Vores Rådgiver har skiftet afdelingen for 1,5 år siden

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 51 i alt)
  • Indlæg
  • #175834
    HalliHalloForfatter

    Og hvad har I brugt pengene til? Jeg er rigtig nysgerrig ligsom andre……….

    Det fremgår vist af et indlæg at de har Nordea som bankforbindelse, men har kun skimmet indlæggene, da det ikke interesserer mig synderligt.

    Helt ærlig, hvis I er bagud med 2×1500 kr. i maj måned, og I har begge gode faste indkomster i form af bistands- og arbejdsløshedshjælp, så undrer det mig da at banken ikke bare tager hvad de skal have, som aftalt, hver den 1. i måneden, når pengene går ind. Så oplys mig venligst hvordan man kan være bagud med afdragene eller kan andre bidrage med svar på min undren?

    Og, grækeren, Jet45 alias BoSol og Carsjul har altid rigtige gode svar parat, som jeg værdsætter rigtig, rigtig meget.

    #175838
    AnonymForfatter

    Hallihallo
    Du vil gerne vide hvad pengene er brugt til, fordi du er nysgerrig…Men du har kun skimmet indlæggene, da det ikke interesserer dig synderligt????…Er du hvad man kalder en troll?

    Gider ikke en gang kommentere det du spørger om, da jeg ikke kan se hvad du bidrager til herinde??

    #175840
    AnonymForfatter

    Hej Billig ÅOP…

    Ja det er en dårlig behandling, men tyder jo på de har “ret" til det..Har Nordea som, bank..Vi skylder godt og vel 32.000 kr…Vi burde jo nok kigge rundt efter andre banker, men tror ikke der er nogle der vil have os , da vi skylder penge… og har en ikke så god indkomst…

    #175842
    AnonymForfatter

    Hej Exeel…

    Tak tak for de fine ord ;)… Der skal mere til at slå os af pinden;)..

    De sidder 4 nede i afdelingen, og direktøren har jeg prøvet at snakke med.
    MEN han vil ikke hjælpe os, fordi han ikke er vores rådgiver :-s…..Og siger vi til ham at hun siger vi skal henvende os nede ved ham,
    “Nej nej det kan ikke passe du skal snakke med din rådgiver"
    Spørg man én af de andre ansatte dernede, er det det samme.- du skal kontakte dine rådgiver…. jeg har klaget over dem, via tlf-banken… eller de har hvertfald sendt klagen videre…
    Beløbet er jo ikke større end somså.. MEn vi har bare ikke mulighed for at betale de 2×1500 kr… bare husleje og daginstution er 9900 kr…. (Og ja vi har søgt boligstøtte, men der kunne gå helt op til 4 måneder før det træder i kræft… :-s

    #175844
    testForfatter

    Så dit probleme er snarere at i ikke længere kan få det til at løbe rundt?
    I bliver nød til at se på alle udgifter og alle muligheder for at øge indtægter. Det er desværre ikke nogen nem løsning eller en mirakel kur.

    #175846
    HalliHalloForfatter

    Jeg sgu da ligeglad med hvad du har brugt pengene til mester, da du åbenbart ikke har forstået at det var en vits, da en spurgte hvor meget du skyldte, hvilket efter min opfattelse er helt tåbeligt at spørge om.

    Jeg søgte boligsikring for en af mine klienter her i begyndelsen af oktober, og vedkommende har allerede i dag fået sin boligstøtte. Så det du skriver om at der kan gå op til 4 måneder er direkte usandt. Hvordan skulle en folkepensionist kunne vente på sine penge i så lang tid, hvis huslejen f.eks er 4-5000 kr.????

    Dit indlæg tyder på at det er opdigtet fra ende til anden, da der tilsyneladende er lidt agurketid her på siden.

    #175850
    AnonymForfatter

    Det passer så ikke helt, boligstøtte er bagudbetalt. Hvis du ansøger midt i januar, får du først beløbet udbetalt i marts måned. (Man får dog udbetalt fra ansøgningstidspunktet). Der skal være nogle ret specielle omstændigheder hvis der går længere tid. Den slags er noget sagsbehandleren regner ud og ordner på 5 minutter når man afleverer ansøgningen.

    Men igen, smut ned i banken og sig at du vil tale med en rådgiver. Hvis de henviser dig til din egen rådgiver, så bed dem om at lave en aftale med hende da henviser til alle andre og du ikke kan få hende til det. Jeg kan dog ikke se hvad banken skulle kunne hjælpe med når i ikke har betalt de 2 x 1500 og heller ikke har pengene til det. Det virker også besynderligt, at banken ikke har trukket deres tilgodehavende som det første.

    Men nok om det, du finder nok ud af det og hvis ikke andet så på den hårde måde når de opsiger lånet til øjeblikkelig indfrielse på grund af misligholdelse.

    #175852
    AnonymForfatter

    HalliHallo… Igen hvorfor skulle jeg skrive en masse pis???, Du kan jo ringe til Århus kommune, og spørge om hvor langtid det tager… 🙂
    Men hvis du mener der kun er junk i den her debat, så lad vær med at skriv?

