagt nej da jeg har været så dum at misligholde afbetalingen af et lån og det forhindrer samtidig også et bankskifte.

    Nu er spørgsmålet, hvad gør vi så, jeg er ikke i RKI men står i debitor registeret. Min kæreste har ingen gæld og har aldrig haft det men hendes bankdame siger nej og derfor er det også udelukket. Hun ønsker ikke at skifte bank skal det siges.

    Håber på lidt hjælp.

    #176024
    MichaelForfatter

    Ja, så må I jo tage bussen indtil den eksisterende gæld er betalt.

    #176026
    AnonymForfatter

    Det vi overvejer lige nu er et leasy lån på 25000 over 24 måneder, de samlede udgifter bliver 32000, men det må vi så leve med, men hvad er chancen for at min kæreste bliver godkendt til det?

    Hun har som sagt ingen gæld og har aldrig haft det.

    #176028
    MichaelForfatter

    Den slags indlæg her er for imbecile til at jeg gider svare yderligere. Hvis du ikke engang har til udbetalingen men må låne hos Sleasy så er din økonomi ikke bare dårlig, men totalt rådden. Hvad med billånet ud over udbetalingen?

    Nå, men jeg er ude herfra og du må gøre som du lyster.

    #176030
    AnonymForfatter

    Det som slår mig er, at i “VIL" købe ny bil….. Hvorfor H***** har I så ikke sparet op til det?

    Nå, men tænk på din bank, din kærestes bank, en ny bank –> Alle vurdere om de vil få pengene igen. Når de siger nej, så betyder det, at risikoen for du/I misligholder lånet er stor!

    Du står ikke i RKI/experian, men du står i den næststørste – hvorfor? Fordi du vel skylder penge, som du ikke har betalt.

    Betal din gæld først, også køb bil.

    PS: Grunden til din kæreste nok ikke kan låne selv er, at bankerne ikke vil låne 100% til finansieringen. Spar op – og køb så.
    PPS: De svar du får herinde kunne du have fundet vha. en google søgning.

    #176032
    testForfatter

    måske ku det hjælpe hvis du forstår hvad det er banker gør. De låner dig basalt set dine egne penge. Når du køber en bil falder den allerede 10-30% ved at køre ud overkantstene det vil sige banken står med et rent forbrugslån hvis de skal låne til hele prisen på bilen.

    Bankerne står i den situation i dag at de har tabet store summer på disse reneforbrugslån og de har jo allerede tabt penge på dig ikk.

    I stedet for at spørg om du kan låne sku du heller spørge om du har råd. Hvis du har råd kan du sanysnligvis også låne. Men hvis du i forvejen har et misligeholdt lån har du så råd?

    #176038
    AnonymForfatter

    Har du overvejet at skrive ordenligt til folk herinde???…
    Sidder du og rykker i agurken , mens du besvare folks indlæg…. Af de indlæg jeg har set dig besvare herinde, er størstedelen negative… Hvorfor ikke bare stoppe med at kigge på mybanker, hvis du ikke kan svare folk ordenligt?

    #176048
    HJLForfatter

    Heeyyou kan du ikke se at det er den samme Michael der skriver til sig selv for at sætte gang i debatten herinde.

    Såfremt Michael ikke er Michael så vil jeg anbefale Michael at se følgende reklamefilm:

    http://www.youtube.com/watch?v=0JYdZLztUXs

    Svaret på det du spørger om: Desværre ingen med sund fornuft vil hjælpe dig før du har vist at du har lidt vilje til at overholde dine forpligtigelser og at du har evnen til at gøre det.

    Viljen viser du ved at overholde dine nuværende forpligtigelser – ALTID.

    Evnen viser du ved at spare op til udbetalingen samt spare op til forsikring, vægtafgift, Brændstof og vedligeholdelse

    Dvs. Når du har sparet de 25.000 kr. til udbetalingen op så fortsætter du og sparer 25.000 kr. ekstra op så er du ved at være der.

    Skulle det lykkes dig, at undvære 4-5.000 kr. om måneden i 1 år har du til udbetalingen på din drømmebil og som en bonus ved du hvad det vil sige at skulle undvære det som det koster at have bil på den dyre måde (læs: ny bil OG bil købt med lån).(igen læs 2 dyre valg på et område der i forvejen er utrolig dyrt når man kigger på benzinpriser osv.).

    Lige et spørgsmål: Er du ny i trafikken? I såfald husk lige at sæt mindst 10.000 kr. af til forsikringen.

    #176078
    AnonymForfatter

    Jeg synes du skal tage det Leasy lån. Selvfølgelig skal I da have den bil I ikke har råd til. Og pyt med at Leasy lånet er så ekstremt dyrt som det er. Herregud, det betyder jo blot at Jeres økonomiske situation bliver endnu værre og at i formentlig bliver smidt ud af Jeres bank og står i en situation hvor I ville drømme om at være der hvor du er nu. Husk også at låne til sommerferien nu hvor du er i gang…

    #176084
    AnonymForfatter

    Flot svar, har du så megen indsigt i min og min kærestes økonomi at du kan komme med sådan en konklusion?

    Mange utroligt latterlige og arrogante svar, tak for de få fornuftige.

    #176086
    AnonymForfatter

    Når du har

    1) et misligholdt lån
    2) ikke kan få bankerne til at låne dig flere penge og ser Leasy som eneste udvej

    så ved jeg tilstrækkeligt om din situation økonomisk Michael 🙂

    Så derfor min sarkastiske tone. Fordi det nogle gange er det som der skal til for at forstå at det rigtige svar ikke er det du gerne vil høre…

    #176088
    MichaelForfatter

    Fakta #1: Du har ikke 25.000 kr.
    Fakta #2: Du har misligholdt gæld som ikke er betalt endnu.

    Mere behøver man ikke at vide for at konkludere, at din økonomi er elendig.

    PS: Sleasy checker også debitorregisteret ligesom alle andre hurtiglånere.

    #176094
    AnonymForfatter

    Det er da meget sjovt eftersom “Sleasy" gav lov til at låne…

    #176096
    MichaelForfatter

    Experian (RKI) og Debitorregisteret er de to altdominerende spillere på markedet hvad registrering af dårlige betalere angår og selvfølgelig bruger Sleasy også Debitorregisteret. Din påstand er derfor en lodret løgn.

    #176098
    testForfatter

    nu alt der her stikkeri tilside.

    Hvorfor er du så forhippet på at skabe dig mere gæld?

    Giver bilen dig en indtjening der er større ind de udgifter du nu påtager dig så kunne jeg tilnøds forstå dit valg. Ellers forstår jeg ikke at du er så forhippet på at øge din gæld.

    men held og lykke med det.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.