Lommepenge

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92399
    AnonymForfatter

    Hej
    Hvor meget har I i “lommepenge" hver måned – altså hvor mange penge til jer selv, til tøj og fornøjelser, når alle udgifter, inkl. mad, er betalt? og hvor mange er i i hustanden?

    Vh
    C.A.

    #175396
    AnonymForfatter

    Jeg kalder det Rådighedsbeløb og det udgør pt. årligt omkring 78.000 DKK og er i stigende, fordi min formue bliver større og større og hvad skal jeg bruge pengene til ?

    #175402
    AnonymForfatter

    5250, hvoraf 4250, går til opsparing. Så 1000,- kr netto til “lommepenge" til tøj, diverse og fornøjelser pr mdr. Hvis jeg kan skære i de andre udgifter har jeg naturligvis lidt flere.

    Fik lige sparet 1200,- om året på at skifte til mobil bredbånd.. mmmh.

    1 person.

    #175428
    AnonymForfatter

    2 voksne. 14.000 kr per måned til mad og diverse, men det falder med 3000 kr om 2 månder når vi flytter til noget større og dyrere.

    #175430
    HJLForfatter

    Hej C.A

    Vi er herhjemme: 2 voksne og 2 børn; en på 2 ½ år og en på 7 dage 😀

    Vi bruger: 6.000 til tøj og diverse.

    Mad er trukket fra og udgør i gennemsnit 5.000 kr.
    (forventes at blive sat 1.000 kr. op om 1 års tid pga. famileforøgelsen).

    3.000 sættes ind på vores buffer disse penge spares op og bruges til større ting; I år har vi bla. købt nye sofaer og holdt en større fest. (er netop sat 1.000 kr. op pga. familieforøgelsen).

    1.000 spares op på budget til bil vedligeholdelse

    1.000 spares op på budget til hus vedligeholdelse

    Reelt får vi kontant 250 kr. til hver voksen penge der skal bruges på gaver/fornøjelser til hindanden. Dette er også netop startet så jeg går fortsat og venter på min første gave 🙂

    Resten af vores overskud sættes ind på vores budgetkonto som giver det samme i rente som vi betaler på vores boliglån.

    Mvh HJL

    #175438
    testForfatter

    5 personer, 15 kkr til hushold, mad tøj også. 9kkr i lommepenge til mig

    #175440
    AnonymForfatter

    Jeg selv har omkring 1500 kr pr mrd. til læmmepenge
    Og hver af mine 2 børn giver jeg 1000 kr om måneden. Den ælste på 17 år har ved siden af en løn på 1500 kr om måneden

    #175442
    AnonymForfatter

    Hej
    Mange tak for jeres input. Har selv 4500 til 2 voksne og jeg ville bare vide hvor niveauet ca. Lå

    Igen tak !

    Vh
    C.A

    #175444
    AnonymForfatter

    4500 kr til to voksne er helt fint når det som du nævner ikke også skal bruges til mad, men udelukkende til tøj og fornøjelser. Problemet kommer først i det øjeblik der skal købes bolig da bankernes krav til rådighedsbeløb er højere. Men er der ingen planer om dette så er 4500 kr ganske pænt.

    #175456
    AnonymForfatter

    Det er der ingen planer om, da vi købte for 6 år siden (kunne jeg selvfølgelig godt have skrevet). Men korrekt, det vil give problemer hvis vi skulle ud og købe nu. Vi venter barn i det nye år og i den forbindelse, har vi budgetteret med en stigning i madbudget på 1.300 (2.700 -> 4.000). Grunden til jeg spurgte efter mad, er at der er meget forskel på hvad man bruger på det og hvad man medregner.
    Hvad siger man normalt skal trækkes af et rådighedsbeløb og hvad er bankernes krav idag?

    Vh
    C.A.

    #175458
    AnonymForfatter

    Ved ikke om du kan bruge en sammenligning med mig. Da jeg er single uden børn.
    Jeg får en gennemsnitsløn.

    Mit rådighedsbeløb er min. 5.000,- pr mdr.
    Har fratrukket 1.500,- i mad.

    #175460
    AnonymForfatter

    Vi har for nylig fået besked fra to banker – og her spurgte vi også til to voksne og et lille barn (da vi arbejder på sagen) og fik at vide, at vi skulle regne med 12.000 i rådighedsbeløb. Dette skulle dække alt som ikke var en fast udgift dog ikke benzin og vedligeholdelse som der skulle afsættes et beløb til. Med andre det man i Luksusfælden kalder mad og diverse.

    Vi kommer til at ligge lige deromkring, men fordi vi er selvstændige og min kæreste ikke dansker så vil bankerne ikke røre ved os når vi snakker huskøb. Vi flytter nu til en større lejebolig og fortsætter opsparingen indtil vi står med 20% selv. Så vi er blandt dem der håber på at markedet ikke bedrer sig alt for meget indenfor de næste par år.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.