    #175854
    AnonymForfatter

    Vi snakkede med Århus kommune, og de sagde at det kører efter fødselsdato mht til at kigge på de boligtilskuds-ansøgninger…
    For mig må vi godt få det fra i morgen … jo før jo bedre… :)…

    Grunden til at de ikke har taget pengene er….

    Igen igen igen … Det jeg godt kunne tænke mig at banken hjalp os med.. var at få styr på det budget, så vi ikke skal betale alle de girkort-gebyr der nu er… bare for a-kassen/fagforeningen koster det os 300 kr i måneden , fordi den ikke er tilmeldt PBS…

    Vi har jo afleveret vores parpir og budget, og lign , men ingen vil gå videre med det…. Vi har jo før tilmeldt os PBS men banken afviste betalingerne…

    pengene til banklånet er altid blevet hævet fra vores betalingskonto, Men efter de slettede al overførelse+ vores pbs´er går der jo ingen penge ind på den konto…
    hvorfor de ikke tager pengene fra kontoen hvor “lønnen" går ind aner jeg intet om….
    somn sagt aner intet, vi får jo ikke noget positivt ud af at snakke med nogle fra den bank

    #175858
    testForfatter

    halihalo har nu klienter. humm jo troll

    #175860
    HalliHalloForfatter

    Jeg ved du ikke taler sandt, og skulle det mod forventning tage hele 4 måneder, så kan man fra dag få udbetalt forskud ved at henvende sig i borgerservice.

    Jeg skriver heller ikke så meget herinde mere, men når jeg ser et indlæg som dit, må jeg give min mening til kende. Indlægget ligner til forveksling andre om samme emne, der er stillet indenfor de sidste par år: min bankrågiver har flyttet afdeling, kan ikke komme i kontakt med nogen, har et par børn, er på bistandshjælp og dagpenge, ingen penge og ingen vil hjælpe os. Oven i købet er du god til at svare hver enkelt indlæg, i den virkelige verden ville en person med så mange problemer ikke have overskud til dette.

    Har I virkelig ingen i familien eller venner, der kan hjælpe Jer: For at spare gebyret på posthuset, kunne I jo blot få et familiemedlem til at betale regningerneog så betale dem kontant. Mange af mine klienter hjælper jeg på denne måde, enkelte bliver også oprettet via min PBS for at spare f.eks girogebyret vedr. teleabonnementer etc.

    En skrev at boligstøtte er bagudbetalt:

    Boligsikring og boligydelse bliver altid betalt forud, idet husleje jo også altid betales forud.

    #175862
    AnonymForfatter

    Jeg undrer mig:

    Hvis banken har afvist alle betalinger, har I nok selv været skyld I det. Og I har nok haft overtræk mere end én gang… Helt ærligt, er det ikke korrekt ?

    Hvorfor skulle banken bruge tid og penge på at hjælpe Jer, hvis I (åbenbart) ikke overholder aftaler med banken ? – De vil da hellere bruge tiden på de gode kunder.

    Hvorfor betaler i ikke bare girokortene via netbank.??? Her er gebyret = 0 kr.
    (at I ikke kan benytte BS er Jeres egen fejl)

    Hvorfor sender I ikke bare en mail – så får I svaret på skrift og så er der ikke mere at diskutere.?

    #175864
    AnonymForfatter

    Nu har jeg også Nordea, og jeg regner med at du også har netbank. Tilmeld dig “Gratis Hverdag". Det koster ikke noget at betale dine girokort over deres netbank når du har det. Og 300 kr for 4 girokort, du overdriver altså helt vildt. Det er 25kr stk på posthuset.

    Og jeg tror – helt ærligt – du skal droppe planerne om at din bankrådgiver skal hjælpe med jeres budget. Når de har slettet alle jeres pbs betalinger osv.. såå ville jeg nok også finde en anden bank da det er et vink med en vognstang om at blive ude af butikken. I behøver jo ikke tage gælden med jer over i den nye bank, men kan blot lave en overførsel til jeres gamle konto hver den 1ste.

    Du kan jo også betale de 600kr i timen som de tager for ‘andet administrativt arbejde’ hvis de skal sørge for at lave dit budget osv. Det er altså ikke gratis at have folk ansat, og så meget tjener de heller ikke på jer.

    Det er igen ikke ondt ment, det er bare hvad der lyder til at være realiteterne og jeg kan bedst lide at kalde en spade for en spade. Du har fået alle værktøjerne til at få styr på jeres økonomi i den tråd her udover det, så resten.. det er egentligt op til dig. 🙂

    #175866
    AnonymForfatter

    Der huskede jeg så lige forkert, og du har naturligvis ret i ovenstående. Det er forudbetalt. https://www.borger.dk/Emner/bolig-og-flytning/boligstoette/Sider/boligsikring.aspx så jeg undskylder for den misvisende information.

    #175868
    AnonymForfatter

    Når vi får tilsendt girokort/regning fra fagforningen/A-Kasse, Er der et ekspeditons geybr på 150 kr, pr regning…

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 51 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.