Hvad får min bank at vide ?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92355
    AnonymForfatter

    Jeg har brug for at låne 1000 kr og har tænkt på et kviklån hos Ferratum.

    Pengene overføres til min NEM KONTO.

    Vil min egen bank på nogen måde kunne se, hvem der indsætter pengene ?
    Får de fx et kontoudskrift ?

    Det er jo ikke ulovligt at tage et Kviklån, men jeg vil blot gerne vide dette.

    #174822
    AnonymForfatter

    Ja, de kan se det på konto oversigten.

    Nej, de er sikkert hamrende ligeglade.

    #174824
    testForfatter

    1000 kr? Kvivk lån. Har du virkeligt råd til det?

    #174828
    AnonymForfatter

    Snak dog med banken og få lov til at tage et overtræk. 1000kr er jo så lille et beløb at langt de fleste banker ikke vil have noget imod det. Og ja, selvfølgelig kan banken se, at du har taget et kviklån, men de vil sikkert blot ryste på hovedet over at du ikke blot tog et overtræk.

    #174974
    AnonymForfatter

    Ikke helt rigtigt. Bankerne bruger disse oplysninger når de laver kreditvurdering af dig. Optagelse af kviklån, mindre eller større beløb, er en rød klud for bankerne, der opfatter det som manglende økonomisk viden/overblik eller decideret overforbrug.

    Det er altid bedst at drøfte dine lånebehov med banken. Det er både billigere og mere acceptabelt for banken, hvis du f.eks på et tidspunkt skal købe hus/bil m.m.

    #174976
    AnonymForfatter

    Bullshit, det koster stort det samme med et bevilliget overtræk på ens konto igennem banken som hvad et kviklån koster hvis vi bare taler 500-1000kr. Kan være ligeså smart at tage sådan et som alt andet. (Jaja, lån er aldrig smarte, men nu hvor vi taler om det alligevel)

    Banken er desuden ligeglade, sålænge du ikke ellers har rod i økonomien eller det er noget du gør hele tiden. Og hvis de gør? Så er de nok ikke værd at blive hos på længere sigt. Konkurrenterne kalder når du kommer med en ordentlig forretning uanset.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.