Århus Lokalbank nævnt som næste krak i TV avisen kl 21 her mandag

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Michael01Forfatter
    Indlæg
  • #92389
    Michael01Forfatter

    Århus Lokalbank nævnt som næste krak i TV avisen kl 21 her mandag

    Ingen vil komme dem til undsætning

    #175338
    AnonymForfatter

    Jeg er overhovedet ikke i tvivl om at Århus Lokalbank vil krakke.

    Jeg har også den dybeste tvivl om at Vestjysk Bank overlever med et udlån der er næsten 8 mia. kr. større end indlånet.

    Endnu mindre tror jeg at Basis Bank klarer skærene. Må også afvikles.

    Sparekassen Østjylland og Sparekassen Farsø er også åbenlyse krak-kandidater.

    Min frygt er at pengeinstitutterne vil komme som perler på en snor over de kommende 6-12 måneder. De vil ikke krakke som følge af likviditetsproblemer, men derimod som følge af solvensproblemer.

    Grunden til at disse pengeinstitutter ikke kan skaffe sig funding til rimelige priser er jo netop, at ingen tror på de kan betale pengene tilbage!

    #175386
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror nu Århus Lokalbank klarer skærene, men kan være jeg tager fejl, hvilket ikke er første gang.

    GP, jeg syntes ikke du er så hadefuld overfor de banker du nævner, og som fremgår af diverse lister over dårlige banker, som du var overfor Amagerbanken i mere end 2 år.

    #175436
    Michael01Forfatter

    Akien styrtdykker, så du kan da få nogle billige aktier, 4,85 nu, 1/11 af hvad den stod i for et års tid siden

    #175496
    AnonymForfatter

    Er Bank Med Hjerte/Swedbank også på vej i graven ?

    #175500
    Nicolai BForfatter

    Næppe. Med et overskud i første halvår af 2011 på over 7 milliarder Skr ser det ikke specielt sort ud for Swedbank og dens ca 17000 ansatte!

    #175512
    AnonymForfatter

    Der tager du helt fejl.

    Grunden til at Amagerbank-diskussionen dengang gik op i en spids var, at du mod al fornuft blev ved med at argumentere for at der var tale om glimrende investering. Dette fordrede, at jeg i kraftige vendinger advarede mod den åbenlyse råddenskab, som var i Amagerbanken.

    Hvad Århus Lokalbank angår, så er kreditsvineriet knapt så udpræget, som det var i Amagerbanken. Ikke desto mindre har Århus Lokalbank påtaget sig så store risici, og har en alt for høj udlånsgearing (U/I ratio på næste 2). Dermed har banken forsikret sig mod, at det kan gå godt!

    Min klare forventning er:

    * At Århus Lokalbank vil krakke (læs: blive overtaget under enten bankpakke 3 eller 4)

    * At Sparekassen Østjylland vil krakke (læs: blive overtaget under enten bankpakke 3 eller 4)

    * At Basis Bank vil krakke (læs: blive overtaget under enten bankpakke 3 eller 4)

    * At Vestjysk Bank vil indgå i en nødlidende fusion med Jyske Bank, Sydbank eller Nordea (læs: blive overtaget under enten bankpakke 3 eller 4)

    * At indtil flere fynske banker, så som Faaborg Sparekasse, vil krakke (læs: blive overtaget under enten bankpakke 3 eller 4)

    * At Københavns Andelskasse vil krakke, hvis andelsboligmarkedet udvikler sig yderligere negativt.

    Tiden med bankkrak er ikke forbi. Vi er kun lige begyndt.

    #176166
    AnonymForfatter

    Hvornår mon Farsø Sparekasse krakker?

    Er pt. involveret i et projekt med en bevaringsværdig bygning som ejes af en byggespekulant, der alene lever på bankens nåde. Han har opskrevet bygninger etc til en vanvittig pris (4 x aktuel vurdering).

    Vi overvejer at vente til hans bank (Farsø Sparekasse) krakker.

    Nogen bud på hvornår mon det bliver?

    #176274
    AnonymForfatter

    Næste gang Finanstilsynet kommer på besøg 🙂

    #176864
    Allan Kristensen (2)Forfatter

    Jeg har fået brev om at Swedbank og FDB stopper samarbejdet, så ja Bank med hjerte er i graven, men ikke banken som stod bag Bank med hjerte. tror godt du kan være tryg ved swedbank.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.