Føtex. Advarsel om kreditkortoplysninger

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Indlæg
  • #177224
    JydenForfatter

    Jeg har med stor fornøjelse handlet i Lidl siden jag lagde mine indkøbsvaner om i oktober,efter at Føtex indførte chikanegebyr på kreditkort. Hos Lidl er der
    store besparelser. Og korrekt igen gebyr for kreditkort.

    Og som et ekstra plus er der på deres P-plads en Haahr benzin tank med benzinpriser under de fleste – og heller ingen gebyr på kreditkort hos Haahr Benzin.

    #179294
    JydenForfatter

    Jeg kan fortælle dig at jeg ville have været ca. 1200 kr. fattigere siden dit indlæg hvis jeg havde betalt 0,75 % i kreditkortgebyr, da omsætningen på mine mastercard siden har været næsten 160.000 kr. idet jeg ikke kun køber ind til mig selv men hjælper nogle andre med deres indkøb. Af denne omsætning har kun ca. 1000 kr. været i Føtex, hvor langt størstedelen af omsætningen før blev lagt. Dansk Supermarked fortæller da også her i februar til Dansk Handelsblad at de har mistet ca. 1/3 af omsætningen på danske kreditkort.
    Føtex slogan vi gør mere for dig kan man dog sige nærmer sig det rigtige, da de med indførelsen af kreditkortgebyr fik mig til at se mig om efter andre græsgange – hvad jeg burde have gjort noget før,- for der er godt nok penge at spare i forhold til Føtex priser, – Føtex tilbud og priser kan ikke hamle op med konkurrenternes, så på en måde har indførelsen af kreditkortgebyr været en øjenåbner af rang.

    #179296
    JydenForfatter

    Jeg kan fortælle dig at jeg ville have været ca. 1200 kr. fattigere siden dit indlæg hvis jeg havde betalt 0,75 % i kreditkortgebyr, da omsætningen på mine mastercard siden har været næsten 160.000 kr. idet jeg ikke kun køber ind til mig selv men hjælper nogle andre med deres indkøb. Af denne omsætning har kun ca. 1000 kr. været i Føtex, hvor langt størstedelen af omsætningen før blev lagt. Dansk Supermarked fortæller da også her i februar til Dansk Handelsblad at de har mistet ca. 1/3 af omsætningen på danske kreditkort.
    Føtex slogan vi gør mere for dig kan man dog sige nærmer sig det rigtige, da de med indførelsen af kreditkortgebyr fik mig til at se mig om efter andre græsgange – hvad jeg burde have gjort noget før,- for der er godt nok penge at spare i forhold til Føtex priser, – Føtex tilbud og priser kan ikke hamle op med konkurrenternes, så på en måde har indførelsen af kreditkortgebyr været en øjenåbner af rang.

    #179370
    JydenForfatter

    Jeg ser nu i Jyllands Posten den 22.2.2012 at direktør i Føtex Carsten Hansen under overskriften HOLD OP MED AT RÅBE PRIS HELE TIDEN udtaler følgende
    I stedet for at alring drejer sig om prisen, prøver vi at friste kunderne til at gøre det lidt lækkert for dem selv.Vi har netop ændret vores tilbudsaviser, så der er større, lækrere billeder og mere inspiration istedet for mange varer pr. side. På forsiden i denne uge har vi blandt andet Ole Henriksen-produkter………

    Det skal blive spændende og se hvor mange kunder Føtex får med den strategi og gebyr på kreditkort – men det bekræfter vel hvad vi i forvejen ved at det ikke er lave priser man skal satse på i Føtex, og hvor mange der så vil betale for oplevelsen at handle i Føtex må vi jo se fremover.

    #179372
    AnonymForfatter

    Hejsa.

    Jeg finder oplysningerne vigtige, eftersom beløbet hurtigt kan løbe op. Desuden er det groft, at Føtex forsøger at luske et gebyr igennem. Imidlertid er det op til den enkelte at vurdere, om det er relevant eller ej.

    Eftersom de har fjernet informationen fra deres hjemmeide, har jeg kontaktet dem pr. mail for at få svar.

    God dag til alle;0)

    #179380
    Michael01Forfatter

    Føtex og Kvikly er meget dyrere med de samme varer end Netto og Fakta og for den sags skyld Lidl/Aldi/Rema

    #179468
    JydenForfatter

    Og hvad forklarer Føtex så denne fjernelse af oplysninger med ? -det kunne være interessant at høre.

