Vores Rådgiver har skiftet afdelingen for 1,5 år siden

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 51 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92418
    AnonymForfatter

    Hej!….

    Nu spørger jeg herinde da jeg har prøvet at kontakte Nordea, og andre steder men intet svar for …

    Vi har gennem kontakt med vores bank forsægt at få et ny budget-regnskab op at stå…
    Vi har 2 gange, afleveret div papire, skattepapir, budget, lønseddeler osv…
    Begge gange er der ikke sket mere i sagen , og det ender jo med man bare giver op…

    Det endte så med et kollaps i vores økonomi, i maj måned…
    Det ene førte til det andet… og nu står vi her med 2×1500 kr lånebetalinger der ikke er betalt…
    Vi har seriøst ikke 1 krone at rykke rundt med for tiden , men gør alt for at det skal fungere…
    Vi har før krakket, og efter krakket, prøvet at kontakte vores rådgiver, men hun vil ikke hjælpe os… FINT…. Vi kontakter afdelingen hvor hun sad før(Som er vores afdeling) de vil heller ikke hjælpe os, vi skal kontakte vores rådgiver, Men vi har mail hvor der står fra vores rådgiver, at vi skal henvende os i afdellingen vi er tilmeldt…

    Så de kaster os rundt, og tingende bliver jo kun værre…
    hvordan står vi???….

    Hvem skall hjælpe os ?, Vores afdeling… Eller vores rådgiver?

    #175760
    AnonymForfatter

    og en anden ting…. De har sagt siden dag 1 at det kun er midlertidig hun er derude, men ikke ved hvornår hun er tilbage….

    #175762
    MichaelForfatter

    Der er ingen der SKAL hjælpe jer. Banken er en forretning og er ikke underlagt en lovgivning der påbyder dem at rådgive jer. Som regel er det sådan, at bankerne ikke vil bruge ressourcer på at rådgive kunder der har en dårlig økonomi, da de ikke udgør nogen indtjeningskilde.

    Beklager, men I står rimeligt alene og hvis banken ikke vil yde rådgivning må I selv stå for budgetlægningen hvilket iøvrigt ikke er særligt kompliceret for en almindelig husholdning.

    #175764
    AnonymForfatter

    Hmm.. Kan godt følge dig i det..
    Men hvorfor siger de ikke til os at de ikke er interesseret i at hjælpe os?…
    Den ene siger vi skal kontakte den anden og omvendt…
    Nu er vi jo begge unge mennesker ( 26-27) så at den ene er på dagpenge, og den anden kontahjælp, kan jo kun betyde at økonomien kun kan blive bedre :)…
    Vi gør jeg jo alt for at få det op at køre, Men sætter vi alle vores regninger ind over PBS sletter banken eller rådgiveren pbs´erne igen.. ( Selvom) der evt skulle være et + på kontoen…
    Vi har som sagt 2 gange været nede med parpir så vi kunne få lortet op at kører, Men det kommer ikke videre, selvom banken er med på ideen i starten…

    #175766
    MichaelForfatter

    Det virker som om at du tror, at banken er i stand til at løse jeres grundlæggende problem nemlig at udgifterne er for høje i forhold til indtægterne – det er de ikke. Det skal I selv klare og med 2 mulige arbejdsindkomster er det jo bare med at komme igang med at søge arbejde. I får ikke flere penge af at regningerne er tilmeldt PBS.

    Det kan såmænd godt være at de vil være behjælpelige med et budget, men som sagt er I ingen indtjeningskilde og derfor ligger I sikkert nederst i bunken. Kunder med indtjeningspotentiale får bedre og hurtigere betjening.

    Men som sagt: Banken kan ikke løse jeres grundlæggende problemer. Det er op til jer selv.

