Begmand til min alderdom

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92367
    AnonymForfatter

    Jeg er begyndt at blive bange for min fremtid.

    Jeg er nu i fyrrerne, har i år en indtægt som selvstændig på 150.000 før skat, i flere år har jeg ingen indtægt haft.

    Jeg har kun i korte perioder haft et nogenlunde vellønnet arbejde, aldrig nogen form for pension. Jeg har dog en mindre opsparing i tvivlsomme aktier. Jeg har arvet et gammelt hus som trænger alvorligt til en kærlig hånd, jeg har endnu ingen gæld, heller ikke på hus, men jeg kan se at det bliver svært at undgå i fremtiden.

    Jeg betaler A-kassebidrag og efterlønskontingent, men det er vist mere udgifter end indtægter i min situation. Hvad dælen gør jeg for at hutle mig igennem resten at livet, er det fornuftigt at melde sig ud af A-kasse og standse indbetaling til efterløn ?

    #174992
    HalliHalloForfatter

    Hej tjep

    Jeg har lige fundet Rebanis, ikke ret gamle, tråd frem, da jeg mener den kan have interesse for dig.

    Jeg ved egentlig ikke hvad du vil med dit indlæg, arvet gammelt hus, lav indtægt og frygt for fremtiden……..

    Du er i båd med ca. 200.000 kr. andre små næringsdrivende, der ikke sparer en krone op til alderdommen, men må tage til takke med det staten giver. Og da flere og flere har pensionsopsparinger, så må man forvente at dem der ingen har vil kunne opretholde en anstændig tilværelse på folkepension m.v. Det er i hvert fald min opfattelse, tro ikke på alle dem der siger, som man har gjort i mindst 100 år: Når jeg bliver pensionist, så får man ikke noget fra det offentlige. DA de fleste har dækket sig ind, skal der nok blive et pænt beløb til dig også, måske ikke en pensionisttilværelse på 1. klasse, men dog en rimelig standard.

    Så frygt ikke fremtiden min gode ven….

    #174994
    AnonymForfatter

    Jeg beklager min vage formulering. Det jeg egentlig gerne vil vide, er:

    1] Er der fornuft i at melde sig ud af en A-kasse, hvor jeg alligevel ikke tjener nok til at jeg kan få dagpenge, og dermed også sløjfe efterlønnen ?

    2] Når taget på mit gamle hus falder ned om nogle år, er det så sandsynligt at nogen vil låne mig penge til et nyt, når jeg nærmest ingen indtægt har ?

    3] Hvad gør man egentlig når udgifter overstiger indtægter og man ikke rigtigt har mulighed for at ændre nogen af delene ? Er der kun den mulighed at man går på landevejen med en barnevogn ?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.