    Men du har ret , det er op til den enkelte debatdeltager om det er relevant eller ej. Jeg læser selvfølgelig kun de indlæg jeg mener er relevante for mig, og det samme gør forhåbentlig de fleste.

    #179476
    AnonymForfatter

    Hejse.

    Det var hvad jeg skrev til FØTEX:

    Kære Lene Buhl.

    Da det ikke fremgår af Jeres hjemmeside, vil jeg gerne have information vedr. gebyrer på betalingskort, når der handles i Føtex. Hvad koster de forskellige kort?

    Tak for hjælpen.

    Dette var svaret:

    tak for din henvendelse i forhold til gebyrer ved brug af betalingskort i vores varehuse. Vores 3 kæder, føtex, Bilka og Netto har alle samme politik på dette område og det er som følger.

    Debitkort (både danske og udenlandske) her er der intet gebyr for forbrugeren.
    Kreditkort (både danske og udenlandske) her opkræver vi det gebyr hos forbrugeren som bliver pålagt os fra NETS, det er pt. 3%

    Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at skrive igen.

    Med venlig hilsen / Best regards

    Jesper Damgaard
    Finansafdelingen
    Dansk Supermarked A/S

    #179478
    AnonymForfatter

    Som jeg forstår det, er Dankortet til stadighed gratis at benytte. Kort med kredit – som Matter Card – pålægges der 3%.

    #179480
    JydenForfatter

    Efter hvad jeg har forstået må man kun pålægge danske kreditkort – f.eks MasterCard – 0,75 % i gebyr. Hvis man pålægger 3 % er jeg af den opfattelse at det Føtex gør er ulovligt.
    Gad vide om de ved hvad de snakker om i Føtex, eller de heller ikke på dette område har styr på tingene.

    #179482
    Michael01Forfatter

    Det tror jeg ikke de gør, men de skal da også skilte med det ved kassen !!!

    #179484
    JydenForfatter

    Det tror jeg dybest set heller ikke Føtex og Dansk Supermarked gør, men det er da dybt pinligt at deres finansafdeling ikke har styr på det, hvis vi har ret.

    Det forløb Føtex har haft på dette chikane kreditkort gebyr tordser da en hver beskrivelse.

    Men jeg er enig med dig at det er blevet alt for dyrt at komme i Føtex som du skriver lidt tidligere i tråden, og kreditkortgebyret som Føtex tager – hvadenten det er 3 % eller 0,75 % er bare det der slår hovedet på sømmet, og deres kundeinteresse kan ligge på et meget lille sted, uanset at de synes de gør mere for dig.

    #179496
    HalliHalloForfatter

    Hvis jeg var moderator på dette Website, så ville jeg forlængst have afsluttet denne tråd….. mon ikke alle efterhånden ved hvad Jyden og et par andre mener om Føtex og deres opkrævning af betalingsgebyrer, et emne der også er behandlet grundigt i et anden tråd.

    Jeg handler ret meget i Føtex og har altid fået en god behandling, men jeg betaler altid med enten mit DanKort eller MasterDebet.

    #179512
    AnonymForfatter

    Minsandten om de ikke skrev noget forket. Her er nr. 2 mail, jeg lige har modtaget:

    jeg kan se at er kommet til at fejlinformere dig om gebyret for brug af kreditkort. De rigtige satser er:
    – Et dansk udstedt internationalt kreditkort vil pålægges gebyr på 0,75% af købssum.
    – Et udenlandsk udstedt kreditkort vil være pålagt gebyr på 1,4% af købssum.

    Jeg beklager fejlen.

    Med venlig hilsen / Best regards

    Jesper Damgaard
    Finansafdelingen
    Dansk Supermarked A/S

    #179570
    JydenForfatter

    Til Moles,
    De havde altså ikke styr på tingene i Føtex.

    Til HalliHallo

    Jeg har aldrig udtalt mig om betjeningen i Føtex. Det vi snakker om i denne tråd er jo et ledelsesproblem.
    Iøvrigt har vi jo nu for et par måneder siden fundet ud af hvorfor du er så stærk modstander af kreditkort.
    Men lad dog være med at læse og spilde krudt på noget du ikke har interesse i.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.