    #175768
    AnonymForfatter

    Grundlæggende problem ja…. Men vi er jo villige til at gøre hvad der nu skal gøres, Men det er jo et problem, at når man henvender sig til banken, får at vide man skal ringe til sin rådgiver, og rådgiveren siger vi skal ringe til afdelingen, mener jeg jo der er kommunikations problem mellem dem … De vil vel gerne have deres penge right???…
    Og jo , at få tingende over på PBS får vi flere penge af, da eks fagforening tager 150kr. i ekspeditions-gebyr,+ de andre regninger hvor der er gebyr på¨når de skal sende girokort…
    Jeg forventer ikke flere penge ved at snakke med banken … men mere overskuelighed..
    Det er trodsalt os der kontakter dem fordi vi er “bange" for at det hele fucker helt op…
    Vi kan jo også vælge at fucke det helt op og sige… Ved i hvad … vi gider ikke betale lånet…. Men det duer jo heller ikke

    #175770
    testForfatter

    Fagforening ku vil spares væk sålæge at ingen af jer er i arbejde. At lave et budget burde ikke være et problem for nogen i et land med 9 års skolegang. Udgifter samles og skrives ned af med art. Ud af laves 12 måneder hvor udgifterne fordeles i. Udgifterne pr måned og pr år summeres. Nederste noteres jeres indtægt. Rådighedsbeløb er indtægter minus udgifter.
    Med mindre man er talblind er der ingen undskyldning.

    #175772
    AnonymForfatter

    Nok formuleret mig forkert… vi har lavet budget, men banken lovede jo at kigge på det hele.. MEN intet blev lavet i det videre forløb….Dvs, de ville ikke lave en automatisk overførelse af kr til vores betalings-konto, tjekke op om det hele var 100 procent…
    Ikke at jeg tror der fejl, men regnede jo med de ville hjælpe…
    Der er jo stadig A-kasse som skal betales, og der er stadig gebyr på, husleje og lign …
    Men sikkert os der er forkert på den , mht til hjælp fra banken …

    #175774
    OBSForfatter

    @Heeyyou:

    Har I prøvet selv at opstille et budget over jeres økonomi? Et simpelt regneark kan såmænd gøre det og vil kunne give jer et overblik over hvilke indtægter og udgifter I har. Hvis I savner en skabelon at starte med kan de også findes flere steder på nettet.

    En sund øvelse kan også være at lave “Luksusfælden"-tricket med at tælle alle jeres udgifter (både de faste og de variable daglige udgifter) sammen under forskellige poster og på den måde visualisere hvor mange penge I bruger på de forskellige poster. Måske dukker der en post op som I ikke er opmærksomme på i det daglige og som man kunne vælge at skære ned på.

    Nu nævner du lige fagforeningen: Jeg tænker på om det er nødvendigt at stå i en fagforening hvis man er ude af job. A-kassen skal man naturligvis fortsætte med at være medlem af hvis man fortsat har ret til dagpenge, men fagforeningen ville jeg melde mig ud af hvis jeg stod uden job.

    Hvis I står med regninger som I ikke kan betale kan det også være en god idé at kontakte jeres kreditorer, hvis I har flere af dem ud over banken, og forklare dem at I har nogle vanskeligheder i øjeblikket. Det er altid bedre at være proaktiv end at vente på at rykkerbrevene og en evt. meddelelse om registrering i RKI skal komme ind ad brevsprækken.

    Jeg håber at der er noget af dette I kan bruge til noget så I kan komme godt videre.

    #175776
    AnonymForfatter

    Prøv at forberede dig ordentligt før du går ned i banken næste gang.

    Foreslå noget a’la følgende..

    2 konti,
    Forbrugskonto med tilknyttet kort.
    Budgetkonto.

    Budgetkontoen, med PBS, som bliver tilmeldt NEMkonto, og er låst så i IKKE kan hæve på den selv. Aftal at den bliver låst op om 12 mdr igen efter et møde. Hav et budget hvor alle jeres udgifter er på og som skal betales fra den konto, så de kan se, at det hænger helt sammen. Derefter har i en forbrugskonto som i også får overført et fast beløb til, til mad, drikke og de andre ting man har brug for. Det er hvad i har, og ikke en krone mere end det.

