Tilbagebetaling af lån over PBS : Er det lovligt ikke at oplyse saldo?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92356
    AnonymForfatter

    Jeg tilbagebetaler et mindre lån efter køb af briller over PBS.

    Der bliver trukket et beløb hver måned, men der står ikke på betalingsoversigten eller i nogle bilag, hvor meget jeg mangler at betale. Det eneste, jeg får oplyst er et BS-aftalenummer + et andet nummer, som jeg formoder er kontonummeret hos kreditor.

    Nu har jeg efterhånden betalt en del måneder og jeg kan – går jeg ud fra – godt få restbeløbet oplyst ved at kontakte kreditor. Men er det egentlig tilladt at opkræve penge uden at oplyse mere præcist, hvad pengene går til eller er det bare halvdårlig stil? Kan selvfølgelig også være jeg bare er småskeptisk 🙂 ?

    Uanset hvad ville jeg være noget tilbageholden med at betale, hvis jeg fik en regning med så få informationer. Men nu foregår det jo over PBS, og så er standarden måske en anden. Der er dog fin information om, hvad pengene går til på mine øvrige BS-aftaler…

    #174830
    OBSForfatter

    Har du ikke modtaget et stykke papir ved lånets oprettelse der fortæller hvor meget du skal betale hver måned og i hvor mange måneder? Det lyder forkert.

    Nogle kreditorer sender ganske rigtigt yderligere information med i deres BS-meddelelser men ellers er det vist meget normalt at der blot står et beløb til betaling sammen med identifikation af betalingsmodtager.

    Men ellers er der vel ikke noget galt i at kontakte kreditor og spørge hvornår du er færdig med at afdrage på lånet.

    #174832
    HalliHalloForfatter

    Ja, briller er ikke billige nu om dage, men de kan også være svære at undvære.

    Men ellers er det vel din kreditor der har aftalt med PBS hvilke oplysninger der skal fremgå af “PBS-Oversigten".

    Hvad koster brilleforsikringen? For skal man ikke have sådan en når man køber på afbetaling? Eller dækker husstandsforsikringen?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.