Kursmanipulation & Grækenland

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • PrasmusForfatter
    Indlæg
  • #92431
    PrasmusForfatter

    Bare lidt tanker…..

    Kursmanipulation er ulovlig, det er der ingen tvivl om, men hvad er det lige den græske regering har gang i ?

    Sidste og tydeligste eksempel: Fortæller, at der vil blive udskrevet en folkeafstemning om at tage imod hjælpepakken, for derefter at droppe afstemningen. Kurserne taler i hvert fald deres tydelige sprog !

    Er det kursmanipulation ?

    Hvad hvis medlemmer af den græske regering (eller deres venner) havde opkøbt europæiske aktier før de afblæste folkeafstemningen og så sælger dem efter at afstemningen er afblæst, er det i orden, og hvis ikke, bliver noget sådant overhovedet undersøgt ?

    Hvad hvis jeg kendte eller var i familie med nogen i den græske regering og af bagveje kendte til sådanne beslutninger før markedet, ville jeg så blive straffet for at benytte min viden, det gør man jo normalt med insider-viden, men kan dette kaldes insider-viden, og hvordan finde man ud af om det er insider-viden eller held at nogle handler er foretaget på rigtig gunstige tidspunkter i forhold til de kurssving som Grækenland er skyld i ?

    For en ordens skyld, så kender jeg ingen i den græske regering, og jeg har heller ikke handlet værdipapir i lang tid, så det er ikke fordi jeg er bange for en evt. undersøgelse omkring handler – det er på det rent teoretiske plan jeg finder det interessant.

    Måske ikke direkte et bank spørgsmål… men da de fleste bankkunder har mulighed for investering i værdipapir etc. så alligevel.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.