    Budgettet kunne f.eks se sådan her ud (Fiktive tal, jeg vil ikke lige sidde og slå alle reglerne op for samlevende på kontanthjælp og hvad har vi) 🙂

    Indtægter:
    Dagpenge: 10.000
    Kontanthjælp: 5000
    Netto 15.000

    Udgifter:
    Husleje 3500
    Vand/Varme/El: 1000
    Mad og Drikke: 4500 (overføres til forbrugskonto)
    Licens 200
    Internet: 200
    Boxer Mini 100
    Lån/Gæld: 2000
    Forsikringer: 500
    Fagforening/Akasse 1500
    Andre: 750

    Ialt 14250

    Indtægter minus udgifter: 15000 – 14250 = 750. De sidste penge lader i stå på budgetkontoen som en reserve til 3 måneders betalinger og hvad har vi. (Og i får ikke noget problem med at man max må have 10.000 i formue på kontanthjælp på den måde heller, da 750 x 12 = 9000. (Som i så kan bruge efter de 12 mdr, eller smide i en madras så i har pengene hvis vaskemaskinen ryger eller hvad der nu sker og stadig ikke har fundet noget arbejde til den tid)

    Brug tiden på at lave et ordentligt forarbejde så banken ikke skal bruge en masse tid og penge på jer, men godt kan se fornuften i det i kommer med, og det derefter kører sådan fremover i de næste 12 mdr.

    Og det er ment med alt godt det jeg skriver, gå gerne jeres budget igennem for unødvendigt junk som i ikke har råd til, og afmeld det. Få billigere abonnementer og forsikringer, etc. Så kommer der styr på jeres økonomi igen.

    #175778
    AnonymForfatter

    Hej OBS….

    Mange tak for et godt indlæg…… Så “langt" ude er vi ikke…
    Vi har indtil videre ikke misset andre regninger end 2×1500 kr til banken i løbet af de sidste 5 måneder, så mere derfor jeg ikke forstår hvorfor ikke de vil kigge på vores ting og lade os få en budget konto…

    #175780
    AnonymForfatter

    Super indlæg, godt formuleret og gode eksempler…

    Vi har haft en budget-konto sådan som du har beskrevet…
    Det hele krakkede, da der manglede 1500 kr til en betaling af banklånet… Uden varsel, blev alt slettet.. Altså alle vores pbs´er…
    Selvom vi forinden 1-2 måneder før havde bedt om ikke vi kunne få lavet vores budgetkonto om…

    Det var så der det hele begyndte at fuck up….
    Vi mistede 7000 kr af vores indtægt, hvorefter vi har skåren ned på voress udgifter, kommer af med bil, fjernet ferieforsikring osv… altså tjekket alt igennem… vi er gået fra en telefonregning på knap 800 kr om måneden til 200.. så lidt gør vi alligevel 🙂

    #175782
    AnonymForfatter

    tidligere indlæg var til Experimentality

    …. Vi har været nede ved vores afdeling, men de vil ikke snakke med os… og vores bankrådgiver der sidder i en anden afdeling, siger vi skal kontakte dem …. og når vi siger den ene siger det andet, får vi intet fornuftigt svar…

    #175784
    AnonymForfatter

    Men hvertfald mange tak for svarene folkens…
    se om der kan skæres lidt mere i nogle af udgifterne– tvivler….. men vil se på det…
    Men takker til OBS og Experimentality for de gode forslag til hvordan man kan komme ud af en økonomis krise 🙂

    #175786
    AnonymForfatter

    Problemet er nok basalt set at i har misligholdt gælden til banken, og så er de ikke specielt imødekommende længere. Derfor det er en god ide at lave et meget godt og ordentligt forarbejde når i kommer med noget.

    Banken sikrer sit eget tilgodehavende og betalinger på den måde som jeg foreslog, og i får samtidigt styr på jeres økonomi. Lad være med at forvente nogen ‘hjælp’ fra banken eller at de vil styre det, sørg for at der er styr på det når i kommer med det. Det kan i sagtens bruge en 4-5 timer på at lave en aften, og sørge for at det hele stemmer. Sørg for at der er 500kr+ i overskud på budgetkontoen hver måned så der ikke kan ske noget ved prisstigninger o.lign.

    Og et sidste tip.. alle ‘variable’ regninger som f.eks mobil skal i betale over forbrugskontoen evt. girokort/visa. I må virkeligt, virkeligt ikke overtrække den budgetkonto hvis i får den på den måde. Så bli’r det hele lukket ned for jer i banken igen. Tag gerne en måned på havregrød så i kan sætte 1500kr ekstra ind på budgetkontoen som ‘sikkerhed’ før i får den oprettet.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 51 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.